دادستان کل کشور آتش‌سوزی در زندان اوین را اقدامی «برنامه‌ریزی‌شده» دانست

 زندان اوین تهران شامگاه شنبه در بحبوحه اعتراضات مردمی علیه حکومت جمهوری اسلامی دچار حریق شدرادیو فردا: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه ۲۶ مهر گفت دادستان کل کشور به این کمیسیون اعلام کرده که حادثه آتش‌سوزی در زندان اوین تهران، اقدامی «برنامه‌ریزی‌شده» و از «داخل خود زندان» بوده است.

علی خضریان در مصاحبه‌ با خبرگزاری تسنیم از حضور محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، در کمیسیون اصل نود مجلس برای توضیحات پیرامون اعتراضات کنونی در ایران و آتش‌سوزی در زندان اوین خبر داد.

به گفته وی، آقای منتظری در گزارش خود به این کمیسیون اعلام کرده که آتش‌سوزی زندان اوین، «اقدامی صورت گرفته از داخل خود زندان و به صورت برنامه‌ریزی شده و از قبل طراحی شده بوده است».

زندان اوین تهران شامگاه شنبه در بحبوحه اعتراضات مردمی علیه حکومت جمهوری اسلامی دچار حریق شد و یکی از سازه‌های بزرگ آن که محل نگهداری زندانیان جرایم مالی و سرقت بوده است، از بین رفت.
عکسی که گروه ماهواره‌ای پلانت لبز پی‎بی‌سی از فراز زندان اوین گرفته. سقف ساختمان بزرگ سمت چپ بر اثر انفجار از جا کنده شده استقوه قضائیه ایران اعلام کرده که در این حادثه هشت نفر از زندانیان جان باخته و ۶۱ نفر نیز مجروح شده‌اند.

این نهاد همچنین مدعی شده که «در جریان درگیری و آتش‌سوزی در زندان اوین تعدادی از زندانیان جرایم خشن و خطرناک، قصد فرار از زندان را داشتند که با توجه به تمهیدات حفاظتی اتخاذ شده موفق به فرار نشدند».

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با توجه به گزارش دادستان کل کشور، این حادثه را ناشی از «خرابکاری» دانسته و گفته است که «برنامه‌ریزی برای کشته‌سازی و فراری دادن تعدادی از افراد از زندان اوین صورت گرفته بود».

آقای خضریان افزود: «اما هیچ کدام از این اهداف با اشراف دستگاه قضایی محقق نشده و با توجه به آمادگی اطلاعاتی و امنیتی و با اقدام به موقع دستگاه قضایی، افراد شاخص به مدت کوتاهی به مرخصی رفته و یا تمدید مرخصی شده بودند تا با عدم حضورشان در زندان، زمینه برخی کشته‌سازی‌ها و سوء استفاده‌های جریانات معاند پیش نیاید».

پیش از این غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، نیز بدون آن‌که دقیقا دلایل آتش‌سوزی شامگاه شنبه در زندان اوین را توضیح دهد، «عوامل دشمن» را به‌دست داشتن در این آتش‌سوزی متهم کرد.

او مشخص نکرد که منظورش از «عوامل دشمن» دقیقا چه کسانی هستند.
+3
رأی دهید
-53

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۸
    sabbas - لندن، انگلستان
    آره، تمام دنیا میدونن که تو و دوستای تروریستت اینکارو کردن. درست مثل سینما رکس آبادان
    1
    12
    ‌سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران
    فیلم کمیسر، کمیسر مولدووان. The commissioner. فیلمی ساخته کشور رومانی. نام کمیسر پلیس هم آیت کمیسر مولدووان. این فیلم‌ها ببینید تا متوجه بشوید چطور فرزندان آزادیخواه ایران را در زندان اوین قتل عام کردند. خجالت بکشیم که هنوز نمی دانیم بازد در تظاهرات خرخره سرکوبگران را بجوییم
    2
    11
    ‌سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    خب خدا رو شکر که ایندفعه کار دژمن نبوده!
    1
    8
    ‌سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.