ششمین روز ناآرامی ها: عضو کمیته حقیقت‌باب مجلس: آنچه درمورد علت خونریزی از گوش مهسا امینی گفتم نظر خودم بود

عضو کمیته حقیقت‌باب مجلس: آنچه درمورد علت خونریزی از گوش مهسا امینی گفتم نظر خودم بودعضو کمیته حقیقت‌باب مجلس می‌گوید آنچه درمورد علت خونریزی از گوش مهسا امینی گفتم نظر خودم بود نه پزشکی قانونی.
 
جلال رشیدی کوچی در گفت‌وگو با سایت انتخاب گفته فیلمی از مهسا امینی در داخل گشت ارشاد ندیدیم و آنچه دیدیم از لحظه ورود او به ساختمان وزرا تا لحظه خروجش با برانکارد بود.
 
او همچنین گفته با شاهدان هم در ون گشت ارشاد صحبتی نداشته است.آقای رشیدی کوچی روز گذشته درباره خونریزی گوش خانم امینی گفته بود «مهسا یک غده در سر داشته که بعد از عمل، دچار بیماری دیابت بی‌مزه شده که برای درمان آن، دارو مصرف می‌کرده که این دارو خون را رقیق کرده و یکی از دلایلی که از گوش او خون آمده به دلیل رقیق بودن خونش بوده است».
گروه «انانیموس» می‌گوید ۳۰۰ دوربین را در ایران هک کرده است
گروه «انانیموس» در یک پیام توئیتری خبر داده که بیش از ۳۰۰ دوربین را در ایران هک کرده است.
 
این گروه هکری توضیح بیشتری درباره این دوربین‌ها نداده است.
 
امروز گروه «انانیموس» تهدید کرد که اگر حکومت ایران، دسترسی شهروندان را به اینترنت قطع کند، این گروه نیز دسترسی حکومت ایران را به اینترنت قطع خواهد کرد.
 
«انانیموس» (به معنای ناشناس) یک گروه بین‌المللی فعال اینترنتی است که در زمینه‌های مختلف، از جمله گسترش آزادی بیان و مبارزه با سانسور اینترنت فعالیت می‌‌کند.
 
این گروه پیش از این نیز با ترتیب دادن حملات هکری، وب‌سایت‌های وابسته به جمهوری اسلامی را از کار انداخته است.
 
دسترسی به اینترنت موبایل از غروب دیروز در ایران قطع شده و این نگرانی وجود دارد که در روز پنج‌شنبه، اینترنت به کلی در ایران قطع شود.
ویدئوهای دریافتی از ایران نشان می‌دهد که روز پنج‌شنبه نیز شهروندان در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.
 
این ششمین روز از اعتراض مردم ایران به جان‌باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد است که از شهر سقز آغاز شد و اکنون به ۸۰ شهر ایران گسترش یافته است.
 
بنابر ویدئوهای دریافتی، شهروندان معترض هم‌اکنون در تهران در خیابان حجاب و بلوار کشاورز تجمع کرده و شعارهای «ننگ ما، ننگ ما، رهبر الدنگ ما» و «دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست» سر داده‌اند.
تلویزیون حکومتی جمهوری اسلامی ایران: 17 نفر کشته شده اند
تلویزیون حکومتی جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه در بخش خبری ساعت ۱۴ خود شمار کشته‌شدگان اعتراضات به جان باختن مهسا امینی را ۱۷ تن اعلام کرد.
 
در همین زمینه، شبکه خبر با استناد به منابع غیررسمی گزارش داد که «۱۷ نفر از حاضران در اعتراضات و نیروهای پلیس در تجمعات اخیر، جان باختند».
 
