جان‌باختن یک نوجوان ۱۶ ساله دیگر پس از بازداشت توسط نهادهای امنیتی در ارومیه

یورونیوز: به گزارش هه‌نگاو نهادهای امنیتی ایران روز چهارشنبه ۱۳ مهر پیکر نیما شفیق دوست، نوجوان ۱۶ ساله ساکن ارومیه را به خانواده‌اش تحویل داده و آن‌ها را تهدید کرده‌اند تا از رسانه‌ای کردن این خبر خودداری کنند.

نیما شفیق دوست که در جریان اعتراضات مردمی در ارومیه با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی مجروح شده بود، در حالی که به طور مخفیانه در زیرزمین منزل پدرش تحت درمان بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

خانواده شفیق دوست پس از بازداشت فرزندشان علی‌رغم پیگیری‌های مداوم موفق به کسب هیچ اطلاعاتی از سرنوشت وی نشدند. تا درنهایت روز چهارشنبه توسط نهادهای امنیتی فراخوانده شده و پیکر فرزندشان را تحویل گرفتند.
 
هه‌نگاو: پنج‌شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱
پیکر نوجوان ۱۶ ساله اهل سلماس به نام نیما شفیق‌دوست که در جریان اعتراضات ارومیه با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی زخمی و سپس توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده بود، به خانواده‌اش تحویل داده شد.
 
بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران پیکر نیما شفیق‌دوست اهل روستای زیندشت از توابع سلماس و ساکن ارومیه را به خانواده‌اش تحویل داده و آنها را تهدید کرده‌اند که باید از رسانه‌ای کردن این خبر خودداری کنند.
 
به گفته یک منبع مطلع، پسر نوجوان 16 ساله کرد اهل سلماس و ساکن ارومیه که در اعتراضات سراسری 1401 در جریان اعتراضات ارومیه با گلوله جنگی آسیب می بیند اما از ترس دستگیر شدن در زیرزرمین خانه پدری تحت مداوا قرار می گیرد اما ماموران امنیتی با اطلاع از موضوع به خانه او می روند و او را بازداشت می کنند اما با وجود بیماری او از بردن وی به بیمارستان امتنتاع می کنند.
 
نیما در روز 13 مهر 1401 به دلیل جراحات در بازداشتگاه جان باخت.خانواده نیما پس از چند روز بی خبری جنازه او را تحویل می گیرند.
این منبع در ادامه اعلام کرد که خانواده شفیق‌دوست پس از بازداشت فرزندشان علی‌رغم پیگیری‌های مداوم هیچ اتلاعی از سرنوشت وی نداشته‌اند تا اینکه روز گذشته آنها را فراخوانده و پیگر فرزندشان را به آنها تحویل داده‌اند.
+168
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    arya_japan - توکیو، ژاپن

    اسم این انقلاب را باید انقلاب نو جوانان گذاشت .و انقلاب ۵۷ را انقلاب ابلهان . روحش شاد
    3
    97
    جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    100Haloo - تهران، ایران

    آفرین به غیرت اون مردهایی که الان در خیابان به وجودشان احتیاج است و در خانه نشسته اند، حاشا به غیرتتان، خاطرتان جمع باشد بعد از کشتن ١٤ ساله و ١٥ ساله شروع به کشتن ٢٠ ساله و ٣٠ ساله و ٤٠ ساله به بالا هم خواهند کرد.
    7
    78
    جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Liberte - ارومیه، ایران

    حتی کفتارها هم از اینها باشرف ترند.
    4
    71
    جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    Liberte - ارومیه، ایران
    یکی از این کفتار ها امیر آرشام کثیف هست بسیجی که با تیپ غربی و امروزی توی یوتیوپ علی کریمی رو به ترور در خارج تهدید میکنه
    4
    52
    جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - مازندران، ایران
    بعد از چند روز بی خبری از دنیا، تازه امروز تونستم با فیلتر وارد بشم!!. حکومت اسلامی همینو میخاد.مردم ایران کاملن در زندان انها باشیم. من نمی خوام در این دنیا باقی عمر رو سکوت کنم و حتا اگر همین فردا مرگ به سراغم بیاد.بهتره تا زیر باتوم و سکوب اخوند سی سال دیگه هم زندگی رو از اینها گدایی کنم.ازاد بودم و ازاد خواهم مرد. خیلی قوی باید باشی تا اینروزها زاونهات سست نشه از اینهمه ظلم اشکار علیه انسانیت تو ایران!!خیلی.
    2
    17
    جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    ماهی جان - لندن ، انگلستان
    درد فقط درد بی حد طفلک معصوم کاش مادر و پدرش رو هم بکشند تحمل این درد در طاقت هیچ مادری نیست 😭😭😭
    0
    14
    جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zavareh - رودسر، ایران

    آخر سنگدلی و بی رحمی تا به کجا؟ براستی چطور دلتان میآید شکوفه های زیبای ما را که هنوز گل نشده اند را اینگونه گستاخانه پر پر کنید؟ چنان بلایی بر سر یکایک شما بیاوریم که در تاریخها بنویسند.
    1
    28
    جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.