اخبار کوتاه: توقیف پاسپورت رسول خادم /آتش‌نشان حاضر در حادثه اوین: همان شب پیکر ۸ کشته تحویل داده شده

رسول خادم، رئیس سابق فدراسیون کشتی ایران در اینستاگرم با اشاره به اعتراضات ایران از «درد وطن» نوشت. وطنی که به گفته او متعلق به همه است و «تک‌صدایی و تک‌رنگی» نیست و «خودی و غیرخودی» ندارد. اخیرا گزارش شد که آقای خادم به نهادهای امنیتی احضار و پاسپورت او توقیف شده است.
ادامه «فشارهای امنیتی» بر خانواده مهسا امینی
خانواده مهسا امینی به طرق مختلف زیر فشارند و حتی برای انعکاس حرف‌های خود با مشکل روبرو هستند.

نازیلا معروفیان خبرنگار می‌گوید نیروهای امنیتی اجازه انتشار مصاحبه‌اش با امجد امینی، پدر مهسا امینی را نمی‌دهند:

نازیلا معروفیان، خبرنگار رویداد ۲۴، می‌گوید فشارهای امنیتی مانع از انتشار مصاحبه او با امجد امینی، پدر مهسا امینی شده است.

خانم معروفیان در توییتر خود نوشته است که ابتدا از طریق فشار به پدرش و سپس با تهدید مستقیم خودش به بازداشت مانع از انتشار این مصاحبه شده‌اند.

این خبرنگار غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران را خطاب قرار داده و گفته: «از گفت‌وگو گفتید؛ اونوقت حتی اجازه نشر صحبت‌های یک پدر داغدار رو نمیدین؟!.»
آتش‌نشان حاضر در حادثه اوین: شب حادثه پیکر ۸ کشته تحویل داده شده
روزنامه هم میهن گزارشی در مورد حمله به زندان اوین منتشر کرده که در آن به نقل از یکی از آتش‌نشانان حاضر در حادثه آتش‌سوزی زندان اوین آمده شب حادثه پیکر ۸ کشته تحویل داده شده و از اینکه آیا کشته‌ها بیشتر بوده یا نه اظهار بی‌اطلاعی کرد.
 
پیشتر قوه قضائیه در اطلاع‌رسانی نخست اعلام کرده بود ۴ نفر کشته شده‌اند. در حالیکه طبق این گزارش همان شب مشخص بوده حداقل ۸ نفر کشته شده اند.

این آتش‌نشان در مورد حادثه اوین اضافه کرد: آنقدر اشک‌آور زدند که خودمان داشتیم خفه می‌شدیم. هرچه گفتیم اینجا که جز ما و شما کسی نیست، چرا می‌زنید گوش نمی‌کردند.
 
این در حالیست که در نهایت امروز دوشنبه خبرگزاری میزان افزایش تعداد کشته‌ها به هشت نفر را تایید کرد.
محسنی اژه ای: مقدمات تماس بازداشتی‌ها با خانواده‌هایشان مهیا شود
رئیس قوه قضاییه ایران با تاکید بر اینکه «آنچه در زندان اوین رخ داد جنایتی بود که به‌دست عده معدودی از عوامل دشمن صورت گرفت» گفت زندانیان داخل اوین با خانواده‌هایشان تماس بگیرند.

غلامحسین محسنی اژه ای گفت هر فردی در داخل زندان که تاکنون با خانواده‌اش تماس نگرفته، هر چه سریعتر مقدمات مکالمه او با بستگانش فراهم شود.
 
وی در ادامه از لزوم شناسایی سریع عوامل اصلی خبر داد و از مسئولان زیردستش در دادسرا خواست به سرعت به پرونده این افراد رسیدگی کنند.
 
این در حالیست که مازیار طاطایی، وکیل دادگستری در گفت‌وگو با هم‌میهن درباره حقوق زندانیان گفته:  «بیشتر تماس‌ها از بندهای سیاسی و امنیتی بود. اما بندهای دیگر باتوجه به این‌که در زندان اعتصاب و اعتراض گروهی ممنوع است و اگر کسی دستورالعمل داخلی زندان را نقض کند، ممانعت از برقراری تماس تلفنی جزو تنبیهات به‌شمار می‌رود؛ به همین دلیل ممکن است از بندهای دیگر تماسی با خانواده‌ها گرفته نشده باشد.»
 
