شلیک راکت به سوی سفارت ایران در عراق، پایین کشیدن تصاویر قاسم سلیمانی

ایران اینترنشنال: وزارت بهداشت عراق کشته شدن ۲۵ تن در ناآرامی‌های این کشور را تأیید کرد. همزمان با تشدید درگیری‌های نظامی میان گروه‌های حامی مقتدی صدر و جریان‌های شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در پایتخت، برخی گزارش‌ها حاکی از پرتاب راکت‌هایی به سوی منطقه محل استقرار سفارت ایران در بغداد است.

در بغداد، معترضان مقابل کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز، پاسپورت یک شخص ایرانی را پیدا کرده‌اند.

گفته می‌شود این شخص در بین نیروهای مسلح وابسته به جمهوری اسلامی ایران بوده که به معترضان شلیک می‌کرده است.

این خبر هنوز در رسانه‌های داخلی عراق بازتابی نیافته است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها از عراق، منزل نوری المالکی، نخست‌وزیر سابق و رهبر حزب اسلامی دعوه که از سوی جمهوری اسلامی حمایت می‌شود، محاصره شده است.

معترضان و نیروهای سرایا السلام تلاش دارند وارد خانه او شوند و در مقابل، محافظان و گروه‌های مسلح مورد حمایت تهران، با سلاح‌های سنگین معترضان را هدف قرار می‌دهند. شاهدان زخمی شدن ده‌ها تن در این منطقه را گزارش کرده‌اند.

سرایا السلام خبرهای مرتبط با هدف قرار گرفتن سفارت‌خانه‌ها از سوی هوادارانش را تکذیب کرده و گفته است تا این لحظه هیچ گونه حمله‌ای به سفارت‌خانه‌ای در پایتخت نشده است


گزارش‌های رسیده به خبرنگار ایران اینترنشنال اما حکایت از آن دارد که با تشدید درگیری‌ها در منطقه سبز و سایر مناطق بغداد، روز سه‌شنبه هشتم شهریور ماه چهار راکت‌ کاتیوشا به نزدیکی ساختمان سفارت جمهوری اسلامی در بغداد اصابت کرده است.

از سوی دیگر، در اعتراضات مردم عراق، شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و دخالت‌های آن در سیاست این کشور از سوی حامیان مقتدی صدر سر داده شد.

ویدئوهایی نیز از روز دوشنبه منتشر شده که نشان می‌دهند حامیان صدر در بغداد برخی بنرهای حاوی تصاویر قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، معاون شبه‌نظامیان حشد الشعبی را پایین می‌کشند.
+132
رأی دهید
-10

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    Majid38 - ملبورن، استرالیا

    اخوندها ترس در وجودشان افتاده،در همه ی جبهه ها شکست میخورند.
    5
    91
    ‌سه شنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    حکومت اسلامی کشور عراق را پایگاهی محکم برای خود می داند که با دخالت در جریانات سیاسی و تفرقه افکنی، عراق را به فلاکت و بدبختی کشانده است. مردم عراق بایستی تمام عوامل جمهوری اسلامی را از کشورشان پاک کنند.
    3
    61
    ‌سه شنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    مقتدا صدر خودش دست پرورده نظام اخوندیست و این جنگ و درگیریهای که در داخل عراق توسط نیروهای حامی جمهوری اسلامی ایران با نیروهای مقتدا صدر رخ داده است , امکان دارد در پشت کل این درگیریها و اعتراضات که طرفداران مقتدا صدر بر علیه هواداران نظام ایران به راه انداخته اند نقشه ای خطرناک باشد که بخواهند با این بهانه که جریان مقتدا با نیروی طرفدار رژیم ایران درگیر شده است اکثر مردم عراق و گروهای سیاسی حال حاضر در عراق را زیر چتر مقتدا صدر جمع کنن و انگاه قدرت بی چون چرا عراق در دست مقتدا صدر قرار خواهد گرفت. جریان صدر همان حقه ای به کار براند که خمینی دجال در سال 1357 شمسی بر سر ایرانیها و گروهای سیاسی اورد.
    2
    31
    ‌سه شنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    الکساندر - پرث، استرالیا

    به خدا قسم میخورم اگر نظام جمهوری اسلامی در ایران ریشه کن بشه ۹۰ درصد مشکلات خاورمیانه و ۴۰درصد مشکلات جهان خود به خود از بین می‌ره و مهم تر از همه مردم ایرانن که بعد از سال‌ها بالاخره یه نفس راحت میکشند و کابوس چند ساله همه ماها ازبین میره، امیدوارم خامنه‌ای زودتر بره که ننگ و فساد و جنایت و آدمکشی هم در ایران و خاورمیانه از بین بره.خدایا به عزتت سوگند میدم اجازه بدی مردم ایران این روز رو ببینند.امین
    3
    31
    ‌سه شنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.