تجمع ۱۵۰ طلبه در مدرسه حوزه علمیه قم علیه تصویب طرح بانکداری اسلامی

 عکسی که خبرگزاری حوزه از تجمع معترضان منتشر کرده است.
رادیو فردا:حدود ۱۵۰ نفر از طلاب حوزه علمیه قم روز یکشنبه ۱۳ شهریور در مدرسه فیضیه تجمع اعتراضی در مورد تصویب طرح بانکداری اسلامی در مجلس برگزار کردند.

خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر نوشت این تجمع با عنوان «خیزش حوزویان در برابر محاربه با خدا و اعلام برائت از طرح بانکداری مجلس شورای اسلامی» برگزار شد.

معترضان می‌گویند در این طرح موضوعاتی مانند « حیله‌های ربوی، بنگاه‌داری و صوری‌سازی معاملات» هنوز حل نشده و خواهان ارتباط بیشتر مجلس با حوزه‌ها شدند.

این در حالی است که بر اساس این طرح قرار است یک شورای پنج نفره با عنوان «شورای فقهی» در بانک مرکزی تشکیل شود تا بر «سیاست‌گذاری‌های کلان بانک مرکزی نظارت کند».

اعتراض شماری از طلاب به این طرح هم‌زمان با بروز انتقادات از جانب فعالان اقتصادی در سوی مقابل به این طرح است که می‌گویند این طرح دولت را بر جایگاه سیاستگذار پولی می‌نشاند و نهاد بانک مرکزی را در حد یک نهاد «مطیع و دست‌نشانده د‌ولت» تقلیل می‌دهد.

طرح بانکداری اسلامی، ۴۴ سال پس از انقلاب ۵۷، در حالی در مجلس در دست بررسی است که «قانون عملیات بانکی بدون ربا» در سال ۱۳۶۲ تصویب و از سال بعد از آن اجرایی شد، اما به‌گفته محمود جامساز، اقتصاددان، «در عمل به ربوی‌ترین نظام بانکداری جهان تبدیل شده است».
+10
رأی دهید
-30

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان

    عقب‌افتاده‌ها داخل عقب‌افتاده‌ترین‌های دنیا 🤮 شیعیان!
    3
    45
    دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان
    کلا مسلمانان جهان واحد شعب ابیطالب از عقب افتاده ترین ها هستن. مخ رو کلا دادن که بعدا فابریک تحویل عزرائیل بدن، روزی ١٧ بار هم با یه جاشون بارگاه الهی رو نشون میدن. از بس هم بی ذوق هستن شراب فرد اعلی فرانسوی براشون با پیشاب خلخالی یکیه چون جفتش نجسه. شیعه هم که دیگه به خر سور زده دست آخر اونهم هفت خاج!! از دست قطع شده ابوالفضل سر پیچ های خطرناک جاده بعنوان سیستم ABS استفاده میکنن 😀
    2
    33
    دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان

    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    متاسفانه ما با این وحشتناک عقب‌افتاده‌ها تو یک کشور بدنیا آمده‌ایم، مایه ننگ همیشگی تا ابدیت 😤 با آنکه رژیمی به سفاکی رژیم عمامه‌بسرها در تاریخ دنیا وجود نداشته، این رژیم با استفاده از وقیحانه‌ترین و زیرکانه‌ترین ترفندهای تبلیغی همواره کوشیده است توده‌ها را فریب دهد. در این راه “چپ”‌ها با دامن زدن به ترس از اینکه با فروپاشی نظام کنونی، رژیمی بدتر از آن به ایران بازخواهد گشت، به عنوان بزرگ‌ترین یار و یاور ملاها، برخی از مردم را به انتخاب میان بد و بدتر واداشته‌اند. 😤
    1
    22
    دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    hassan1326 - تهران، ایران
    تمام تیوری اسلامی (در تمام زمینه های مادی و معنوی)در این دوران غیر قابل استفاده است و برای تمام جوامع بشری مضر است، باید ببطری تاریخ برگردد.
    0
    2
    ‌سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.