اعتراض‌ها در سقز به خشونت کشیده شد؛ «زخمی شدن یک معترض در تیراندازی»‌

 عکسی که از زخمی شدن یک شهروند در سقز در پی تجمع اعتراضی منتشر شده استدر پی تجمع اعتراضی مردم سقز پس از برگزاری مراسم خاکسپاری مهسا امینی در روز جمعه، ۲۶ شهریور، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای متفرق کردن آنها دست به تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور زدند.

سایت‌های خبری که اخبار مناطق کردنشین را گزارش می‌کنند، این خبر را منتشر کرده‌اند و ویدئوهایی نیز توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که حکایت از جو امنیتی سنگین در سقز دارد و صدای شلیک گلوله در آن‌ها شنیده‌ می‌شود.

همچنین منابع خبری از کاهش شدید سرعت اینترنت در این شهر خبر داده‌اند.

در همین حال سایت «هه‌نگاو» از زخمی شدن دست‌کم ۱۳ نفر در پی شلیک نیروهای امنیتی خبر داده و حال یکی از مجروحان را وخیم اعلام کرده است.

این سایت ساعتی پیش گزارش داده بود که مردم معترض سقز پس از برگزاری مراسم خاکسپاری مهسا امینی به سمت ساختمان فرمانداری حرکت کرده‌اند.

در ویدئوهایی که از این تجمع منتشر شده، شنیده می‌شود که مردم سقز شعار «بی‌شرف، بی‌شرف» سر داده‌اند.به نظر می‌رسد در پی حرکت مردم معترض به سوی فرمانداری در سقز و سر دادن شعارهایی به‌ویژه در محکومیت رهبر جمهوری اسلامی نیروهای امنیتی به تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور متوسل شده‌اند.

از شامگاه پنج‌شنبه، گزارش‌های متعددی از جو امنیتی در شهر سقز و فشار بر خانواده مهسا امینی منتشر شده بود.

روز جمعه هه‌نگاو همچنین گزارش داد که تمام راه‌ها از شهرهای دیگر به سوی سقز توسط نیروهای حکومتی بسته شده است. به نوشته این وب‌سایت، حفظ امنیت شهر به شورای تامین سپرده شده است.

مخاطبان رادیوفردا در پیام‌هایی از حضور «پرتعداد» و چشمگیر نیروهای امنیتی و تلاش آنها برای ساکت کردن معترضان خبر داده‌اند.

در ویدئوهای منتشرشده دیگر، مردم معترض دیده می‌شوند که اقدام به پاره کردن بنری با عکس علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی می‌کنند.

مهسا امینی که همراه با خانواده‌‌اش برای دیدار با خویشاوندان از سقز به تهران سفر کرده بود، روز ۲۲ شهریور ساعاتی پس از بازداشت به دست ماموران گشت ارشاد به کما رفت و پس از سه روز در بیمارستان جان باخت.
انتشار خبر ابتدایی مرگ مغزی مهسا امینی و سپس درگذشت او در بیمارستان به واکنش‌های گسترده در خیابان‌ها و شبکه‌های اجتماعی دامن زده است.
+111
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    اعتراض باکفودست برااین بسیجیوسپاهی وطن فروش جواب نمیده تا بسیجیوسپاهی کشته نشن توخیابون همینه. باید مردم اگه میخوان چیزی عوض بشه ایناروهرجاگیراوردن دخلشونو بیارن. والسلام.
    4
    60
    شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان

