آمریکا: به شواهد روشنی از بکارگیری پهپادهای ایرانی توسط روسیه دست یافته ایم

العربیه: ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشینگتن به شواهد روشنی در بکارگیری پهپادهای ایرانی توسط روسیه برای حمله به غیرنظامیان اوکراینی و زیرساخت‌های این کشور دست یافته است.

پرایس بامداد پنج‌شنبه 28 مهر تاکید کرد که آمریکا، بریتانیا و فرانسه موضوع ارسال پهپاد از این به روسیه را در شورای امنیت سازمان ملل متحد بررسی کردند.

او‌ افزود، واشینگتن در اعمال تحریم و اقدامات تنبیهی دیگر علیه طرف‌های انتقال‌دهنده پهپاد به روسیه تردید نخواهد کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز اظهار داشت که نیروهای دفاعی کشورش طی یک ماه 233 پهپاد ایرانی را ساقط کردند و ادامه داد: «ارتش اوکراین با تمام توان از آسمان این کشور دفاع خواهد کرد.»

در همین رابطه، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه افراد و شرکت‌های روسی اعمال کرد که به ارسال تکنولوژی نظامی از برخی شرکت‌های آمریکایی به طرف‌های روس اقدام کرده بودند.

این وزارتخانه همچنین اطلاع داد که تحریم‌ها علیه روسیه مشکلات فراوانی برای این کشور در تامین نیازهای نظامی خود ایجاد کرده به طوری که مسکو‌ مجبور به استفاده از تولیدات نظامی با کیفیت پایین شده است.

پیشتر شبکه خبری «ان بی سی» آمریکا از یافتن برخی قطعات ساخت آمریکا در سلاح‌های منهدم‌شده روسیه خبر داده بود.

از سویی، دیمیتری پولیانسکی، دستیار سفیر روسیه در سازمان ملل هشدار داد در صورت اعزام کارشناسان سازمان ملل برای بررسی پهپادهای منهدم‌شده در اوکراین، مسکو در روابط خود با این نهاد بین‌المللی تجدیدنظر خواهد کرد.

این دیپلمات روس اشاره کرد که ارسال کمیته کارشناسی برای بررسی پهپادهای ساقط‌شده در اوکراین از وظایف دبیرخانه سازمان ملل نیست.

پولیانسکی به همراه نماینده ایران در سازمان ملل گزارش‌ها درباره فروش پهپادهای ایرانی به روسیه را تکذیب و اعلام کردند که پهپادهای بکار رفته در جنگ با اوکراین ساخت شرکت‌های روسی است.
+28
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۳
    ولش کن - تهران، ایران
    نه بابا این خودت فکر کردی یا یادت دادن تا دیروز ساز مذاکره میزدی کلم قمری
    3
    12
    ‌پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    rood120 - منچستر، انگلستان
    شما ها همه پست هستید و فقط بدنبال منفعت خودتان ، چه شما ها، اروپایی ها یا کانادایی ها . سریعا می گوئید تحریم کردید ولی چند هزار تن از خانواده‌های سران فاسد رژیم ایران در کشورهای شما دارند با پول های مردم بدبخت ایران بهترین زندگی ها را می کنند . اگر می خواهید به رژیم ایران فشار بیاورید اموال این دزدان را مصادره کنید و فردا همه اینها را بفرستید ایران ما هم به حرفهای شما ایمان می آوریم. اگر یک خانواده بخواهد تو این انگلیس یک خانه بخرد و وام بگیرد تمان سوراخ ها را چک می کنید ببینید پول پیش خرید از کجا آمده و پولشویی انجام شده یا نه ولی یک خائن مثل خاوری میلیون ها دلار وارد کانادا می کنه هیچ چیز هم پیش نمی آید.
    2
    14
    ‌پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    خب اگه مدرک دارین پس یه غلطی بکنین!
    2
    6
    ‌پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    امید - انگلستان - لندن، انگلستان
    آمریکا خودش را مسخرە کردە، ٤٣ سال است که دنبال شواهد میگردە تازە پیدا کردە؟ خوب که چی؟
    2
    8
    ‌پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    نظام اخوندی ایران پهپاد به روسیه نداده که رو طاقچه اش بگذارند و بهش نگاه کنن . رژیم اخوندی پهپاد به روسیه دادن که برای جنگ از پهپادها استفاده کند.
    2
    0
    ‌پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.