کارگران پتروشیمی بوشهر با شعار «مرگ بر دیکتاتور» به اعتصابات پیوستند

دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ کارکنان پتروشیمی در منطقه عسلویه استان بوشهر اعتصاب خود را آغاز کردند.

دست‌کم یک هزار کارگر سایت ۲ پتروشیمی‌های بوشهر و دماوند و هنگام در عسلویه روز دوشنبه اعتصاب و تجمع کردند.

بر اساس گزارش‌های رسیده به رادیو فردا، کارگران اعتصابی شعارهای مختلف اعتراضی سر دادند؛ از جمله «مرگ بر دیکتاتور».

بر اساس این گزارش، کارگران چند شرکت دیگر، از جمله مخازن سبز در نزدیکی بوشهر نیز به اعتصاب و تجمع پیوسته‌اند. از سوی دیگر، نیروهای امنیتی در منطقه مستقر شده و جاده‌های ورودی به آن را مسدود کرده‌اند.
بر اساس تصاویر منتشرشده در شبکه‌‍‌های اجتماعی نیز، کارگران شاغل در پتروشیمی بوشهر که در منطقه عسلویه قرار دارد، در ساعات اولیه صبح دوشنبه تجمع و جاده را مسدود کرده‌اند.

کارکنان پتروشیمی بوشهر در عسلویه شعار «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» سر دادند.
شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت نیز نوشته است که «پیشتر در اطلاعیه خود هشدار و اخطار داده بودیم که کارگران آگاه و جسور نفت در قبال سرکوب و کشتار مردم ساکت و منفعل نخواهد بود و همگام و همصدا با مردم دست به اعتراض خواهند زد. از همین‌جا خطاب به باقی همکاران خود اعم از پیمانی؛ قراردادی و رسمی در تمام پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی، در همه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها، در سکوهای نفتی و همین‌طور همکاران حفاری اعلام می‌کنیم که اکنون زمان آن رسیده تا به‌طور گسترده دست به اعتراض زده و خود را آماده اعتصابات این آغاز راه است و ما همقدم و همراه با مردم سراسر کشور هر روز به اعتراضات خود ادامه خواهیم داد.»
+168
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    حالا وقت ان فرا رسیده است به این کارگرها از طریقهای کمک مالی شوند تا بخاطر نداشتن خرج برای خورد و خوراک به سرکارهایشان بر نگردن.
    1
    70
    دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    دوستان هفته پیش هم گفتم این جوان‌ها تا آبد جنگ و گریز را در خیابان نمی‌‌تواند ادامه دهند. در کنار زن زندگی‌ آزادی.شعار فراخوان عمومی را رواج دهید.خوشبختانه حامد اسماهیلی رد کرد این بیانیه را بدهد. بهتر است.باید از درون خود کشور باشد. با کمک دانشجویان و بیانیه مادران داغدار. فراخوان عمومی.من وسط این قانون اساسی‌ "...م . ولی همین قانون اساسی‌ هم بندی برا اعتراض دارد.التماس و تقاضا اجرا نکنند. حق ماست بر طبق قانون .ما مادران در این روز فراخوان عمومی می‌‌دهیم. وظیفه نیرو نظامی هم حفاظت از ما است. تضاد ایجاد کنید. در میان فامیل و دوستان خود بخصوص دانشجو‌ها در ایران رواج دهید.فراخوان عمومی از طرف مادران داغدار. این ۵۷ اتی‌ها ها در کدام سوراخ خود را پنهان کرده.؟ این چیز‌ها که پیش KGB سال ۵۷ به خوبی‌ یاد گرفته. یا به مصداق شیوه ۵۷ نه همین آخوند‌ها بهتر هستند معلوم نیست کی‌ بیاد ؟
    14
    49
    دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    خامنه ای بی شرف - برلین، آلمان

    اعتصابات فراگیر = پایان جمهوری اسلامی ایران با کمترین هزینه برای مردم ایران. دومین راه پایان جمهوری سلامی = بالا بردن هزینه سرکوب با استفاده از کوکتل معروف و باز پس فرستادن نیروهای سرکوب فقط بصورت افقی و بدون بخشش و بدون توجه به نفوذی های لباس شخصی که مدام برای نجات همکار خود میگویند بس است دیگر نزنید. ولش کنید. درود بر همه مبارزان راه آزادی از دست رژیم خونخوار خمینی و خامنه ای بیشرف و همه دار و دسته لجن آنها، با ...گروه سربکوبگران موتور سوار آسیب جدی به آنها باید زده شود تا دیگر بدون ترس به مردم حمله ور نشوند و بابت هر حمله ای که میکنند هزینه بپردازند. به هر شکل ممکن باید هزینه سربکوب مردم را بالا برد. از نابود کردن وسایل سرکوب از جمله وسایل نقلیه مورد استفاده شان گرفته تا زمین گیر کردن ابدی هر یک از نیرو های سربکوب که بدست مردم میافتند. آنها نباید قادر باشند با بازگشت به جمع نیروهای سربکوبگر مجددا به سرکوب مردم ادامه دهند. مرگ بر جمهوری اسلامی ایران.
    145
    329
    دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان

    همه کاربران عزیز توجه کنید یک ساندیسخوری در اینجا شروع کرده به مخالفان ولی وقیح منفی دادن! بیشتر به کسانی که از ایران کامنت میگذارند منفی میده برای کنف کردنش به کامنت کاربران ضد رژیم مثبت بدهید: مرگ بر ساندیسخور مزدور
    46
    21
    دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد

    حالا بازی داره قشنگتر میشه...
    4
    28
    دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.