سناتورهای آمریکایی در اسرائیل؛ «اطلاعات تقریبا ترسناکی درباره جاه‌طلبی‌های ایران» وجود دارد

 لیندزی گراهام (راست) و باب منندز، سناتورهای ارشد جمهوری‌خواه و دموکراتصدای آمریکا: باب منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس سنا، که همراه با گروهی از سناتورهای آمریکایی به اسرائیل رفته است روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تحقیق درباره برنامه هسته‌ای ایران و به‌ویژه آنچه در سایت‌های هسته‌ای از پیش اعلام‌نشده صورت گرفته، متعهد بماند.

او که در جریان یک کنفرانس خبری در اورشلیم با حضور هیئتی از سناتورهای آمریکایی از جمله لیندزی گراهام، سناتور ارشد جمهوری‌خواه، سخن می‌گفت، افزود بدون تکمیل این تحقیقات هیچ توافق واقعی وجود نخواهد داشت و تکمیل تحقیقات نیز نشانگر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای خواهد بود.

سناتور منندز گفت دشوار می‌تواند تصور کند که هرگونه توافق جدید میان ایالات متحده و ایران بر سر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی بهتر از خود برجام باشد.

به گفته او، «زمان و شرایط به ایران اجازه داده برنامه غنی‌سازی هسته‌ایش را به پیش ببرد.» رئیس کمیته روابط خارجی سنا افزود: «ما نمی‌توانیم به ایران اجازه دهیم بمب هسته‌ای داشته باشد. با وجود تکذیب‌هایشان، کاملا روشن است که قصدشان همین است.»

سناتور منندز افزود صرفنظر از نتیجه انتخابات نوامبر، حمایت آمریکا از اسرائیل تزلزل‌ناپذیر باقی خواهد ماند.

طبق قوانین ایالات متحده، هرگونه توافق درباره لغو تحریم‌ها علیه ایران مستلزم بازبینی کنگره است و مخالفت دوسوم سناتورها می‌تواند از احیای برجام جلوگیری کند.

اما در صورت احیای برجام، رابرت منندز و لیندزی گراهام طرحی دارند که اگر تصویب شود دولت را موظف می‌کند هر سه ماه یکبار گزارشی درباره توافق احتمالی جدید به کنگره ارائه دهد.

سناتور گراهام نیز در این کنفرانس خبری گفت طی دیدارهایش دریافته که مردم اسرائیل بر سر لزوم نگرانی جهان درباره جمهوری اسلامی یکصدا هستند. او افزود: «اطلاعات تقریبا ترسناکی درباره جاه‌طلبی‌های ایران به عنوان یک رژیم هسته‌ای» به دست آورده است.

این در حالی است که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات احیای برجام، روز دوشنبه از کاهش سطح خوشبینی پیشین خود نسبت به احتمال دستیابی به توافق احیای برجام خبر داد و گفت پاسخ ایران به پیشنهاد متن نهایی با درخواست تضمین‌های بیشتر و بستن پرونده پادمانی کمکی به احیای برجام نمی‌کند و روند احیای توافق هسته‌ای «در خطر» است.
+43
رأی دهید
-69

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین

    کی اسراییل کشور حساب میکنه تو دنیا؟؟؟ به غیر امریکا و نوکر های پا برهنه ایرانیش ،،،ایران هر کاری دوست داره میکنه تا چشم همه شما کور بشه
    68
    18
    دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شیرمردان - سیدنی، استرالیا
    پفیوزهای، بی پدر، شما در هر حال از یک رژیم جعلی و آدم کش حمایت میکنید و هیچ چیز دیگری برایتان مهم نیست.
    33
    34
    ‌سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    بله، در رعب و وحشت خودتان را قهوه‌ای کنید.
    60
    14
    ‌سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش

