سرگئی لاوروف:روسیه آماده مذاکره با آمریکا درباره اوکراین است

دویچه وله: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت اگر در نشست کشورهای گروه ۲۰ پیشنهاد ملاقات پوتین و بایدن را بدهند بررسی خواهد کرد. به گفته لاوروف، این مذاکره در صورت دورنشدن روسیه از اهداف نظامی خود در اوکراین قابل بررسی است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه ۱۱ اکتبر در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور گفت روسیه هیچ پیشنهاد جدی برای مذاکره از سوی دولت آمریکا دریافت نکرده است.

روسیه واشنگتن را یک طرف مناقشه اوکراین و کلید حل آن می‌داند. لاوروف خاطرنشان کرد اگر واشنگتن برای مثال پیشنهاد ملاقات بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را در اجلاس کشوهای گروه ۲۰ ارائه دهد، مسکو این موضوع را بررسی خواهد کرد.

نشست کشورهای گروه ۲۰ قرار است در بالی اندونزی برگزار شود. وزیر خارجه اندونزی قبلا گفته بود که ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین نیز در این نشست شرکت خواهند کرد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود بار دیگر آمریکا را به دخالت مستقیم در جنگ اوکراین متهم کرد و گفت واشنگتن نه تنها تسلیحات به کی‌یف تحویل می‌دهد، بلکه اطلاعات و داده‌های ماهواره‌ها را نیز در اختیار رهبران اوکراین می‌گذارد.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: «در مورد حدود وظایفی که در چارچوب "عملیات ویژه نظامی" برای خود تعیین کرده‌ایم و رئیس جمهور آنها را تدوین کرده تغییری ایجاد نخواهد  شد».

روسیه حمله این کشور به اوکراین را "عملیات ویژه نظامی" می‌نامد.

پوتین تجاوز روسیه به اوکراین را با "تهدید ادعایی از طرف اوکراین" و "نازی‌زدایی" این کشور همسایه خود توجیه کرده است. پوتین گفته است که اوکراین باید وضعیت بی‌طرفی خود را حفظ کند و علاوه بر کریمه مناطق دونتسک و لوهانسک (دونباس) را نیز رها کند.

روسیه علاوه بر این دو منطقه، مناطق خرسون و زاپوریژیای اوکراین را نیز به خاک خود الحاق کرده است.

اوکراین اما خواستار خروج روسیه از سرزمین‌های اشغالی خود شده است. زلنسکی گفته است  تنها پس از خروج سربازان روس از خاک کشورش مذاکره خواهد کرد.

اشغال بخشی از سرزمین اوکراین توسط ارتش روسیه مخالفت‌ جامعه جهانی، از جمله کشورهای گروه هفت G7 را نیز برانگیخته است. قرار است این کشورها جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار کنند. در این نشست ولودیمیر زلنسکی نیز سخنرانی می‌کند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به این نشست گفته است، حال و هوای این اجلاس از قبل مشخص و قابل پیش‌بینی است و "انتظارات محدودی از این نشست مجازی دارد".
+2
رأی دهید
-27

