وزارت خارجه آمریکا: اتحاد ایران و روسیه تهدیدی علیه کل جهان است

العربیه: در پی بازتاب گسترده اخبار ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که عمیق‌شدن اتحاد روسیه با ایران، موضوعی است که کل جهان و به خصوص کشورهایی که در منطقه هستند باید نسبت به آن احساس خطر کنند.

ودانت پاتل، روز سه‌شنبه 26 مهرماه در نشست روزانه مطبوعاتی وزارت خارجه، از اقدام آمریکا برای جلوگیری از این اتحاد خبر داد و گفت: « به برداشتن قدم‌های عملی و تهاجمی برای سخت‌تر کردن روند فروش تسلیحات ایران به روسیه، ادامه خواهیم داد.»

او همچنین با اشاره به تحریم‌ها و اقدامات علیه شرکت‌هایی که در فروش این تسلیحات به روسیه، به ایران کمک کنند، بار دیگر بر موضع دولت آمریکا مبنی بر اجرای تحریم‌ها درباره صادرات تجهیزات نظامی به روسیه، تاکید کرد.

این در حالی است که روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی در روز سه‌شنبه 26 مهرماه اعلام کرده ایران تعدادی از نظامیان خود را به یک پایگاه نظامی در جزیره کریمه فرستاده تا به روس‌ها روش استفاده از پهپادهای ساخت ایران را آموزش دهند و در این‌باره توضیح داده که نظامیان اعزامی ایران به کریمه از نیروهای سپاه پاسداران هستند.

همچنین کاخ سفید اعلام کرده که روسیه به‌طور سیستماتیک ساختارهای زیربنایی بخش انرژی اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

پیش از این چند مقام ارشد و دیپلمات ایرانی در گفت‌وگو با «رویترز» گفته بودند که ایران به‌زودی محموله‌های بیشتری از پهپادهای انفجاری خود، به‌علاوه موشک‌های بالستیک ساخت خود را به روسیه ارسال خواهد کرد.

با این‌وجود، تهران و کرملین هر دو این ارتباط در زمینه فروش تسلیحات ایران به روسیه را تکذیب کرده‌اند.

پیش از این اوکراین بارها درباره استفاده روسیه از پهپادهای انفجاری ارزان قیمت ایرانی برای حمله به زیرساخت‌های اوکراین خبر داده است. ارتش اوکراین اعلام کرده که روسیه پهپادهای شاهد 136 ایران را رنگ زده و با نام «ژرانیوم‌2»، مورد استفاده قرار می‌دهد.

از سویی دولت اوکراین سه‌شنبه از کارشناسان سازمان ملل دعوت کرد تا پهپادهای ایرانی که روسیه در حملات به این کشور استفاده کرده است را بررسی کنند.

مقامات اوکراینی به «وال استریت ژورنال» تاکید کردند که پهپادهای ایرانی مورد استفاده روسیه نتوانسته معادلات جنگ را تغییر دهد.

در همین رابطه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین سه‌شنبه گفت استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی به جهان ثابت کرده که مسکو در سراشیبی شکست قرار گرفته است.
+193
رأی دهید
-19

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    خود کرده را تدبیر نیست. به .. خوردن افتادید ؟ گروه تروریستی که خودتون فرستادید ایران و پوتین از چنگتون در آورد و شدند بلای جونتون.
    9
    89
    ‌سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    سگ زرد برادر شغاله ، اتحاد پوتین خودشیفته و خامه عنی جانی ، مثل اتحاد آمریکا و اسرائیل یا چین و کره شمالیست ، همه سر و ته یک کرباس !!
    12
    86
    ‌سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    100Haloo - تهران، ایران

