مرگ دو نفر در هنگام سرقت از خط لوله انتقال نفت در بندرعباس

به گفتە دادستان بندرعباس، دو نفر که به منظور برداشت از خط لوله انتقال نفت، اقدام به حفر تونلی به طول ۸۰ متر و عمق ۵ متر کردە بودند به دلیل جمع شدن گاز در تونل، جان خود را از دست دادند.

علیرضا احمدی‌منش، دادستان بندرعباس از مرگ دو نفر در هنگام سرقت سوخت از خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی در محدوده آبگرم گنو در بندرعباس خبر داد.

احمدی‌منش از این افراد به عنوان "قاچاقچیان سوخت" نام برد و گفت،‌ آن‌ها در محدوده آبگرم گنو در پوشش محل نگهداری دام، اقدام به حفر تونلی به طول ۸۰ متر و عمق ۵ متر کردە بودند.

پس از اتمام عملیات حفاری، اتصال انشعاب و شروع عملیات برداشت غیرمجاز "به دلیل جمع شدن حجم زیاد گاز در تونل" این دو نفر نتوانستند کار خود را به اتمام برسانند و جان خود را از دست دادند.

هشت نفر در این رابطه به اتهام "اخلال در تاسیسات عمومی" دستگیر شده‌اند که با صدور قرار تامین کیفری برای تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت هستند.

در سال‌های گذشتە خبر‌های زیادی مبنی از بازداشت افراد به جرم برداشت غیرقانونی از لولەهای انتقال فراوردە‌های نفتی در رسانه‌های ایران منتشر شدە است. در خرداد سال جاری هم پلیس بندرعباس از دستگیری شش نفر به اتهام سرقت از خط لوله نفت خبر دادە بود.

در پنج سال گذشته میزان سرقت در ایران بیش از چهار برابر شده است. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، شمار سرقت‌ها در سال ۹۵ حدود ۳۴۳ هزار فقره بوده است.

بنا به اعلام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، این آمار در سال گذشتە به حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار فقره رسیده است.

به گفتە کارشناسان مسائل اجتماعی‌، افزایش سرقت در ایران با رشد نرخ تورم و افزایش بیکاری رابطه معناداری دارد.
+16
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.