    برادران و خواهر محترمه مزدور خامنه ای . اگر اسرائیل بچه می‌کشد اینقدر شرف دارد که از دشمن می‌کشد. شماها بچه های ایران را می‌کشید. اسرائیل اگر آدم می‌کشد تروریست و بمبگذار می‌کشد.شما زمینه بدبختی میلیونها ایرانی را فراهم میکنید. حسین می‌گوید اگر دین ندارید حداقل شرافت داشته باشید. کسی نمی‌گوید مثل بعضی از ایرانیان نوکر ترامپ باشید ولی شما خانواده ندارید. پدر و مادر شما یادتان ندادند که شرفتان را نفروشید. اینهمه ظلم را نمیبینید؟؟ شما به شاهان انتقاد میکنید ولی برای سلطنت موروثی خامنه ای خود را پاره میکنید. یک دقیقه فکر کنید چرا اینقدر نفرت دارید؟؟ اگر به نتیجه نرسیدید به پدر شناسنامه خودتان شک کنید.اگر به نتیجه رسیدید از پدر و مادر خود معذرت خواهی کنید که مدتی را در جهل گذراندید
    7
    45
    ‌سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    1:احسن احسن راستگو روز به روز با عقل تر می‌‌شوی. عوض شدن شما را که می‌‌بینیم ما پهلویچی‌ها روز به روز به کار خود امیدوار تر می‌‌شوم. ولی همیشه با دنده آرام شروع کن بعد گاز بده. کسی‌ با دنده ۴ شروع نمی‌‌کند. مثلا . "اگر اسرائیل بچه می‌کشد اینقدر شرف دارد که از دشمن می‌کشد." کشتن بچه مجاز نیست حالا هر کسی‌. می‌‌شود اینجوری گفت. اسراهیل با هدف بچه نمی‌‌کشد. وقتی‌ فلسطین‌ها از بچه به عنوان سپر استفاده می‌‌کنند. بمب و راکت چشم ندارد بین بچه و بزرگ تفاوت را ببیند یا. حسین می‌گوید اگر دین ندارید حداقل شرافت داشته باشید این دیگر خیلی‌ شور بود. اول اینکه حسین نبود علی‌ بود که گفت اگر دین ندارید شرافت داشته باهید. در نهج ال خرافات. البته این چیزها را فقط می‌‌گفتند تا سر دشمن کلاه بگذارند. تا زمانی که قدرت نداشتند. کسی‌ نقل دیگر از حسین نمی‌‌کند. آن سبو بریخت و آن پیمانه بشکست. حسین، چگورا. اولین سوسیالیست جهان علی‌ تمام شد. سال ۵۷ بود.
    7
    15
    ‌سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    2: ضمنا این‌ها پدر و مادر هم دارند. ولی سید هستند. سید هم نتیجه عربا و کنیزان ایرانی بودند. تنها قسمت خوب آنها همان کنیز ایرانی‌ بود.که آن را هم در طول زمان از دست دادند. بیشتر می‌‌توان گفت نتیجه تولید جلوی حرم آقا رضا یا همان رقیب سر سخت تایلند.ولی خوب است.همینجوری ادامه بده. شما یکی‌ از عجیب‌ترین هستید. هیچ کس را ندیدم که به این سرعت عوض شود.‌ای کاش فمنیست‌ها پشمالو سوهد و تاکسی رانان تودهی شهرکلن آلمان هم از شما می‌‌اموختند
    6
    12
    ‌سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    عناصر مزدور مری لچکو، شماها به خاک ولایت حمله، ولی فروغ‌تان را تبدیل به یک غروب ابدی کردیم.
    13
    4
    ‌سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    البته راستگو این چیزی که نوشتی‌ کمی هم بودار است. "برادران و خواهر محترمه مزدور خامنه‌ای ". نمی‌‌دانیم چگونه تفسیر کنیم.؟ می‌‌توان هم مثبت باشد و شما فکر می‌‌کنید.خیلی‌ زرنگ هستید. بر چه کسی‌ پوشیده نیست که مریدان ریش با افتخار می‌‌گویند. ما مزدور شیخ علی‌ هستیم افتخار هم می‌‌کنیم. اگر می‌‌گفتی‌ بسیجی خیانت کار مزدور شیخ علی‌ . این شیخ علی‌ فاسد دزد قاتل . بیشتر می‌‌توانستیم حدس بزنیم نظر شما چیست ؟ دارید احسن احسن به مریدان ریش حواله می‌‌کنید یا دارید فحش می‌‌دهید؟ یا اینکه "شما به شاهان انتقاد میکنید ولی برای سلطنت موروثی خامنه‌ای خود را پاره میکنید" خوب چیز عجیبی‌ نیست انتقاد هم نیست. حتی انتقاد آبکی‌ هم نیست. چیز بدیعی است که خود را برا شیخ پاره می‌‌کنند. پوزش که اینقدر مته به خشخاش می‌‌گذاریم. اینقدر در اینجا دیدیم و شنیدیم که دست آخر تو زرد از آب در آمدند که امروز مانند مار گزیده به هرچه ریسمان سیاه سفید است مشکوک هستیم. شما هم می‌‌دانید که. در عرض یک ماه چنین تکامل ؟ به تکامل داروین نمی‌‌خورد.
    5
    3
    ‌سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    دمت گرم . دقیقا همینه
    12
    2
    ‌سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران
    دقیقا همینطوره . ایران برای شماها تقریبا نه ، بلکه کاملا خطرناکه و هر روز هم باید خطرناکتر باشه و بهتر قدرت و سلطه ایران در منطقه رو بفهمین
    10
    5
    ‌سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    hitman01 - استوکهلم، سوئد
    گور پدر ملا ها و اسرائیلی های خود خواه و پررو با هم
    0
    7
    ‌سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    من که جفنگیات تو را نمی‌خوانم.چون نه فارسی بلدی بنویسی نه چرندیات تو ارزش خواندن دارد. آدم بیسوادی که فقط می‌خواهد مطرح باشد. تو حتی لیاقت آنرا نداری که پهلوی پرست باشی. چون برای آن هم باید یک جو شرف داشت. من می‌دانم نون دونی ات را خراب کردم اینجا بهت استاد می‌گفتند و با طرز نگارش مسخره ات بالاخره چهار تا . بیسوادتر از خودت گروه اقدس و مهوش و فاطمه درس کرده بودی😂😂😂پدربزرگ به دریوزگی افتادی😂😂. دلم برات درد می‌کند. ....
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.