    دولت و کشوری داشتیم که زبانزد خاص و عام بود، زدند و عوضش کردند از روی ندانم کاری، ٤٣ سال خون مردم را بوسیله این حکومت غاصب و دست نشانده کردند درون شیشه و مردم کشورم را به هر خاری رساندند، خوب، قرار نیست همیشه همینطور باشه، حالا ار همین آشی که پختید، یه کاسه هم که مال خودتون هست نوش جان کنید، اگر قراره که ماها ٤٣ سال زجر بکشیم، دنیا هم باید بکشه تا بار دیگر با آینده مملکت و مردمی بازی نشود.
    6
    35
    ‌چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    مسعود راستگو - تهران، ایران
    شاید تهدیدی برای غرب باشه ولی به هیچ عنوان تهدیدی برای بقیه جای جهان نیست. غرب برای از بین رفتن هژمونی خودش نگران و بی قراره و این موضوع ربطی به ایران نداره برعکس باعث ایجاد قدرت و هژمون برای ایران خواهد بود ایرانی واقعی باید مطلب رو بگیرین.
    32
    18
    ‌چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ahmad_Jeni - برلین، آلمان
    یه زمانی یه رضا پا لونی داشتیم که ارتش ایران رو یه روزه تسلیم متفقین میکنه و کشور سه سوته اشغال میشه الان با 40 سال تحریم داریم به دومین ارتش بزرگ دنیا تسلیحات میدیم اونم چه تسلیحاتی یوتیوب برید زده ننه اکراین رو سرویس کرده، رضا شاه کجایی که آفتابه هم زمان تو نمیتونستیم بسازیم 😂😂😂
    34
    16
    ‌چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    Ahmad_Jeni - برلین، آلمان
    مثل خودت که ....... شیخ علی‌ هستی. یک قسمتی‌ از روس‌ها هم برا پوتین.شما چکار کردی؟ با تانک به مدرسه کودکان حمله و بچه می‌‌کشید. پوتین زرت زرت بیمارستان. خانه .کودکستان بمب باران می‌‌کند. ......دارد در جبهه بجنگد. که مثل جریان اسراهیل و ایران در لبنان شده. مثل خرگوش فرار می‌‌کنند. قرار بود ارباب پوتین ۳ در عرض سه ماه اکراین را بگیرد .شکم صابون زده بودید. زن زلنسکی کنیز کدام یکی‌ از شما بشود. خیار زن زلنسکی را رزرو کرده بود. پس چه شد ؟از قرار معلوم علی‌ ماند و حوزش و امت ریش و صابون و دست آزاد. شیخ که یکی‌ دارد. خوب است که شما امت ریش دو تا دست دارید. متقابل. به هم کمک کنید. در حوزه صابون که مجانی است.کمبود ندارید
    7
    14
    ‌چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    [::Ahmad_Jeni - برلین، آلمان::]. جنی جان ، جن‌ها افتادن به جونت ، توهم بَرِت داشته ، اولاً هر کشوری که سلاح اتمی داشت رو نمیشه بگی این کشور اولین و یا دومین و یا چندمین قدرت نظامی دنیاست ، چه بسا اول جنگ اوکراین این ارتش دوم دنیا که واسش بالا وپائین می پری سیستم ارتباطی ارتشش مربوط به عهد عتیق و ( تاکی واکی ) بوده و هست !!! دوماً دُرون های انتحاری و موشکهایی که رژیم جمهوری ترمالی ( که تو مزدوریش رو میکنی ) به روسها میده هیچکدوم دقیق نیستند و در همون یوتیوب اگر چشمات رو خوب باز کنی ، میبینی که تمام مناطق مسکونی هدف قرار گرفته که خوب این وحشیگری ، خاص حکومت‌های دیکتاتوریست ! سر آخر خیلی بد هست که واسه یه تیکه استخونی که رژیم میندازه جلو تو امثال تو اینطور شرافت نداشته ات رو زیر پا بذاری و دُم تکون بدی !! رژیم رفتنیست ، آدم باش !!
    5
    16
    ‌چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    hitman01 - استوکهلم، سوئد
    ناتو و امریکا بزرگترین تهدید برای جهان هست. طالبان و القاعده رو کی درست کرد ؟ حساب کنید چند تا کشور رو ناتو و آمریکا مورد حمله قرار داده تو این ۵۰‌سال ؟
    7
    11
    ‌چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.