ناآرامی در زندان لاکان رشت

گزارش‌های تأییدنشده در شبکه‌های اجتماعی، از "شورش" زندانیان در زندان لاکان رشت خبر می‌دهند.
 
دادستان مرکز استان گیلان به خبرگزاری مهر گفته که مسئله یک درگیری و ناشی از اختلافات شخصی در بند ۸ زندان لاکان بوده که محل نگاهداری "محکومان به قصاص قتل عمد" است.

به گفته این مقام قضایی، منازعه و دعوا به راهروی زندان کشیده شده و فضای این بند را با پیوستن سایر زندانیان "متشنج" کرده است. "بخشی از تأسیسات این بند نیز تخریب" شده است.

او افزوده که  پلیس در محل حاضر شد و برای آرام کردن زندانیان "از گاز اشک‌آور" استفاده کرد. دلیل دودی که از زندان متصاعد شد نیز "روشن کردن آتش" توسط پلیس برای "کاهش آثار گاز اشک‌آور" اعلام شده است.
 
دادستان مرکز گیلان از «درگیری» در زندان لاکان رشت و استفاده پلیس و ماموران امنیتی از گاز اشک‌آور خبر داده درحالیکه گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که زندانیان «شورش» کرده‌اند.
 
مهدی فلاح میری به خبرگزاری مهر گفت: «شرایط تحت کنترل است و هیچ کدام از زندانیان فرار نکرده‌اند.»
به گفته دادستان گیلان، این «درگیری» به علت «اختلافات شخصی» در «بند ۸ زندان لاکان» شروع شده که محکومان «به قصاص قتل عمد» زندانی هستند.
 
اما «منازعه و دعوا به راهروی زندان کشیده و با پیوستن تعداد دیگری از زندانیان، فضای این بند از زندان متشنج» و «بخشی از تأسیسات این بند تخریب» شده است.
 
او اضافه کرد که «پلیس در محل حاضر و برای آرام و پراکنده کردن زندانیان از گاز اشک‌آور استفاده کرده است» بعد اما خود «پلیس برای کاهش آثار گاز اشک‌آور ناچار شد در محوطه راهرو و سالن‌های زندان آتش روشن کند و دود متصاعد شده از زندان به همین علت است.»
 
جزئیات بیشتری اعلام نشده است. دیگر رسانه‌ها در ایران از جمله تسنیم بدون ذکر جزئیات تاکید کرده‌اند که شرایط زندان «آرام» شده است.
+111
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.