 این وکیل دادگستری در ادامه تاکید می‌کند که برای بررسی اتفاق اخیر زندان اوین باید کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود.
 
مادر فاطمه سپهری از «آزادی‌خواهان جهان» خواست به داد مردم ایران برسند
مادر فاطمه سپهری با اعلام این که فرزند او محمدحسین سپهری در زندان وکیل‌آباد محبوس است و دخترش فاطمه سپهری را نیز مأموران اطلاعات ۲۶ روز است برده‌اند، تأکید می‌کند: «هر چه زنگ می‌زند و داد می‌زند، التماس می‌کند که بگذارند زنگ بزند، تاکنون فایده‌ای نداشته است.»

مادر فاطمه سپهری تأکید می‌کند، «هر جوانی را که می‌برند، سالم می‌برند و آن جا دست و پایش را می‌شکنند.» او همچنین می‌گوید: «آی آزادی‌خواهان دنیا، به داد مردم ایران برسید. این‌ها رحم به هیچ کسی ندارند. این‌ها از اول کلاه سر ما گذاشتند تا آن آخر.»

علی‌اصغر سپهری، برادر فاطمه سپهری، روز یک‌شنبه ۲۴ مهر با انتشار این ویدئو همچنین اعلام کرد که خانواده سپهری «به‌شدت نگران وضعیت» این فعال سیاسی بازداشت‌شده در مشهد است.

فاطمه سپهری، کنشگر سیاسی، فعال حقوق بشر، دموکراسی‌خواه و زندانی سیاسی اهل ایران است. او و برادرش محمدحسین سپهری یکی از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای رهبر جمهوری اسلامی هستند.
بیانیه گروهی از روزنامه‌نگاران و فعالان فناوری: حیات اجتماعی-اقتصادی و امنیت مردم در خطر است
۹۶ روزنامه‌نگار و فعال حوزه فناوری در بیانیه‌ای به بازداشت‌های گسترده و محدود کردن اینترنت در ایران اعتراض کرده و هشدار داده‌اند که این «برخوردهای ناروا»، حیات اجتماعی و اقتصادی و امنیت مردم را «تهدید می‌کند.»

امضاکنندگان خواستار آزادی بازداشت‌شدگان و رفع محدودیت‌های فضای مجازی و آزادی دسترسی به اینترنت شده‌اند و نتیجه «طرح موسوم به صیانت» را جز «شکست» ندانسته‌اند.

به گزارش سایت اخبار فناوری دیجیاتو، «در یک ماه اخیر، روند مسدودسازی وی‌پی‌ان به اوج خود رسیده» و افزایش جستجوی کاربران ایرانی برای دریافت وی‌پی‌ان «یک رکورد تاریخی» بجا گذاشته است.

پس از گذشت بیش از یک ماه از اعتراض‌ها در ایران، دسترسی به اینترنت و بسیاری از شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، واتس‌اپ، تلگرام و فیسبوک بسیار محدود شده است.
بریتنی اسپیرز هم از اعتراضات مردمی ایران حمایت کرد
بریتنی اسپیرز، ستاره موسیقی پاپ در آمریکا، شامگاه یکشنبه با انتشار توییتی از اعتراضات مردمی در ایران حمایت کرد.

او در صفحه توییتر خود که بیش از ۵۶ میلیون دنبال‌کننده دارد، نوشت: «من و شوهرم در مبارزه مردم ایران برای آزادی کنار آنها می‌ایستیم.»

بریتنی اسپیرز اوایل تابستان امسال با سام اصغری، مدل مشهور ایرانی، ازدواج کرد.
+33
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۹
    iran1 - آرلون، بلژیک
    بالاخره رکس دو‌رو رقم زدن
    2
    16
    دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ahmad_Jeni - برلین، آلمان
    الان فردا دزدها و آدم کشهای زندانی زندان اوین که فوت شدن میشن نخبه های جامعه خختتت
    18
    5
    دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    Ahmad_Jeni - برلین، آلمان
    حیف از .. که آدم بخواد تو روی بعضی ها بیندازه.
    1
    3
    دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.