قوه قضاییه مدعی «خودکشی» سارینا اسماعیل‌زاده شد

رئیس کل دادگستری البرز: سارینا اسماعیل زاده از پشت بام همسایه پایین پریده و خودکشی کرده
رئیس کل دادگستری استان البرز درباره علت مرگ سارینا اسماعیل زاده، دانش آموز ۱۶ ساله که در اعتراضات اخیر شرکت کرد و کشته شد، گفته است که او «از پشت بام همسایه به پایین پریده بوده و خودکشی کرده است.»

این دانش آموز نوجوان از جمله کسانی است که عفو بین الملل نامش را در فهرست کشته شدگان اعتراضات اخیر در ایران ثبت کرده است.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه به نقل از حسین فاضلی هریکندی گفته است در روز اول مهرماه پس از دریافت یک مورد سقوط از ارتفاع در کرج و انجام بررسی اولیه مشخص شد که «جسد متعلق به دختر نوجوان حدودا ۱۶ ساله است که در محل ورودی پارکینگ پشتی ساختمان همسایه مادربزرگ متوفی در عظیمیه کرج قرار داشت.»

به گفته رئیس دادگستری استان البرز «متوفی به همراه مادر خود همان شب در منزل مادربزرگ خود بودند و از راه‌پله منزل مادر بزرگ، خود را به پشت بام طبقه پنجم رسانده و از آنجا پس از ورود به پشت بام همسایه به پایین پریده و طبق بررسی‌های اولیه خودکشی کرده است.»

او گفته که تحقیقات از مادر سارینا مشخص کرده که «متوفی سابقه خودکشی ناموفق با مصرف قرص داشته است.»

به گفته این مقام دادگستری طبق گزارش «علت فوت شوک ناشی از ضربه به دنبال صدمات و شکستگی‌های متعدد و خونریزی به دلیل سقوط از ارتفاع بوده است.»

این خبر در حالی منتشر شده که روز گذشته مادر نیکا شاکرمی یکی دیگر از نوجوانان کشته شده در اعتراضات اخیر در ویدیویی که از رادیو فردا پخش شده مرگ دخترش را «جنایت» خواند و گفت که تحت فشار بوده تا اعتراف تلویزیونی بدهد. خانم شاکرمی در این ویدیو گفته، می خواسته اند از صحبت‌های اجباری او استفاده کنند تا مرگ نیکا را «خودکشی» جلوه دهند.

اعتراضات گسترده اخیر در ایران که در هفته‌های گذشته ادامه داشته در پی کشته شدن مهسا امینی دختر ۲۲ ساله در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد و تاکنون ده‌ها کشته، صدها مجروح و چند هزار بازداشتی به همراه داشته است.
+3
رأی دهید
-78

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    بدی این مسئولا" نظام اخوندی این است که وقتی ناچار میشوند حادثه ای را به دروغ به مردم اعلام کنن سوگند بجان خامنه ای و رئیسی و غیره نمیخورند تا بلکه مردم کمی باورشان کنند. در هرحال نظام اخوندی میخواهد به زور و کشتوکشتار هم که شده بر ایران حاکمیت ظالمانه اش را ادمه دهد ولی این زور هم در برابر مقاومت مردم از بین خواهد رفت و عاقبت شکست خواهند خورد. بهتر ان است تا دیر نشده رهبر و مسئولا" رژیم اخوندی همانند گورباچف اعلام شکست کنن و تغییرات اساسی در حاکمیتشان و قانون اساسیشان به وجود اورند یا اینکه محترمانه از قدرت کنار کشند تا حداقل در اینده اخوندها بتوانن همچون گذشته در بین مردم و در مساجد باشند.
    2
    25
    جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    لعنت بر شما و حکومت کثیف شما اخوندهای آدمکش و دزد که هر جنایتی می کنند و بعد هم به راحتی انکار می کنند و دروغ می گویند.
    1
    29
    جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    100Haloo - تهران، ایران

    مهسا، نیکا، سارینا، ..... خدا کنه کشتن و تجاوز به نوامیسمون همینجا تمام بشود، اونهایی که ناموس دارن و با ناموسند و بی ناموس نیستند، بفرما، این کوچه و این خیابان، تشریف بیاورین و افتخار بدهید، همه با هم تا رسیدن به براندازی حکومت اسـ... یک قدم. مردم، بخدا بخود آئید، بخود آئید که کشتن این گزهای پرپر شده عزیزمان یک تلنگر، یک هشدار است به ما، اگر بی خیال باشیم و بنشینیم، شاید نه، نفر بعدی خانواده خودمان است. قرارمان همین شنبه در هر میدان در هر شهر. پاینده ایران، زنده باد ایرانی،. زن، زندگی، آزادی. مرگ بر خامنه ای
    1
    27
    جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    از قوه خیره سرشون قضا که ید طولانی در دروغ و بیشرفی و وارونه جلوه دادن حقایق داره ، چه انتظاری میشه داشت !!؟ این قوه قضای وقیح و حرامی ، اگر ادعای دیگری غیر از این دروغ نانجیبانه میکرد باید متعجب شد!!
    2
    21
    جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران
    نظریه پزشکی قانونی در خصوص کشته شدن مهسا امینی و نیکا شاکرمی و سارینا اسماعیل زاده ؛ پویا بختیاری و.. مرگ در اثر آتش سوزی سینما رکس آبادان ؛ اعدامهای ابتدای سال ۵۸ تا هم اکنون بلاخص اعدامهای سال ۶۷ ؛ مرگ ایشان در اثر شلیک دو موشک به عمد به هواپیمای اکراینی ؛ مرگ به خاطر اعتراضات سال ۸۸  تا هم اکنون و ... بوده است. بابا بسه بسه شما روی کشته شدگان قبل انقلاب چه در اثر ساواک چه در اثر ارتش در طی عن قلاب آشوب ۵۷ را سفید کردید به یزید و هیتلر و .. گفتید برید جلو ما داریم میایم . یه مشت بی غیرت مفت خور گردن کلفت بی شرف و بی ناموس با پوشش لباس ضد گلوله کلاه کاسکت با داشتن تجهیزات و اسلحه روی مردم بخصوص زنان و دختران دست بلند میکنندو ادعای قلدری هم میکنند شما اگر شرف دارید غیرت دارید حیثیت دارید اون لباس و اسلحه را بگذارید کنار دست خالی بیاید از فساد ۴۳ سال در همه چیز دفاع کنید وجود دارید بسم الله. تف تو حیثیت نداشته شما میگن شاه طاغوتی بود مشروب میخورد نماز نمیخوند صد رحمت به شاه شما که تِر زدید به هر چی نماز و دین و.. کی شاه اینطور میکشت خوبه فیلمهاش هست.
    1
    16
    جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران
    همینطو زرت و زرت میکشن الکی الکی اونهم در نامردی تمام ادعای غیرت و شرف هم دارند شماها غیرت دارید ناموس دارید حیثیت دارید به همه تجهیزات مجهز با اسلحه با لباس ضد شوری و ضد گلوله به بچه مرد و زن و جوان غیر مسلح حمله کنید بکشید شب هم برید راحت بخوابید باید .....توی اون پول و حقوقی که به خون مردم جوانان آغشته هست . باید ....
    1
    14
    جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    sabbas - لندن، انگلستان
    قوه قضاعی ایران .. خورد.
    1
    3
    جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    solswe - مالمو، سوئد
    پزشک قانونی کوفه بعد از تحقیقات اعلام کرد که: . امام حسین در بدو ورود به کوفه سر نداشت...
    0
    1
    شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.