بایدن: در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شرکت می‌کنم

العربیه: بایدن و حزب او اکنون برای انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور در 8 نوامبر آماده می‌شوند انتخاباتی که برای هر رئیس‌ جمهوری در این کشور چالش برانگیز بوده است

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات ریاست‌ جمهوری 2024 آمریکا شرکت کند.

بایدن، جمعه 29 مهر، در پاسخ به سوالی به شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت: «هنوز به صورت رسمی تصمیم نگرفته‌ام، اما قصد دارم بار دیگر نامزد شوم. برای تصمیم‌گیری در این زمینه وقت داریم.»

رئیس‌ جمهوری آمریکا درباره حمایت جیل بایدن، همسر او از ایده نامزدی مجدد در این انتخابات گفت: «به گمان همسرم، ما در حال انجام کار بسیار مهمی هستیم و نباید از آن دست بکشیم.»

بایدن که مسن‌ترین رئیس‌ جمهوری آمریکا است، در نوامبر سال جاری 80 ساله خواهد شد. او هنگام شرکت در انتخابات ریاست‌ جمهوری آینده 82 ساله خواهد بود و اگر در این رقابت‌ها پیروز شود، او با پایان دور دوم ریاست‌جمهوری 86 ساله خواهد شد. این مسئله از اهمیت و حساسیت بالایی در صحنه سیاسی آمریکا به‌ویژه برای حزب دموکرات این کشور برخوردار است.

بایدن و حزب او اکنون برای انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور در 8 نوامبر آماده می‌شوند. انتخاباتی که برای هر رئیس‌ جمهوری در این کشور چالش برانگیز بوده است.

بر اساس پیش‌بینی رئیس‌ جمهوری آمریکا، با توجه به «بهبود وضعیت اقتصادی» این کشور، نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای به نفع حزب دموکرات خواهد بود.

نتایج آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از پیشروی جمهوری‌خواهان است.

بایدن سه هفته پیش از موعدد مقر به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «نظرسنجی‌ها نتایج زیادی را نشان داده است. به گمانم ما در روزهای آخر شاهد چرخش دیگری به نفع خود باشیم.»

این انتخابات از آن‌جایی که می‌تواند اکثریت کرسی‌های کنگره را از کنترل دموکرات‌ها خارج کند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس‌ جمهوری آمریکا که در زمینه کنترل نرخ تورم عملکرد ضعیفی نشان داد، معتقد است که با «اخبار مسرت‌بخش اقتصادی» اخیر، شرکت‌کنندگان به دموکرات‌ها رای داده و نتیجه این انتخابات به نفع لیبرال‌ها خواهد بود.

پس از افزایش شدید قیمت سوخت در آمریکا، بایدن روز جمعه از کاهش تدریجی قیمت سوخت خبر داد. او همچنین به کاهش نرخ بیکاری در اکثر ایالت‌های این کشور و «بزرگترین کاهش کسری در بودجه فدرال» اشاره کرد.

به گفته بایدن، جمهوری‌خواهان در نظر دارند تا حداقل نرخ مالیات بر شرکت‌های بزرگ را حذف کرده و تخفیف‌های مالیاتی برای ثروتمندان را دو برابر کنند.

او در این زمینه با اشاره به عملکرد مشابه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا افزود: «این نوع سیاست‌ها در گذشته شکست خورد و بار دیگر شکست خواهد خورد.
+3
رأی دهید
-35

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    هر وقت دمکراتها سر کار باشند دنیا را جنگ و بدبختی فرا می گیرد
    0
    7
    یکشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.