پنج هزار مقام اسرائیلی به بایدن: موثرترین اهرم علیه تهدید اتمی ایران گزینه نظامی است

العربیه: بیش از 5000 نفر از مقامات دفاعی و امنیتی اسرائیل در نامه‌ای خطاب به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از او خواستند تلاش‌های دولت خود برای احیای توافق هسته‌ای با ایران را متوقف کند، و تاکید کردند که موثرترین اهرم برای مقابله با تهدید اتمی رژیم ایران، «گزینه نظامی» است.

به گزارش خبرگزاری «فاکس نیوز»، این مقامات اسرائیلی به بایدن گلایه کرده‌اند که به‌رغم تعهدهای مکرر دولت وی به جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به تسلیحات هسته‌ای، توافق پیش رو «مسیری قانونی» برای دستیابی این رژیم به تسلیحات هسته‌ای تا سال 2031 ایجاد می‌کند، و در عین حال امضاکنندگان این توافق را از هرگونه ابزاری برای جلوگیری از این کار محروم می‌کند.

نویسندگان نامه می‌گویند توافق جدید وجوهی که در حال حاضر در دسترس رژیم ایران نیست را آزاد می‌کند، و خاطرنشان می‌کنند که این رژیم پیشتر از چنین «پول‌های بادآورده‌»ای برای «صدور تروریسم» و «ایجاد بی‌ثباتی» در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن استفاده کرده است. آنها هشدار می‌دهند که اینک، با دستیابی به یک «چتر هسته‌ای»، رژیم ایران می‌تواند رفتارهای مخرب خود را چندین برابر کند.

این 5000 مقام دفاعی و امنیتی اسرائیل، نامه‌ خود خطاب به بایدن را با تاکید بر این موضع به پایان بردند که «گزینه نظامی» موثرترین اهرم علیه تهدید اتمی ایران است. به گفته آنها: «ترکیبی از تهدید نظامی معتبر و تحریم‌های فلج‌کننده اقتصادی و عزم سیاسی برای اقدام نظامی در صورت لزوم، مؤثرترین روش برای مقابله با تهدید ایران است».

به گفته «فاکس نیوز»، دولت بایدن احیای توافق هسته‌ای دوران اوباما را محور اصلی سیاست خود در قبال ایران قرار داده است. با این حال، منتقدان می‌گویند که این توافق هیچ کاری برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح‌ هسته‌ای نمی‌کند، و فقط آنچه «اجتناب‌ناپذیر» است را کمی به تأخیر می‌اندازد.
+74
رأی دهید
-35

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    SydneyWater - سیدنی، استرالیا

    خمینی رو تقویت کردید، آوردید بعد جنگ راه بندازید که رژیم خمینی رو بردارید، طالبان رو تقویت کرده و به قدرت رساندید، دوباره با حمله نظامی به افغانستان جنگ رو شروع کردید…و این قصه جنگ و حمله و فروش اسلحه سالها ادامه خواهد داشت… البته مجوز همه اینها، بیخردی، جهل مذهبی و عقب ماندگی فرهنگی مردم خاورمیانه دارای نفت است.
    11
    75
    ‌پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    SydneyWater - سیدنی، استرالیا

    قدرتمندان از کشورهای دارای نفت و منابع دشمن می سازند برای بهانه حمله به آنان، و‌دیکتاتور ها از کشورهای قدرتمند دشمن میسازند برای بهانه سرکوب و ارعاب مردم کشورشان، ولی در اصل دست دیکتاتور ها و کشورهای قدرتمند در یک کاسه است، بدبخت مردم و البته کاتالیزور همه اینها همون جهل مذهبی و عدم بلوغ سیاسی همان مردم است…
    7
    66
    ‌پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    اسرائیل بیخودی دلش رو به جو بایدن خوش کرده این پیری همینجوری میخواد ادامه حالا اگر مثل دوره اوباما 150 میلیارد دلار دیگه واسه خامنه ای نفرسته شانس آوردیم
    7
    23
    ‌پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    فکر نکنم ربطی‌ به بلوغ سیاسی داشته باشد. مثلا عرب ها دین خود را به جاهلین می‌‌فروشند نفت خود را به مردم ثروتمند. و ما اعتقاد از عرب‌ها بیشتر درک داریم. ضمنا هیچ کس مثل ما سال ۵۷ بلوغ سیاسی نداشت، از در و دیوار چگورا. مارکس. لنین. سوسیالیست مسلمان می‌‌بارید. خدایان مخ. درد ما این است که حماقت در مملکت ما هرگز مثل طاعون.وبا ،سیفلیس جذام بیماری نیست که امید داشته باشیم .روزی ریشه کن می‌‌شود.اگر ۴۳ سال دارو تا کنون ما مدوا نکرده دیگر امیدی نیست
    4
    17
    ‌پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    فرید1614 - بروکسل، بلژیک
    بایدن یک کپی غربی بن لادن هست که برای جنگ و نابودی خاوره میانه با تغلب بر سر کار اوردند
    7
    15
    ‌پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن
    40 سال طول کشید تا ما برای فروش اسلحه یک بهانه پیدا کردیم ( طراحی کردیم) حالا اسرائیل میخاد این منبع بهانه را از بین ببریم، پول از دست میدیم پول.. پول پول پول، اسرائیل چرا نمیفهمی
    4
    12
    ‌پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    مسعود راستگو - تهران، ایران
    اگه میتونستن با حمله کاری کنن و ضربه های اساسی اقتصادی و نظامی نخورن تا حالا این کار رو انجام داده بودن البته هر چه قدر جلوتر می رویم نا امیدی امریکا و اسرائل بیشتر خواهد شد و دایره عملکریشان کوچکتر. با عرض معذرت از منتظران حمله!!!!
    5
    8
    ‌پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    مسعود زرزرگو تهران ایران. بیچاره نه آمریکا و نه اسرائیل احتیاجی ندارند به ایران حمله کنند آنها خیالشون راحته که مملکت افتاده دست یک مشت دزد و اختلاسگر و بیسواد که همین سومدیریت و حماقتهای ناشی از آن داره ریشه های حکومتشون رو میپوسونه
    3
    2
    ‌پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    زمانیکه اوباما ریس جمهور بود و این پیر مرد جوبایدن معاونش بود 99 درصد دستوراتی که اوباما صادر میکرد به خواست جوبایدن بود و همه کاره در اصل همین جو بایدن بود . همه کسانیکه دوران 8 ساله ریس جمهوری اوباما را دیده بودند می دانن که دولت اوباما چه خدمتهای به جمهوری اسلامی ایران کردن از ازاد کردن میلیاردها دلار پول ایران گرفته تا بالا بردن هر بشکه نفت تا حدود 150 دلار گرفته ! در اصل دمکراتهای امریکا یار و همدم نظام اخوندی هستند و تا نظام اخوندی به ضعف افتد دمکراتهای امریکا به کمک نظام اخوندی خواهند امد چون درست شدن نظام اخوندی از اول توسط دولت دمکرات امریکا به ریس جمهور جیمی کارتر بنیاد نهاده شد.
    3
    4
    ‌پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.