پس از ۸۰ سال، آمریکا اعزام لشکر ۱۰۱ هوابرد خود را در اروپا مستقر کرد

 العربیه: حضور نیروهای روسیه در امتداد سواحل دریای سیاه به عنوان تهدیدی علیه قلمرو «ناتو» در رومانی، علت اعزام این لشکر آمریکایی مجهز به جنگ‌افزارهای سنگین است.

ارتش ایالات متحده در اقدامی که بیانگر سطح بالای تنش میان روسیه و سازمان پیمان اتلانتیک شمالی «ناتو» به‌شمار می‌رود، لشکر 101 هوابرد خود را برای اولین بار پس از 80 سال در اروپا مستقر کرد.

این واحد پیاده نظام با نام مستعار «عقاب‌های خروشان» برای اعزام سریع به عرصه نبرد در هر کجای جهان آموزش دیده و از آمادگی رزمی بالایی برخوردار است.

خبرنگار شبکه «سی بی اس نیوز» برای تهیه گزارش همراه سرتیپ جان لوباس، معاون فرمانده لشکر و سرهنگ ادوین ماتیدیس، فرمانده تیم رزمی تیپ دوم، سوار بر هلیکوپتر «بلک هاوک» شد تا به فاصله سه مایلی از مرز رومانی با اوکراین، دورترین نقطه قلمرو «ناتو» سفر کند.

همزمان با آغاز تهاجم نیروهای روسیه به اوکراین در 24 فوریه گذشته، ارتش روسیه از شبه‌جزیره کریمه، به سمت شمال پیشروی کرد.

بیش از هفت ماه است که روسیه می‌کوشد تا در امتداد سواحل دریای سیاه به سمت منطقه خرسون به منظور تصرف میکولایف و اودسا، شهرهای بندری اصلی اوکراین، پیشروی کند.

هدف روسیه از این پیشروی، مسدود کردن هرگونه دسترسی اوکراین به دریا و محروم کردن نیروهای نظامی آن از سواحل است.

وجود چنین عامل تهدیدی در فاصله بسیار نزدیک به قلمرو «ناتو» در رومانی، علت اعزام یکی از قدرتمندترین یگان‌های حمله هوایی آمریکا مجهز به جنگ‌افزارهای سنگین است.

لوباس به «سی‌بی‌اس نیوز» گفت: «ما آماده‌ایم از هر وجب از قلمرو ناتو دفاع کنیم، ما ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هوایی منحصربه‌فردی در اختیار داریم. ما نیروی پیاده نظام هستیم، اما از توانمندی‌های گسترده‌ای برخورداریم .»

بالگرد «بلک هاوک» در حرکت به سمت شمال در امتداد سواحل دریای سیاه رومانی، در خط مقدم رزمایشی فرود آمد که در آن نیروهای آمریکایی و رومانیایی، اهدافی را طی یک مانور مشترک تهاجمی زمینی و هوایی بمباران می‌کردند. هدف این رزمایش، بازسازی نبردهایی بود که همه روزه از سوی نیروهای اوکراینی در آن سوی مرز، علیه نیروهای روسی در جریان است.

اجرای رزمایش‌های جنگی در فاصله بسیار نزدیک از این مرز، حاوی پیامی روشن به روسیه و متحدان آمریکا در «ناتو» با این مضمون است که ارتش آمریکا در این منطقه حضور دارد.

لولیان پردلا، ژنرال رومانیایی با اشاره به نبرد تاریخی جنگ جهانی دوم در سواحل نرماندی به «سی‌بی‌اس نیوز» گفت: «مفهوم حقیقی حضور نیروهای آمریکایی در اینجا برای من این است که گویی قبل از اینکه دشمنی در نرماندی وجود داشته باشد، ما از متحدانی در این منطقه برخورداریم.»

نیروهای آمریکایی، مرکزی را در پایگاه هوایی ارتش رومانی ایجاد کرده و حدود 4700 سرباز از نیروی هوابرد 101 برای تقویت جناح شرقی «ناتو» در آنجا مستقر شدند.
+46
رأی دهید
-6

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.