فوتبالیست سابق تیم ملی: فیفا باید ایران را از جام جهانی محروم کند

العربیه: محمود ابراهیم‌زاده، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، از فدراسیون بین‌المللی فوتبال «فیفا» خواست تا به دلیل سرکوب اعتراضات ضدحکومتی مردم توسط جمهوری اسلامی، تیم ملی فوتبال ایران را از حضور در جام جهانی قطر محروم کند.

به گزارش روزنامه «گاردین»، ابراهیم‌زاده با تشبیه این حرکت به محرومیت تیم‌های ورزشی روسیه از مسابقات بین‌المللی به دلیل حمله این کشور به اوکراین، گفت: «فیفا به خوبی می‌داند که فدراسیون فوتبال ایران و تمام باشگاه‌ها تحت کنترل سپاه هستند. عده‌ای تروریست فدراسیونی را اداره می‌کنند که عضو فیفاست.»

ابراهیم‌زاده متولد 1953 در بوشهر است، و فوتبال حرفه‌ای خود را با شاهین بوشهر آغاز کرد. وی بعدا برای ابومسلم مشهد و ذوب‌آهن اصفهان به میدان رفت. او یکی از اعضای تیم ملی ایران در جام جهانی آرژانتین در سال 1978 بود.

ابراهیم‌زاده پس از انقلاب سال 1357 در ایران، به دلیل مخالفت با رژیم جمهوری اسلامی به آلمان مهاجرت کرد. وی در آنجا برای باشگاه وولفسبورگ به میدان رفت، اما بعدها به آمریکا نقل مکان کرد. اکنون او برای شاخه آمریکای باشگاه آث میلان ایتالیا کار می‌کند.

این فوتبالیست کهنه‌کار به همراه برخی دیگر از همکاران قدیمی خود نامه‌ای خطاب به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نوشته‌اند و از وی خواسته‌اند تا از تظاهرات ضدحکومتی مردم ایران حمایت کند، چنانکه به اوکراین در برابر روسیه کمک کرده است.

ابراهیم‌زاده به «گاردین» گفته آرزویش این است که ایرانی عاری از رژیم اسلامگرا ببیند. برای تحقق این آرزو، این فوتبالیست قدیمی و همکارانش از آمریکا خواسته‌اند به جای تلاش برای احیای توافق هسته‌ای با رژیم ایران، که میلیون‌ها دلار پول به جیب این رژیم سرازیر می‌کند، روی «گسترش حقوق بشر» در ایران تمرکز کند.

او در ادامه گفت: «به رژیم پول ندهید. پولی که اینجا آزاد می‌شود، در ایران تبدیل به گلوله توی سینه بچه‌های ما می‌شود. آمریکا و جامعه جهانی باید با تحت فشار قرار دادن رژیم از طریق تحریم، از مردم ایران حمایت ‌کنند. ما به عمل نیاز داریم. باید عمل کنند و از مردم ایران دفاع کنند.
+63
رأی دهید
-12

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.