این شبکه خبری جزئیات بیشتری در این‌ زمینه اعلام نکرد و مشخص نیست این افراد فقط از معترضان بوده‌اند یا نیروهای امنیتی هم در بین آن‌ها هستند.
سازمان غیردولتی «حقوق بشر ایران»: ۳۱ نفر در اعتراض‌ها کشته شد‌ه‌اند
سازمان غیردولتی «حقوق بشر ایران» که مقر آن در اسلو قرار دارد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون آمار کشته شدن ۳۱ نفر را در اعتراض‌های اخیر ثبت کرده است.
هنوز آمار دقیق کشته‌شدگان تظاهرات سراسری اخیر روشن نیست.
سازمان «حقوق بشر ایران» در بیانیه‌اش، «مصرانه» از جامعه جهانی درخواست کرده که به حکومت ایران فشار بیاورند و مانع از افزایش شمار کشته‌شدگان بشوند.
در این بیانیه، به نقل از «یک منبع محلی» آمده است: «درطی درگیری‌های دیشب در آمل، ۱۱ معترض به ضرب گلوله مستقیم نیروهای امنیتی کشته شدند. همچنین حدود ۶۰ مرد و ۶ زن بازداشت و به زندان آمل منتقل شده‌اند. اعتراضات آمل از ساعت ۷ شب تا پاسی از شب در اطراف میدان ۱۷ شهریور ادامه داشت.»
این سازمان، تعداد کشته‌شدگان را به تفکیک شهرها بدین شکل اعلام کرده است:
    آمل ۱۱ کشته
    بابل شش کشته
    دیواندره دو کشته
    سقز یک کشته
    دهگلان یک کشته
    مهاباد یک کشته
    ارومیه یک کشته
    کرج یک کشته
    پیرانشهر یک کشته
    کرمانشاه یک کشته
    اشنویه یک کشته
    قوچان یک کشته
    بندرانزلی یک کشته
    ایلام یک کشته
    تبریز یک کشته
حمایت علیرضا قربانی از مردم

علیرضا قربانی، خواننده سرشناس، روز پنج‌شنبه ۳۱ شهریور، با انتشار پیامی با هشتگ مهسا امینی، حمایت خود را از مردم ایران اعلام کرد و خواستار همراهی مردم با همدیگر شد.

قربانی نوشت: «هرگز فراموش نمی‌کنم که فرزند این ملت هستم و هر چه دارم از این مردم دارم و تا جان در بدن دارم همراه و در کنار مردم خواهم ایستاد. امروز همه باید همدل و همراه باشیم تا از این روزهای سخت عبور کنیم.»
سایت آیت‌الله خامنه‌ای از دسترس خارج شدسایت آیت‌الله خامنه‌ای از دسترس خارج شده است.
هنوز روشن نیست که آیا وب‌سایت رهبر جمهوری اسلامی هک شده یا نه. اما پیش از این فعالان اینترنتی در حمایت از معترضان در ایران، وب‌سایت‌های دولت را هک کرده بودند.
 
همچنین وب سایت خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران هم امروز برای ساعاتی در دسترس نبوده است.
روز پنج‌شنبه نیز گروه «انانیموس» اعلام کرد اگر اینترنت مردم ایران قطع شود، دسترسی حکومت ایران به اینترنت را قطع خواهد کرد.
+13
رأی دهید
-116

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    مرتیکه الاغ. نظر خودت یعنی چی؟ کی به تو اجازه داده نظر خودت رو بگی؟ پس چرا با این الدنگ برخورد نمیشه بعنوان شایعه ساز و دروغ ساز بعد حرفهای مادر پدر مهسا رو میگن شایعه سازی...
    0
    58
    ‌پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ایرانی مرده پرست - لندن، انگلستان

    اگه از روز اول راستشو میگفتین و یا اینهمه شیعه بازی و دروغ و تقیه نمیکردین امروز مجبور به ...خوردن نمیشدید گاوهای طویله مجلس
    0
    29
    ‌پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    sabbas - لندن، انگلستان

    برو بمیر مرتیکه اسلامی. شماها یه عده تروریست و مزدور هستید و هم خود اشغاتان و هم زن و بچه های و تان به سزای اعماتان میرسید. غده تو سر شماهست اونم به اندازه بیظه های یه خوک. کمیته حقیقت یاب!؟ تو شعورش را نداری.
    0
    27
    ‌پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.