ارزش پوند در برابر دلار سقوط کرد

ایندیپندنت فارسی: درحالی که ارزش پوند بریتانیا در مقابل دلار به پایین‌ترین میزان از سال ۱۹۸۵ رسیده است، کارشناسان از احتمال ادامه روند کاهشی ارزش پوند خبر می‌دهند. روندی که بازتابی از شرایط اقتصادی نابسامان بریتانیا است.

به گزارش مارکت واچ، در ساعات اولیه بامداد دوشنبه نرخ برابری پوند در مقابل دلار با ۳ درصد کاهش به یک دلار و ۱۴ سنت رسید که کمترین میزان در ۳۷ سال اخیر به‌شمار می‌رود.

کاهش ارزش پوند که در بیش از دو قرن اخیر در آنسوی آتلانتیک پول رایج است، یکی از پیامدهای افت ارزش یورو و ین ژاپن به‌شمار می‌رود که در دهه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

بخش دیگری از کاهش ارزش پوند به مشکلات داخلی بریتانیا شامل بحران انرژی و افزایش قیمت انرژی مربوط می‌شود. تردید‌ها درباره سیاست‌های اقتصادی نخست‌وزیر آتی بریتانیا و توانایی بانک انگلستان برای کنترل تورم فزاینده نیز در کاهش ارزش پوند موثر بوده است.
+64
رأی دهید
-13

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    محمدعلی هشترودی - مادرید، اسپانیا

    جهان در حال تبدیل شدن به یک دنیای واقع گرایانه تر است، هالیوود شوی آمریکا تمام شده است، آمریکا منجی بشریت نیست، در همه گیری بسیار ضعیف عمل کرد، در رویارویی با طالبان و جمهوری داعشی اسلامی ایران ضعیف عمل کرد، یورو بی دلیل گرانتر از دلار بود درحالیکه کل اروپا به اندازه کالیفرنیا درآمد ندارد و پوند بی دلیل گرانتر از دلار بود درحالیکه بریتانیا تمام شده است و چیزی بنام بریتانیای کبیر وجود خارجی ندارد! روسیه نشان داد ابرقدرت است، چین نشان داد ابرقدرت است، کره شمالی و جمهوری اسلامی هر غلطی دلشان بخواهد می کنند، و کلا نقش آمریکا در دنیا بعنوان رهبر و منجی تمام شده است‌.
    54
    31
    دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    محمدعلی هشترودی - مادرید، اسپانیا
    تحلیل ها درباره تمام شده آمریکا اصلا بی اهمیت هستش. در جنگ صربستان هم آمریکا با روسیه درگیر نشد. در جنگ با طالبان آمریکا وظیفه خودش رو انجام داد ولی پاکستان و‌روسیه و ایران حامی طالبان بودند خوب فکر درست همون بود که همسایه ها رو با چیزی که حمایتش میکنند تنها بذاره و خواهید دید بازنده خارج شدن آمریکا از افغانستان چه کسی بوده و به زودی طالبان با هر سه کشور درگیر خواهد شد و اون موقع این کشورها هستند که باید هزینه امنیت کنند نه آمریکا هزینه کنه و اینا منفعت ببرند.روسها فکر نمیکردند جنگ اکراین طولانی بشه و میدونند در طولانی مدت اکراین برنده واقعی خواهد بود چون منزوی شدن روسها کاملا شدنی هستش و البته این نشون میده آمریکا در این سالها هشدارهای درستی به آلمان و اروپا داده بود و نباید وابسته به انرژی روسیه میشدند الانم زمان خوبی برای رفتن به همون سمت هستش و قطعا در دو تا چهارسال آینده روسها به وضع نفت در برابر غذا خواهند رسید و چین و هند منتفع اصلی فلاکت روسیه خواهد بود. از طرف دیگه چین و هند بازارهای نفت ایران بودند که به تسخیر روسیه در خواهد آمد و قطعا فروش نفت ایران کاهش شدید خواهد داشت
    3
    8
    دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.