آیا زنی که در رسانه ها به عنوان مادر سارینا معرفی شد، مادر واقعی اوست؟

 عکسی که کاربران شبکه‌های اجتماعی از سارینا اسماعیل‌زاده منتشر کرده و گفته‌اند که زنی که در این عکس دیده می‌شود، مادر واقعی او استرادیو فردا: در پی انتشار ویدئویی در رسانه‌های حکومتی ایران منسوب به «مادر سارینا اسماعیل‌زاده» از کشته‌شدگان اعتراضات جاری، عکس‌ها و ویدئوهایی از چهره «مادر واقعی» سارینا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه روز جمعه، ۱۵ مهر، ویدئویی را منتشر کرد که در آن زنی به عنوان «مادر» سارینا در پاسخ به پرسش یک «خبرنگار» درباره سوءاستفاده رسانه‌ها از خبر «خودکشی» دخترش می‌گوید که او دختر «تیزهوشی» بوده، روی درسش تمرکز داشته و «اهل این حرف‌ها نبوده است».

در این ویدئو زنی که مادر سارینا معرفی می‌شود همچنین تایید می‌کند که سارینا سابقه اقدام به خودکشی با خوردن چند قرص اشتباهی را داشته است.
این ویدئو چند ساعت پس از آن منتشر شد که قوه قضاییه ایران مدعی شد که سارینا خودکشی کرده‌ است.

اما پس از انتشار ویدئوی منسوب به مادر سارینا، کاربران شبکه‌های اجتماعی با استناد به ویدئوهایی که خود سارینا پیشتر در یوتیوب منتشر کرده بود چهره واقعی مادر او را منتشر کردند. در همین حال عکس‌هایی نیز از سارینا در کنار زنی دیگر در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است که در آن می‌توان شباهت زیاد با سارینا را دید.

در همین حال بر اساس یکی از وِلاگ‌های منتشرشده سارینا در یوتیوب، کاربران شبکه‌‌های اجتماعی می‌گویند زنی که جلو دوربین خبرگزاری تسنیم قرار گرفته، یکی از اقوام او و احتمالا «زن دایی» اوست.

سارینا اسماعیل‌زاده دختر ۱۶ ساله ایرانی ساکن کرج بود که در اعتراضات سراسری در ۳۰ شهریور با ضربات باتوم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به سرش کشته شد.
انتشار ویدئوهای اعتراف اجباری از زندانیان سیاسی و کنشگران مدنی در رسانه‌های جمهوری اسلامی سابقه زیادی دارد، اما در پی افزایش اعتراضات سیاسی و اجتماعی اخیر، پخش اعترافات اجباری از شهروندان عادی نیز افزایش یافته است.
مادر نیکا شاکرمی: دخترم را کشتند و مرا برای اعتراف اجباری تهدید می‌کنندشامگاه چهارشنبه، ۱۳ مهر، نیز صداوسیمای جمهوری اسلامی در یک گزارش تصویری، خاله و دایی نیکا شاکرمی از دیگر جان‌باختگان اعتراض‌های جاری را نشان داد که ادعای رسانه‌های حکومتی مبنی ‌بر مرگ او بر اثر «پرت شدن از بلندی» را تکرار می‌کردند.

چند ساعت پس از پخش این برنامه نسرین شاکرمی، مادر نیکا شاکرمی، در یک پیام ویدئویی که به صورت اختصاصی در اختیار رادیوفردا قرار گرفت از تهدیدها و فشارهای امنیتی علیه خود گفت و این‌که تحت فشار است تا روایت و سناریوی حکومت را درباره جان باختن دخترش تکرار کند.

مادر نیکا همچنین گفت که برادر و خواهرش محسن و آتش شاکرمی بازداشت و تحت فشار شدید مجبور به اعتراف دروغ شده‌اند.

نیکا شاکرمی نوجوان ۱۷ ساله در اعتراضات بلوار کشاورز مفقود شد و به گفته مادرش بر اساس گواهی پزشکی قانونی بر اثر «اصابت ضربات متعدد جسم سخت» به سرش کشته شد.

رسانه‌های حکومتی و مقامات قضایی جمهوری اسلامی مدعی شده‌اند که او از بالای یک ساختمان به پایین «پرتاب» و کشته شده است، اما مادر نیکا این ادعاها را دروغ می‌خواند.
+96
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۸
    کوروش کبیر ایران - کپنهاگ، دانمارک
    لعنت به رژیم دیکتاتور و هواداران پیروزی نزدیک هست یکی‌ یکی‌ باید درس پس بدهند فقط انتقام عزیزان کشته شده
    61
    58
    شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    tarkofski - استکهلم، سوئد

    اینا دیگه چه حـ... هایی هستن !!این زنیکه رو از کجا آوردن که داره این حرفها رو می زنه ؟لعنت به همه تون . به زودی مزدم انتقام سختی ازتون میگیرن و قبر خمینی رو تبدیل به دیسکو می کنن . هزار پدر های حرومی . خدا می دونه تو کدوم عذب خونه ای پاشیدین روی خشت !!
    6
    55
    شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    فاطی رو گریم کردن ، انداختن جلو دوربین ! فاطی خجالت بکش ، بی آبرو گیری تا کجا !؟
    3
    31
    شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.