کریم بنزما با کسب توپ طلا بر بام فوتبال جهان ایستاد

العربیه: کریم بنزما، فوق‌ستاره فرانسوی و کاپیتان باشگاه رئال مادرید، پس از ارائه یک فصل درخشان به‌همراه «کهکشانی‌ها» سرانجام موفق شد توپ طلای 2022 فوتبال جهان را کسب کند.

مراسم شصت‌وششمین نسخه توپ طلا شامگاه دوشنبه، 25 مهر، در سالن تئاتر «دو شاتله» شهر پاریس برگزار شد و کریم بنزما توانست بالاتر از بازیکنانی همچون سادیو مانه و کوین دی‌بروینه قرار بگیرید و این جایزه معتبر دنیای فوتبال جهان را برای نخستین بار از آن خود کند.

بنزما در فصل 22-2021 با ثبت 44 گل در 46 بازی در رئال مادرید و شش گل در تیم‌ملی فرانسه توانست معتبرترین جایزه فوتبال جهان را به‌دست بیاورد.

از مهم‌ترین دستاوردهای فوق‌ستاره 34 ساله فوتبال جهان، می‌توان به قهرمانی او به همراه رئال مادرید در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا اشاره کرد.

عنوان بهترین فوتبالیست زن هم به الکسیا پوتیاس، ستاره اسپانیایی بارسلونا رسید. او جایزه‌ای تاریخی دریافت کرد چرا که برای اولین بار دو سال پیاپی یک بانو به این جایزه می‌رسد.

روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بارسلونا که مدعی کسب توپ طلا هم بود، جایزه بهترین گلزن فوتبال جهان را برای دومین سال متوالی از آن خود کرد. او فصل قبل 57 گل به ثمر رساند تا برنده جایزه گرد مولر شود.

جایزه لئو یاشین، به‌عنوان بهترین دروازه‌بان سال نیز به تیبو کورتوا، سنگربان رئال مادرید تعلق گرفت.

ادوارد مندی، دروازه‌بان سنگالی چلسی، ادرسون موراس، دروازه‌بان برزیلی منچستر سیتی، آلیسون بکر، دروازه‌بان تیم ملی برزیل و باشگاه لیورپول و مایک منیان، سنگربان فرانسوی آ.ث میلان دیگر نامزدهای این بخش بودند.

گاوی، هافبک اسپانیایی باشگاه بارسلونا، در ابتدای این مراسم جایزه «کوپا» که هر ساله به بهترین بازیکن جوان فوتبال جهان تقدیم می‌شود را تصاحب کرد.

جایزه جدید «فرانس فوتبال» که با نام «دکتر سوکراتس»، اسطوره فوتبال برزیل نامگذاری شده و برای بازیکنی که در زمینه‌های اجتماعی فعالیت دارد، اهدا می‌شود، به سادیو مانه، فوق‌ستاره سنگالی بایرن مونیخ تعلق گرفت. این جایزه با رای برادر سوکراتس فقید اهدا شد.

در پایان، باشگاه منچسترسیتی، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال انگلیس، به‌عنوان برترین باشگاه فوتبال جهان در سال 2022 معرفی شد.
+12
رأی دهید
-8

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.