انتشار عکس هایی از خامنه‌ای در پی گزارشهایی از وخامت وضعیت جسمی او

 علی خامنه‌ای بار دیگر با ماسک در مراسم حضور یافته است
رادیو فردا: در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها و همچنین انتشار یک گزارش در روزنامه آمریکایی نیویورک ‌تایمز درباره وضعیت جسمی وخیم علی خامنه‌ای، وب‌سایت‌های رهبر جمهوری اسلامی روز شنبه عکس‌هایی از حضور او در یک مراسم مذهبی را منتشر کردند.

دو وب‌سایت رسمی دفتر رهبر جمهوری اسلامی، خامنه‌ای دات آی‌آر و لیدر دات آی‌آر، روز شنبه، ۲۶ شهریور، تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌دهد او در «حسینیه امام خمینی» محل برگزاری سخنرانی‌های عمومی‌اش در تهران «حضور یافته» است.

بر اساس گزارش این دو وب‌سایت، این مراسم صبح شنبه به مناسبت «اربعین» برگزار شد و آن طور که تصاویر نشان می‌دهد جمعی از افراد که «هیئت‌های دانشجویی سراسر کشور» خوانده شده‌اند با فاصله زیاد از علی خامنه‌ای در مراسم حضور دارند.

در یکی از این تصاویر، خامنه‌ای ایستاده و دست خود را برای حاضران بلند کرده است.

دفتر رهبر جمهوری اسلامی معمولا به طور رسمی درباره وضعیت جسمی خامنه‌ای توضیحی ارائه نمی‌کند و انتشار این عکس‌ها به نوعی اطلاع‌رسانی غیرمستقیم درباره وضعیت جسمی اوست.

در روزهای اخیر و در پی لغو مراسم رسمی دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با خامنه‌ای و همچنین لغو سخنرانی خامنه‌ای برای بسیجیان گرگان، گمانه‌زنی‌هایی درباره وضعیت جسمی او به ویژه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

همچنین منتشر نشدن عکسی از «دیدار» ادعایی خامنه‌ای با تعدادی از ورزشکاران به گمانه‌زنی‌های بیشتر دامن زد.

به نظر می‌رسد اعلام زودهنگام خبر حضور یافتن رهبر جمهوری اسلامی در مراسم روز شنبه که روز ۲۳ شهریور،‌ سه روز پیش، در وب‌سایت رسمی او منتشر شد تلاشی بود برای رد این گمانه‌ها.

هاشم هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان، گفت لغو دیدار خامنه‌ای با اعضای این مجلس «برای راحتی» او صورت گرفت، اما روزنامه نیویورک ‌تایمز روز جمعه، ۲۵ شهریور، در گزارشی به نقل از منابع مطلع فاش کرد که خامنه‌ای هفته گذشته تحت یک عمل جراحی قرار گرفته است.
عکس دیگری که وب‌سایت خامنه‌ای منتشر کرده استبر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، رهبر ۸۳ ساله جمهوری اسلامی به «انسداد روده» و عوارضی مانند درد شدید معده و تب بالا دچار شده بود و اکنون هم تحت نظر تیمی از پزشکان قرار دارد.

علی خامنه‌ای از سال ۱۳۶۸ تاکنون به عنوان «ولی فقیه» و رهبر جمهوری اسلامی، فرمانده کل نیروهای مسلح است و قدرت اصلی حکومت ایران را در دست دارد.

او که بر اساس شایعات به «سرطان» مبتلاست، برخلاف رهبر پیشین جمهوری اسلامی برای خود قائم‌مقامی انتخاب نکرده و نبود چشم‌انداز برای آینده رهبری در جمهوری اسلامی، به بیماری و مرگ خامنه‌ای اهمیت مضاعفی داده است.

این اولین بار نیست که غیبت چندروزه خامنه‌ای موجب افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامتی‌اش می‌شود.

دو سال پیش نیز گزارش‌هایی از لغو جلسه خامنه‌ای و حسن روحانی، رئیس‌ جمهور وقت، به دلیل وخیم شدن وضعیت سلامتی رهبر جمهوری اسلامی منتشر شد، اما معاون رسانه‌ای دفتر رهبر جمهوری اسلامی این گزارش‌ها را تکذیب کرد.

تاکنون دفتر رهبر جمهوری اسلامی فقط یک بار، در شهریور ۹۳، درباره بیماری خامنه‌ای علنا اطلاع‌رسانی کرده است. در آن زمان، او تحت جراحی پروستات قرار گرفت.

در صورت مرگ خامنه‌ای، مجلس خبرگان رهبری، متشکل از روحانیان مورد تایید شورای نگهبان، باید رهبر بعدی را انتخاب کنند، اما چندی پیش میرحسین موسوی از رهبران اعتراضات موسوم به «جنبش سبز» که همچنان در حصر خانگی است، درباره «موروثی» شدن رهبری در ایران هشدار داد.

تنها چند روز پس از این هشدار بود که شایعات و گمانه‌ها درباره حال وخیم علی خامنه‌ای آغاز شد.

مجلس خبرگان رهبری در آخرین اجلاس خود «جانشینی موروثی» را «شبهه‌پراکنی» خواند، اما به تازگی خبرگزاری حوزه علمیه قم از مجتبی خامنه‌ای، مطرح‌ترین فرزند خامنه‌ای، با عنوان «آیت‌الله» نام برد و نوشت او قرار است در این حوزه درس «خارج فقه و اصول» را تدریس کند.

یک امام جمعه نیز از احتمال انتخاب مجتبی خامنه‌ای برای رهبری آینده دفاع کرد.
+14
رأی دهید
-127

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    او هم بالاخره میمیرد ولی هر چه زودتر بهتر!
    5
    134
    شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان

    نکبت وجودت کشور ایران را فرا گرفته
    6
    141
    شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد

    یکی از ملوک بی انصاف پارسایی را پرسید از عبادت‌ها کدام فاضل تر است گفت تو را خواب نیم روز تا در آن یک نفس خلق را نیازاری. ظالمی را خفته دیدم نیم روز,. گفتم این فتنه است خوابش برده به. وآنکه خوابش بهتر از بیداری است,. آن چنان بد زندگانی مرده به.
    5
    100
    شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا
    خامنه‌ای کسی نبود جز یک نوحه خان ۵ریالی و یا روضه‌خوان هرم در مشهد. این کثافت‌زادگان کثافت زدنند به ایران.
    2
    11
    شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    الهی به همین راحتی نمیره بلکه یا محاکمه بشه یا سالها از بیماری زجر بکشه این کفتار پیر
    2
    13
    شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    100Haloo - تهران، ایران
    ووی صورت بی ناموسش ماسک زده تا خجالت نکشه؟ این چه بی ماسک چه با ماسک، مرده یا زنده اش. فرقی بحال مردم ایران نمیکند، بعدداز مرگ این پیر خرفت، مجتبی نخواهد توانست به پست پدر احمقش برسد
    2
    13
    شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.