فرانسه: پاسخ پشتیبانی نظامی ایران از روسیه در جنگ علیه اوکراین را خواهیم داد

العربیه: حملات گسترده روسیه با جنگ‌افزارها و پهپادهای انفجاری ساخت ایران علیه شهرها و زیرساختارهای حیاتی به‌ویژه در کییف، پایتخت اوکراین، خشم و واکنش کشورهای غربی را برانگیخته است.

پس از آن‌که برای مقامات اروپایی مسجل شد که روسیه جهت ادامه تهاجم خود علیه اوکراین به کشورهای ایران و کره شمالی برای خرید پهپادهای نظامی و دیگر مهمات جنگی روی آورده است، فرانسه تاکید کرد که پشتیبانی نظامی ایران از روسیه را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

وزارت امور خارجه فرانسه پنج‌شنبه 19 مهر ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پشتیبانی تسلیحاتی از روسیه و فروش هرگونه پهپاد‌های ایرانی به مسکو نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است که در چارچوب آن توافق هسته‌ای سال 2015 میان ایران و قدرت‌های جهانی به تصویب رسیده است.

در ادامه وزارت خارجه فرانسه تاکید کرد که به همراه شرکای‌ خود در اتحادیه اروپا و در هماهنگی با آنها درباره نحو پاسخ‌ به پشتیبانی نظامی ایران از روسیه، اقدام خواهد کرد.

در همین راستا ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» پنج‌شنبه ضمن اعلام اختصاص کمک‌های نظامی جدید به ارتش اوکراین، گفت که کشورهای عضو ناتو فناوری‌ها و تجهیزاتی را برای مقابله با پهپادهایی که روسیه در حملات خود به اوکراین استفاده می‌کند، ارسال خواهند کرد.

این موضع فرانسه پس از آن اعلام شد که کمیسیون اتحادیه اروپا در گزارشی داخلی روز دوشنبه گذشته خود اعلام کرد که تلاش روسیه برای «درخواست پهپادها و مهمات از ایران و کره شمالی نشانه این است که این کشور در طولانی‌مدت برای تولید و ساخت تجهیزات در صنایع نظامی خود در مقیاس مورد نیاز برای ادامه جنگ در اوکراین، با مشکل جدی مواجه است».

مقامات اوکراینی بارها ضمن اتهام ایران به پشتیبانی نظامی از روسیه اعلام کرده‌اند که ارتش روسیه در حملات خود علیه شهرها و زیرساختارهای اوکراین از پهپادهای انفجار نوع شاهد 136 ساخت ایران استفاده می‌کند.

سامانه پدافند هوایی ارتش اوکراین نیز تاکنون موفق شده چندین فروند از این گونه پهپادهای ساخت ایران را در شهرهای مختلف اوکراین از جمله اودسا و کییف سرنگون کند.

بنا به اعلام مقامات اوکراینی حملات روسیه با پهپادهای ساخت ایران تاکنون باعث کشته و مجروح شدن بسیاری از شهروندان این کشور شده است.
+158
رأی دهید
-17

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۴
    Maghshoosh - میامی، ایالات متحده امریکا

    فکر کنم مواجب تون عقب افتاده که دوباره شاخ و شونه میکشین ها؟ همه شما خودفروشهای اروپایی به دو تا قرارداد و چارتا بشگه نفت ارزون وابسته هستین! حنا تون واسه مردم دربند ایران رنگ نداره! گمشو!
    11
    61
    جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    siavash786 - آمریکا، ایالات متحده امریکا
    آن موقع که شماها پول و اسلحه به عراق که در جنگ با ایران بود را فراموش کردید ؟ پشتیبانی شما در همه جنگهای گذشته را شاید از یاد بردید ولی خودتان چطور به اکراین کمک میکنید ؟ مخالف جنگید یا مخالف استفاده و رغابت دیگر کشورها.
    13
    22
    جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zavareh - رودسر، ایران
    وعده "خواهیم کرد" ایشان درست معنای کلمه پوچ و واهی "انشاالله" جماعت مسلمان را دارد و براحتی میتوان از آن برداشت "هرگز" را کرد.
    11
    14
    جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    در هیچ کشوری مثل فرانسه مزور ندبده ام. این ها دموکراسی را برای خودشان می خواهند وگرنه در زمینه های بین المللی زشتکارترین ملت جهان هستند.
    0
    4
    جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.