یک مقام امنیتی سابق: مقامات نگران فرو ریختن نیروهای مسلح هستند

این مقام امنیتی سابق می‌گوید: «سوال بسیاری از نظامیان و نیروهای امنیتی این است که به خاطر چه؟ به خاطر این حکومت از بالا تا پایین فاسد؟» ایران وایر: یک مقام امنیتی سابق در مصاحبه‌ای به «ایران‌وایر» گفت بسیاری از نیروهای بسیج ادارات از حضور در جلسات آمادگی بسیج به بهانه‌های مختلف خودداری می‌کنند و هم‌چنین زنانی که به عنوان داوطلب در گشت‌های ارشاد کار می‌کردند، دیگر مایل به کار در گشت  نیستند و یگان‌های گشت ارشاد در سراسر کشور فعالیت خود را تقلیل داده‌اند.

او می‌گوید دغدغه اصلی همه مقامات ایران، از فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفته تا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ریزش نیروهای انتظامی و ترس آن‌ها از سکوت نیروهای نظامی در مقابل اعتراضات یا حتی پیوستن این نیروها به اعتراضات است.

این مقام امنیتی سابق می‌گوید: «سوال بسیاری از نظامیان و نیروهای امنیتی این است که به خاطر چه؟ به خاطر این حکومت از بالا تا پایین فاسد؟»

این منبع موثق «ایران‌وایر» هم‌چنین تاکید کرد که بسیاری از مقامات حکومت ایران در چند روز اخیر نگرانی خود را از فرو ریختگی بسیاری از نیروهای مسلح در سراسر کشور مطرح کرده‌اند.
یک مقام امنیتی سابق در مصاحبه‌ای به «ایران‌وایر» گفت بسیاری از نیروهای بسیج ادارات از حضور در جلسات آمادگی بسیج به بهانه‌های مختلف خودداری می‌کنند و هم‌چنین زنانی که به عنوان داوطلب در گشت‌های ارشاد کار می‌کردند، دیگر مایل به کار در گشت  نیستند و یگان‌های گشت ارشاد در سراسر کشور فعالیت خود را تقلیل داده‌اند. این مقام سابق می‌گوید که بسیاری از نیروهای امنیتی و نظامی به دلیل ترس از انتقام هنوز به نظام وفادار هستند ولی اعتقادی به نظام ندارند.

به گفته او، تعداد زیادی از نیروهای سابق وزارت اطلاعات در نامه‌ای محرمانه به دفتر رهبری نگرانی خود از خشونت به کار رفته در جریان اعتراضات اخیر را بیان کرده‌اند و صریحاً به خامنه‌ای هشدار داده‌اند که برخورد نیروی انتظامی با معترضان می‌تواند تبعات خطرناکی در کوتاه‌مدت برای نظام داشته باشد. احتمال این که  تا چند روز دیگر در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود، وجود دارد.

این مقام سابق می‌گوید حتی برخی از فرمانده‌های سابق سپاه، از جمله «محمدعلی (عزیز) جعفری» و «رحیم صفوی» نیز نارضایتی خود را در جلسه‌های خصوصی از برخورد با جوانان معترض بیان کرده‌اند و تاکید دارند که اولویت نظام باید برخورد با گروه‌هایی که در ادبیات مقامات حکومت ایران «تجزیه‌طلب تروریستی» نامیده می‌شوند، به ویژه در کردستان باشد.

گفتنی است که این مقام امنیتی سابق صبح روز شنبه دوم مهر ۱۴۰۱ در مصاحبه‌ای با «ایران‌وایر» اخطار داد که آیت‌الله خامنه‌ای به فکر انتقام از معترضان، به‌ویژه در مناطق کردنشین است.

ساعاتی پس از آن گفت‌وگو، نیروهای سپاه به مناطق کردنشین مرزی حمله کردند و در روز ششم مهر نیز احزاب کُرد ایرانی در داخل عراق مورد حمله قرار گرفتند.
+217
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۸
    هانسن - سیدنی، استرالیا

    حکومت خیلی وقته سقوط کرده فقط به زور اسلحه وباتوم خودش رو نگهداشته ،این حکومت از بیخ و بن فاسد آخوندی فقط یک هُل دادن نیاز دارد ...به امید پیروزی مردم بر این حکومت آخوندی
    5
    80
    جمعه ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    به این رهبران نادان جمهوری منحط اسلامی بارها تذکر داده شده که از اتحاد جماهیر شوروی مقتدرتر از لحاظ نظامی/ هسته ای ؛ سیستم اطلاعاتی پیشرفته ؛ توانایی سرکوب و تبعید مخالفان نخواهید شد ؛ اما دیدید که چه بلایی سرش اومد . متلاشی شد ؛ چرا که مشروعیت نداشت ؛ مردمی نبود
    5
    71
    جمعه ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    ما فرعون و لشکریان او را به اعماق رسانیدیم. برگی نیستیم که با این نسیم‌ها به بیراهه رویم. عسکریان قسم خورده و حسین‌وار ایستاده‌ایم.
    91
    19
    جمعه ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    فعلا که پشمشون ریخته. واجبی مجانی در جهت رفاه حالشون که عین پیشوایشان حسین واجبی کشیده از دنیا نرن
    7
    59
    جمعه ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    SydneyWater - سیدنی، استرالیا

    ما داریم سه روز میریم مسافرت فیجی، داشتم پرینت میگرفتم برم جلو سفارت ایران اعتراض با خودم و‌بچه ها، الان چک کردم دیدم ایران اونجا سفارت نداره…مرگ بر اصل ولایت فقیه، توپ تانگ‌فشفشه، آخوند باید گم بشه….
    9
    59
    جمعه ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    خوش باور - تهران، ایران
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    وقت آن شده از این چرندیات بخاطر خنداندن دوستان دست برداری و مثل یک ایرانی به صف مبارزه علیه ضحاک بپیوندی .
    12
    21
    جمعه ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    خسته میشی حالا یک چند دقیقه بشین یک چایی بخور تا خستگیت در بره اونوقت پاشو واستا
    2
    10
    جمعه ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    shayan2 - تهران، ایران
    با این که با این نظام مخالفم اما هرکسی بعد آقای خامنه ای بیاد باعث تجزیه ایران میشه باید با تجزیه طلبان کردستان شدیدا برخورد کرد. اعراب به خون ما تشنه هستند و حکومت یکپارچه و با اقتدار برای بهبود وضعیت اقتصادی و حفظ تمامیت ارضی می خوایم
    2
    1
    شنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    sabbas - لندن، انگلستان
    مقامات نگران فرو ریختن نیروهای مسلح هستند!!! من فکر می‌کنم رهبر آینده ایران از هم اکنون باید به بسیجیان و نظامیانی که نکشته‌اند و جنایات بزرگی مرتکب نشده‌اند، تضمین و عفو بدهد. از این طریق می توانیم به سقوط ظلم و ستم جمهوری اسلامی تروریست سرعت بخشیم.
    0
    0
    دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.