رویارویی ماموران امنیتی با معترضان در تظاهرات شبانه کُردستان

العربیه: تظاهرات مردم کُردستان در اعتراض به قتل مهسا امینی تا پاسی از شامگاه شنبه 26 شهریور با تعقیب و گریز و رویارویی میان ماموران امنیتی و معترضان در سطح شهر سنندج و همچنین سر دادن شعارهایی علیه علی خامنه‌ای، رهبر ایران ادامه داشت.

بنا به گزارش فعالان کُرد در ادامه این تظاهرات جوانان معترض سنندجی با آتش زدن لاستیک‌های خودرو اقدام به بستن یک بزرگراه در این شهر کرده و شعارهایی علیه سران نظام از جمله «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند. به گفته منابع «العربیه» قیام مردم سنندج، مرکز استان کُردستان در واکنش به تبعیض و خشونت دستگاه‌های امنیتی و انتظامی ایران علیه مردم به‌ویژه زنان و همچنین تظاهرکنندگان مسالمت‌جوی معترض به قتل مهسا، آغاز شده است.

در این تظاهرات شبانه معترضان به پاره کردن بنرهای حاوی تصاویر علی خامنه‌ای، رهبر ایران و همچنین قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اقدام کردند. همچنین در مراسم تشییع و خاکسپاری مهسا امینی، شماری از معترضان ضمن ابراز خشم و نفرت نسبت به عملکرد و اقدامات خشونت‌آمیز دستگاه‌های امنیتی و انتظامی نظام، علیه سران رژیم ایران شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

نیز بنرهای تبلیغاتی حاوی تصاویر خامنه‌ای و قاسم سلیمانی در شهرهای استان کردستان به‌ویژه در سقز و سنندج به نشانه اعتراض پایین کشیده شده و تخریب شد.

بنا به گزارش سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» نیروهای امنیتی در رویارویی با معترضان به شلیک گلوله‌های گاز اشک‌آور متوسل شده و برای متفرق کردن تظاهرکنندگان اقدام به تیراندازی کرده که در اثر آن تعدادی از مردم معترض زخمی شدند.

مهسا امینی زن جوان اهل سقز سه‌شنبه 22 شهریور توسط گشت ارشاد در تهران بازداشت و به‌دلیل شکنجه و ضرب و جرح توسط ماموران در بازداشتگاه دچار ضربه مغزی شده و روز جمعه در بیمارستان کسرای تهران جان باخت.

جنایت قتل مهسا امینی که تحت شکنجه گشت ارشاد تهران و در راستای اجرایی شدن حجاب اجباری طبق فرامین علی خامنه‌ای، رهبر ایران رخ داده، تاکنون موج وسیعی از خشم و نفرت عمومی در داخل ایران و واکنش‌های گسترده بین‌المللی را به‌دنبال داشته است.
+40
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.