روزی ۸ هزار قدم پیاده‌روی، برای عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن

دویچه وله: یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله نیچر نشان می‌دهد که برداشتن ۸ هزار و ۲۰۰ قدم در روز به‌طور قابل‌‌توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.

به‌نوشته هافینگتون‌پست؛ به‌احتمال زیاد شنیده‌اید که پیاده‌روی برای سلامتی شما مفید است. اما اغلب در مورد اینکه چقدر پیاده‌روی در روز برای سالم‌ماندن نیاز دارید، اتفاق‌نظر وجود ندارد.

به‌عنوان‌مثال، در سال ۱۹۶۰ تبلیغات گسترده‌ای در مورد این‌که برداشتن روزانه ۱۰ هزار قدم، ضامن سلامتی است، صورت گرفت؛ تبلیغاتی که محصول تحقیقات پزشکی نبود.

اما یک مطالعه جدید از محققان مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت در نشویل، نگاه تازه‌ای به ماجرا دارد. با استفاده از داده‌های ردیاب‌های تناسب اندام، محققان دریافتند که پیاده‌روی به میزان ۸ هزار و ۲۰۰ قدم در روز، آستانه‌ای است که در آن فرد شروع به کاهش چشمگیر خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن می‌کند.

محققان به‌طور متوسط ​​داده‌های ۴ ساله بیش از ۶ هزار شرکت‌کننده را که در مطالعه All of Us  موسسه ملی سلامت آمریکا شرکت داشتند، تجزیه‌و‌تحلیل کردند.
محققان دریافتند که پیاده‌روی به میزان ۸ هزار و ۲۰۰ قدم در روز، آستانه‌ای است که در آن فرد شروع به کاهش چشمگیر خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن می‌کند.محققان دریافتند که پیاده‌روی به میزان ۸ هزار و ۲۰۰ قدم در روز، آستانه‌ای است که در آن فرد شروع به کاهش چشمگیر خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن می‌کند.
محققان دریافتند که پیاده‌روی به میزان ۸ هزار و ۲۰۰ قدم در روز، آستانه‌ای است که در آن فرد شروع به کاهش چشمگیر خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن می‌کند.در این مطالعه افراد میزان پیاده‌روی و ورزش خود را با مچ‌بند Fitbit پیگیری کردند و به محققان امکان دسترسی به پرونده الکترونیک سلامت خود را دادند. شرکت‌کنندگان به‌طور‌متوسط ​۷ هزار و ۷۳۰ قدم در روز پیاده‌روی کردند. به‌گفته محققان، به‌طور‌خاص، انجام ۸ هزار و ۲۰۰ قدم در روز منجر به کاهش خطر ابتلا به چاقی، بیماری ریفلاکس معده به مری، آپنه خواب و اختلال افسردگی اساسی می‌شود. خطر این بیماری‌ها با گام‌های بیشتری که شرکت‌کنندگان برداشتند، بیشتر کاهش یافت. به‌طوری‌که انجام بین ۸ تا ۹ هزار قدم در روز منجر به کاهش خطر ابتلا به دیابت و فشار خون بالا می‌شود. اما این خطر برای افرادی که بیش از ۹ هزار قدم در روز برمی‌داشتند، کاهش بیشتری نداشت.

آماندا پالوچ، اپیدمیولوژیست و استاد دانشگاه ماساچوست، که در این مطالعه شرکت نداشت، توضیح داد: فعالیت‌‌های بدنی مانند راه‌رفتن بر روی مکانیسم‌های متعددی کار می‌کند و تقریباً بر تمام سلول‌های بدن تأثیر می‌گذارد. فواید این فعالیت‌‌ها شامل تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها، مدیریت وزن، کاهش التهاب مزمن، کاهش سطح استرس و بهبود قدرت و کارایی قلب و عروق خونی است. این فواید منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی‌عروقی و سرطان می‌شود و ما را قادر می‌سازد برای مدت طولانی‌تری سالم‌تر زندگی کنیم.
+7
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.