    محسا امینی و هزاران محسا های دیگر را هم میکشند مثل این ۴۳ سال کره هاسون را میفرستن فرنگ و ملت هم چند روزی میرزن نو خیابون داد میزنم نترسین ما همه با هم هستیم و بعد برنج و گوشت و یک هفته کمی ارزان می‌کنند تا هم برنجها خراب نیست و هم ملت سر کار برن. ملت ایران بیعرصه است. مغولها اشغالگر خوب می‌دونن چکار کنند ،هر با همکمی شلوغ میشه به نوچه های مغلسون اشاره می کنند که نعلهاشون را نشان بدن م شرط کمال عطا هر را سر چوب کنند بعد میگن ما بریم ایران تجزیه میشه و ملت دوباره ساکت میشن
    4
    44
    شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    1: مهسا امینی ،فاحشه‌ها سال ۵۸ و سالوادر النده. چه ربطی به هم دارند؟ مرگ یه دختر جوان به خاطر چند تار مو :به خوبی‌ رابطه این سه چیز را مشخص می‌‌کند.ملتی در شوک.در غم . قادر به عزا هم نیستم .فقط سکوت . همه آن به خاطر چه؟ پیرمردی ۷۰ ساله عرب .هوسباز....... با ۷ زن .در زمانی زندگی‌ که ویگرا را در داروخانه نمی‌‌شد خرید. از روی حسادت یعنی‌ سوره از خدا صادر کرد. بعد از مرگ من زنها من نه باید دوباره ازدواج کنندو همیشه باید پوشیده باشند. ۱۵۰۰ سال بعد پاکترین بهترین جوان‌ها این خاک به سلاخ خانه می‌‌برند.چون بار خلاف دستور رسول خود دو تار مو آشکار نشان دادند.هر روز چپ و شرکا که مانند ابلیس در این سایت به شیپور صور اسرافیل خود می‌‌دمند و ظلم زمان شاه سخن می‌‌گوید و عقیده این دولت با همه جنایات قابل مقایسه با زمان پهلوی نیست.شجاعت دارید این جمله را به مادر مهسا هم بگوهید؟ آزادی اجتماعی زمان غاصب دوم را می‌‌خواهی‌ یا چادر دختر خود را؟ آیا دلیل دارد که چپ و شرکا لال شده و یک کلمه در مورد این فاجعه ابراز نمی‌‌کنند؟بله دلیل دارد نتیجه مستقیم طرز تفکر این ابلیس‌ها سال ۵۷ می‌‌باشد.
    4
    39
    شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    2:آیا در مملکتی که روشنفکر چپ آن می‌‌گوید . شیخ فضل‌الله نوری سالار شهدا بود. "جلال ال نادان" حیران هستیم که چنین فاجعه اتفاق می‌‌افتد ؟ شیخ فضل‌الله نوری کسی‌ بود که به مهسا فاحشه می‌‌گفت.چون مهسا دوست داشت تحصیل کند .به رضا شاه قاتل و مستبد می‌‌گوید چون این شیخ ننگ را به دار آویخت. چه کسی‌ مقصر می‌‌باشد ؟ ما سکوت کردگان سال ۵۷؟ روشنفکر سال ۵۷ که کاپیتال مارکس در دست ولی‌ مداح حسین بود ؟ چه کسی‌ پاسخ گوی این جنایات می‌‌باشد؟ اگر این ابلیس چپ امروز سکوت می‌‌کنند و هنوز اعتقاد که این دولت از زمان شاه بهتر است. ریشه در چه دارد؟ دلیل وجود داردسال ۵۷ در ۲۰۰ سال پیش نبود که عقیده گرد تاریخ بر آن ریخته شده و کسی‌ دیگر نمی‌‌داند. فراموشی تاریخ از سال ۱۹۱۷ بود که جلادی ماند استالین در خانه ما ایران به همت چپ ایران کنگر خورد و لنگر انداخت. از ۵۷ تا به امروز همه ما زنده هستیم و همه هم بیماری فراموشی نگرفته .
    4
    31
    شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    3: از ۵۷ تا به امروز همه ما زنده هستیم و همه هم بیماری فراموشی نگرفته . سال ۵۸ هزاران مهسا امینی به خیابان و مخالفت خود را با حجاب اجباری نشان دادند. یک هفته قبل از آن در تلویزیون فیلمی از زیر سانسر رد شد و فیلمی راجع به کودتاه شیلی برا انقلابی‌‌ها ما پخش شد. تا آن روز اکثریت مردم ایران نمی‌‌دانستن شیلی کجا است؟نام فیلم .روز‌ها اخر سالوادر آلنده. در این فیلم قسمتی بود که زنان شیلی که مخالف سیاست اقتصادی و نزدیکی او به شوروی بودند بر ضد النده به خیابان آمدند .به حق یا نه سخن دیگر. این زنان در تاریخ چپ ایران و مجاهدین معروف به فاحشه‌ها شیلی شدند. سه بار فکر کردم این جمله را نویسم یا خیر ؟ ولی باید این غده چرکین را به همه نشان داد. از دید ۵۷ اتی ها ما مهسا امینی و هزاران مهسا امینی در سال ۵۸ فاحشه بودند و حضرت امام سالوادر النده. خون گریه کنیم. اشگ کم است.
    4
    24
    شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    hiwa68 - رتردام، هلند
    اگاهی اطلاعات و گشت ارشاد با مراجعه کنندگان و دستگیر شده ها رابطه سکسی پیشنهاد میدهند تا کمکشان کنند. سال ۶۷ که تهران بودم همسایه بالایی در آگاهی تهران بود گفت همه همکاراش با خیالی از این خانم ها رابطه دارند. مهسا کورد بود و به انها نه گفت.
    6
    22
    شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    ebimicro - سینت نیکلاس، بلژیک

    از ما گفتن بود. این رو رژیم بدشانسی آورد، با بد جورش درافتاد. این بار با کردها در افتادن، اون هم چی؟!! دخترشون رو کشتن. بد آوردین، خیلی بد‌. فاتحه اتون خوندست. به جان خودم تا رژیم رو وادار به .. خوردن نکن ول کن ماجرا نخواهند شد. کرد و غیرتش.
    6
    40
    شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    رژیم عشقوحالگر - لندن، انگلستان
    hiwa68 - رتردام، هلند
    جایزه بهترین فیلم sci-fi اسکار امسال مال خودت🏆.تقدیم باعشققق به عشقولانه ترین هیوای دنیا😘😍😉🥰
    1
    1
    شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.