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    به این می گویند به ......خوردن افتادن - اما تا زمانی روسیه را از خاک اوکراین بیرون نیداختند و مجبور به پرداخت غرامت نکردند هیچ صلحی نخواهد بود و مطمن باش به همین راحتی دست از سر روسیه بر بردار نخواهند بود. پوتین می خواست دنیای جدیدی در مقابل درست کند اما از همین دنیا موجود هم رانده شد و نسلهای از روسیه تا دهه تحمل این حماقت پوتین را خواهند کشید. فکر نکنم دیگر روسیه ای باشد و دنیا به سوی تک قطبی پیش می رود و آن چیزی است که آمریکا به ددنبال آن بود. اگر هم روسیه تجریه نشود به یک کشور ضعیف با بمب هسته تبدیل می شود مثل کره شمالی که قدرت خارج از مرزهایش نخواهد داشت. روسیه همیشه عامل بدبختی در تاریخ برای ایرانی ها تورکها و اروپای شرقی بوده اند و این اشتباه پوتین دنیا را خیلی تغییر خواهد داد
    2
    7
    ‌چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    sahandogli - لندن، انگلستان
    برندگان این جنگ: ۱. روسیه ۲. امریکا ۳. ترکیه ۴.چین. بازندگان این جنگ اتحادیه اروپا است. خیلی خلاصه وار: روسیه بر خلاف اروپا نه چیزی دارد و نه چیزی برای از دست دادن. روسیه بر خلاف اروپا نه می بخشد و نه فراموش می کند. روسیه از سرزمینهای متصرف شده عقب نشینی نخواهد کرد، این می تواند یک خودکشی سیاسی برای کرملین ببار آورد، روسیه بر سر ادامه جنگ و یا مناطق جدید الحاقی به معامله و بده بستان روی سوریه، سهم شرکتهای اکتشاف ، حفاری و استخراج نفت و گاز دریای مدیترانه و اروپای طماع به پای میز معامله دست بالا را خواهد داشت ۲. اگر به هارت و پورت و تبلیغات مصنوعی و رسانه ای اروپا گوش نکنید، خواهید دید اروپا به شکم درد و اسهال اقتصادی شدیدی دچار شده است. امریکا سالهاست از موضع گیری اروپا در مورد روسیه ناخرسند بوده است و اینرا بارها صراحتا اعلام کرده بود. ولی اروپا مثل دوران بعد از جنگ دوم زیر «بار» امریکا نمی رفت تا اینکه چشم باز کرد و یکهو دید که پوتین با یک ضربت جودو لنگهای اروپا راچنان باز کرده که الحساس و المشاهده را مردم اروپا هنگام پرداخت هزینه زندگی روزانه به عینه تجربه می کنند.
    2
    1
    ‌چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    sahandogli - لندن، انگلستان
    امریکا موقعیت پولی خود را بشدت تثبیت کرده است. این می تواند در آینده به معنی برتری شرکتهای امریکایی در رقابت با شرکتهای اروپایی باشد. جنگ بر سر اوکراین بهانه است. جنگ بر سر رقابت اقتصادی شرکتهاست، بقیه اش را بوش وئر.فراموش نکنیم تورکیه حدود ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سوریه، ۴۰۰ کیلومتر با عراق و حدود ۵۰۰ کیلومتر با ایران دارد و سیاست بسیار فاحش و نادرست اروپا در قبال تورکیه را می توان در دستاوردهای نظامی اخیر و اسقبال از شرکتهای اقتصادی بزرگ تورک در سهم بازار اروپا و در موضعگیریهای سیاسی تورکیه در این خصوص رصد کرد. در مورد چین: مثال ز هر طرف که کشته شود به سود چین است می تواند مصداق داشته باشد.
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    sahandogli - لندن، انگلستان
    اما جدا از کشمکش اروپا و امریکا( که بیشتر تداعی گر دوران ریاست جمهوری ویلسون است) شاید بزرگترین بازنده جانبی ژئواستراتژیک و اقتصادی و اجتماعی این جنگ همین جماعت نژاد فسیل خور(نفت) فسیل پرور آریایی ایران فلاکت زده بدبخت و اسیر یک مشت آدم خرافی متوهم باشد که فعلا در این وانفسای فقر برای دیدن شدن یا دیده نشدن موی سر و موی زهار جوانان خود را به امان خدا در خیابانها ولو کرده اند و آرزویشان اینست که اعلیحضرت رضا پهلوی با کالسکه از امریکا تشریف بیاورد و با مهمیز همایونی نوک تیزی که بر دستان مبارک دارند به پاس ارباب رعیتی به آنجای این جماعت آریایی یک «جلوس» سلطنتی بکند! این جماعت از دست تورکهای ایران و آذربایجان بشدت گله مندند که چرا نعره و عربده نمی کشند و چرا مثل گوسفند قربانی خون خود را بپای اعلیحضرت همایونی مدذله عالی نثار سنگ فرش خیابانها نمی کنند، این جماعت قورقودوق هنوز در حال هوای انقلاب ۵۷ اسیرند و آتش کشیدن سطل زباله را دستاورد بزرگی در راه رسیدن به آزادی(بخوانید عوض کردن پالان خر) میدانند. بایستی به این جماعت گفت، کور خوانده اید. زمانش که رسید تورکها بر خواهند خاست. اما زمانش
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.