بریتانیا: دلیل استفاده مسکو از پهپادهای ایرانی نداشتن سلاح دوربرد نقطه‌زن است

العربیه: به‌رغم تکذیب‌های مسکو و تهران، مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران برای حمله به اهدافی در اوکراین، بریتانیا اعلام کرد علت استفاده مسکو از پهپادهای ایرانی به احتمال زیاد ناشی از نداشتن سلاح‌های دوربرد نقطه‌زن است.

وزارت دفاع بریتانیا دوشنبه 2 آبان، در توییتر اعلام کرد که نیروهای روسیه همچنان از پهپادهای ساخت ایران برای حمله به اهدافی در سراسر اوکراین استفاده می‌کنند.
جایگزین تسلیحات نقطه‌زن
وزارت دفاع بریتانیا افزود مسکو احتمالاً از پهپادهای شاهد-136 برای رخنه در محدوده عمل پدافند هوایی اوکراین و به عنوان جایگزینی برای سلاح‌های نقطه‌زن دوربرد ساخت روسیه که کمیاب شده‌، استفاده می‌کند.

وزارت دفاع بریتانیا در عین حال خاطرنشان کرد که اقدامات اوکراین برای مهار این پهپادها موفقیت‌آمیز بوده است.

کی‌یف هفته گذشته در نامه‌ای به سازمان ملل اعلام کرد که مسکو، پهپادهای «مهاجر» و «شاهد» ساخت شرکت «هواپیمایی قدس» در ایران را تحویل گرفته است.

کی‌یف در این نامه خاطرنشان کرد که دارایی‌های این شرکت مشمول تحریم، به موجب قطعنامه 2231 شورای امنیت مسدود شده است و روسیه با تعامل با شرکت هواپیمایی قدس عملا تحریم بین‌المللی را نقض می‌کند.

اوکراین ظرف هفته‌های اخیر بارها در مورد حملات روسیه به شهرهای خود با استفاده از پهپادهای شاهد 136 ایرانی، اطلاع‌رسانی کرده که از سوی تهران و مسکو تکذیب شده است.
+23
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    کسی نیست به این رییسی دوم بگه مردم دلیلش ارزونب پهباد است، یک موشک میان‌برد قیمتش ۱۰۰ میلیون دلاری یک پهباد ۶ هزار دلار، هر دو هم یک کاربرد دارند آنهم تخریب
    0
    7
    ‌سه شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.