همایون شجریان کنسرتهای اروپایی خود را لغو کرد: «احوال ناخوش این روزها گلویم را می فشارد»

رادیو فردا: همایون شجریان، خواننده، روز سه‌شنبه، ۲۶ مهر، اعلام کرد مجموعه کنسرت‌های اروپایی خود را به‌ دلیل «احوال ناخوشی» که این روزها «گلویش» را می‌فشارد لغو کرده است.

او در حساب اینستاگرام خود نوشت: «هر‌چند موانع برای سفر و برگزاری کنسرت‌ها برداشته شد، برای احوالات ناخوش این روزهایمان تصمیم به لغو برنامه‌ها گرفتم.»

یک روز پیشتر خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه، نوشته بود: «گذرنامه همایون شجریان چند روز قبل توسط مسئولان به وی بازگردانده شد و او ممنوعیتی برای سفر خارجی ندارد.»

همایون شجریان در هفته نخست اعتراضات سراسریِ «زن، زندگی، آزادی» که از ۲۶ شهریور آغاز شده، ابتدا خواستار «پایان خشونت و بازنگری قانونی» شد که «زنان و مردان ایران‌زمین خواهان تغییر آن هستند»، اما یک روز بعد با استفاده از هشتگ مهسا امینی و «تفنگت را زمین بگذار» نوشت: «نکشید این مردم را. این مردم سزاوار زندگی هستند نه مرگ. این مردم سزاوار شادی و آزادی هستند.»

آقای شجریان در هنگام اجرای کنسرت اخیر خود در استرالیا نیز از اعتراض مردم در ایران حمایت کرده بود و جمعیت حاضر در کنسرت هم شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر داده بودند.

پس از این کنسرت و هنگام ورود به ایران، مأموران امنیتی گذرنامه او و سحر دولتشاهی، بازیگر و شریک زندگی آقای شجریان، را توقیف کرده بودند.
+112
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    به همایون و دوست دخترش راه ندادن بیایند به اروپا و پاسپورتهایشان , از طرف مامورین نظام اخوندی در فرودگاه گروگان گرفته شدن. حالا اقا همایون را ترساندن که بگوید پاسپورتهایمان را گروگان گرفتن می فرماید بخاطر گلودرد نمی خواهد به اروپا برای اجرای کنسرتهایش بیاید.
    30
    11
    ‌چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    sabbas - لندن، انگلستان
    بر عکس این کنسرتها باعث اتحاد مردم میشن. دلیل کنسل کردنشم معلومه.
    1
    6
    ‌چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.