غیبت بازیکن اکوادور در جلسه فیفا احتمال حذف این تیم از جام جهانی را افزایش داد

العربیه: در حالی‌که تنها 65 روز تا آغاز رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر مانده، حضور تیم ملی اکوادور در این رویداد بین‌المللی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

بایرون کاستیو، بازیکن تیم ملی اکوادور که پیش از این از سوی فدراسیون فوتبال شیلی متهم به جعل اسناد تولدش شده بود، در جلسه عصر پنج‌شنبه 24 شهریور «فیفا» حاضر نشد تا حدس و گمانه‌زنی‌های بسیاری برای حذف اکوادور از جام جهانی به‌وجود بیاید.

نشریه بریتانیایی «دیلی میل» در روزهای گذشته مدعی شده بود که با مدارک جدید ارائه شده توسط فدراسیون شیلی این احتمال وجود دارد که اکوادور از جام جهانی حذف شود و شیلی جایگزین این تیم شود.

اتحادیه فوتبال شیلی در ماه مه، شکایت رسمی خود را علیه اکوادور به فیفا ارائه داد و مدعی شد این تیم در رقابت‌های انتخابی جام جهانی از «یک بازیکن غیرمجاز» استفاده کرده است.

بر اساس این شکایت، کاستیو، مدافع اکوادور، متولد کلمبیا بوده و برای بازی در اکوادور از «پاسپورت» و «گواهی تولد جعلی» استفاده کرده است.

پس از بررسی‌های اولیه، شکوائیه اتحادیه فوتبال شیلی رد شد، اما در ماه ژوئن اتحادیه مذکور با ارائه شواهد جدیدی نسبت به حکم فیفا اعتراض کرد.

پابلو میلاد، رئیس فدراسیون فوتبال شیلی، در مصاحبه‌ای با تارنمای «تاک اسپورت», گفت، کاستیو نمی‌تواند تمام شواهد جدید را رد کند.

وی توضیح داد: «من معتقدم او نمی‌تواند حرف‌های خودش و اتهاماتی را که به فدراسیون فوتبال اکوادور وارد شده را انکار کند.»

اتحادیه فوتبال شیلی در اعتراض به حکم فیفا با ارائه یک فایل صوتی و شناسنامه‌ای، مدعی شده بود که کاستیو در واقع در سال 1995 متولد شده است و نه 1998.

کاستیو 23 ساله در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل شیلی به میدان رفته بود.
جایگزین اکوادور در جام جهانی
در صورت حذف اکوادور، به نظر می‌رسد که شایعه جایگزینی ایتالیا یا شیلی در جام جهانی قطر روز به روز قوت می‌گیرد.

بر اساس قوانین فدراسیون بین‌المللی فوتبال، در صورت حذف یک تیم از جام جهانی، تیمی که دارای بالاترین رتبه در جدول رده‌بندی فیفا است، جایگزین تیم خاطی خواهد شد و همین موضوع، شائبه صعود آتزوری به این رقابت‌ها را ایجاد می‌کند.
+2
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.