جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ اسراییل بارها حریم هوایی ایران را نقض کرده‌اند

ایندیپندنت فارسی:  همزمان با ارایه پاسخ آمریکا به جواب ایران به متن پیشنهادی اروپا برای احیای برجام، نشریه ایلاف روز چهارشنبه گزارش داد که جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ اسراییل در دو ماه اخیر بارها حریم هوایی ایران را نقض کرده‌اند.

مقامات اسراییل با ضعیف خواندن توافق پیشنهادی، می‌گویند که با توافق هسته‌ای یا بدون آن از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری می‌کنند.

گزارش این نشریه که دفتر آن در لندن است، حاکی از آن است که جت‌های اسراییلی در جریان مانور نظامی رادارهای روسیه و ایران را دور زدند. مقامات تهران هنوز به این گزارش واکنش نشان نداده‌اند.

براساس این گزارش اسراییل و آمریکا مانورهای محرمانه‌ای برفراز دریای سرخ برای شبیه‌سازی حمله به ایران برگزار کرده‌اند که شامل شبیه‌سازی حمله از زمین و هوا و توقیف ناوهای ایران بوده است. در این مانور نظامی که گسترده توصیف شده است، پهپاد و جت‌های سوخت‌رسان نیز حضور داشته‌اند.

ایلاف می‌گوید، زیردریایی‌های اسراییلی نیز به‌طور محرمانه فعالیت کشتی‌های جاسوسی ایران شامل کشتی بهشاد، جماران و هنگام در دریای سرخ را زیر نظر دارند.

ایلاف در ماه ژانویه نیز از یک مانور نظامی بزرگ اسراییل برفراز مدیترانه خبر داده بود که هدف آن تمرین «حمله به ایران» گزارش شد. تمرکز این مانور براساس گزارش ایلاف، سوخت‌رسانی مجدد به جت‌های جنگی بوده است.

ایلاف با اشاره به مانور دیگری در ماه می که در دریای سرخ انجام شد، نوشت: در صورت حمله به ایران جت‌های اسراییلی به سوخت‌گیری دوباره در هوا نیاز دارند. این اقدام با جت‌های سوخت‌رسان بویینگ ممکن است و اسراییل در انتظار دریافت سوخت‌رسان‌های جدید و پیشرفته‌تر است.

ایلاف مانور مشترک اسراییل و آمریکا را نشان‌دهنده حمایت واشینگتن‌ از تل‌آویو در صورت حمله به ایران توصیف کرده است.
+103
رأی دهید
-33

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    خوب اینم برای برای خالی از عریضه نبودن است! و گرنه کدام حکومت به اندازه ایران برای تثبیت مشروعیت اسراییل و به نفع اسراییل عمل کرده؟ اسراییل بدون جمهوری اسلامی همان اسراییل مهجور و منزوی دهه هفتاد میلادی میماند!
    14
    90
    ‌پنجشنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ahmad_Jeni - برلین، آلمان

    منبع خبر نشریه ایلاف، ما هم باور کنیم وقتی یه روزنامه عربستانی این خبر رو زده خخخخ، فکر میکنن همه مثل خودشون اسکول هستند
    49
    27
    ‌پنجشنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    با شما مؤافقم. هیچ حکومتی(حتی امریکا) نه بلحاظ هزینه مالی و نه در بعد سیاسی، باندازه رژیم ایران به تثبیت اسرائیل کمک نکرده است. این بنیاد گرایی اسلامی بود که در اواخر دوران جنگ سرد به کمک غرب شتافت. بنیادگرایی اسلامی خدمات تعیین کننده ای در گریز غرب برای احتراز از رودررویی مستقیم با توسعه گرایی روسیه(زیر پوشش اتحاد شوروی) را بانجام رسانید، آنهم با هزینه ای که به قیمت جان و مال و آینده میلیونها انسان همیشه ابله و در خواب ایران و عراق، افغانستان تمام شد. دو عامل تحکیم مشروعیت اسراییل ۱. اسلام انقلابی و ۲. ایران آریایی( روایت کوروش کبیر که تنها در انجیل عهد عتیق یهودیان موجود است تنها با یک نیت به خورد ایرانیان نژاد برتر و ابله پارس خورانده شد و آن تأیید مشروعیت اسراییل بر سرزمین ها و سواحل دریای مدیترانه بود. با این ترفند) اسلام و آریا) هم اروپا توانست بعد از صدها سال جنگ خونین یقه خود بدنبال جنگ دوم جهانی(بخوانید جنگ دوم اروپا) را از شر تجار یهودی برهاند، و هم خطر توسعه طلبی روسیه را که در جریان جنگ دوم جهانی حتی تمام استانبول را اشغال کرده بود، خلاص شود. (سیمبیوز اسلام و آریا)
    9
    13
    ‌پنجشنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    باز رفتی از منابع استادان تاریخ دانشگاه استانبول استفاده کردی؟ یک بار گفتم زیاد جدی نگیر. اون‌ها معتقد که حضرت آدم هم به زبان ترکی‌ حرف می‌‌زد. باز خوب است مدعی نشدی .که کورش باجناق حضرت محمد بود. ریق زدی با این اسلام و آریا به هرچه دانش و اندیشه در طول ۲۵۰۰ سال تاریخ گشته. این چیز‌ها کجا پیدا می‌‌کنی‌ ؟ Raki می‌‌زنید و زمین و آسمان را به هم می‌‌بافید ؟ نیمی از موزه‌ها تمام دنیا هر کدام بخشی به نام دوران آنتیک دارند. چند تا تاریخ دان در استانبول مثل طوطی رجب را هرکول می‌‌کنند. چقدر شما عقده دارید. کم چیز در استانبول دارید که افتخار کنید. بجز چرت و پرت گفتن و گیر دادن به ایران؟ اخر زبون بسته اسم konstantinopel شنیده ؟ کم تاریخ پشت سر آن است ? روم شرقی‌ .روم غربی. جدا شدن کلیسا به دو قدرت. کافی‌ مطلب وجو د دارد. کمی عرزه .یک مقدار هم انصاف و دوری از خود فریب دادن. طوطی رجبیست نباش. طوطی حرف زیاد می‌‌زند. پرواز خیلی‌ کم
    3
    6
    ‌پنجشنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    اسراییل مهجور و منزوی . والا یک عباس آمد برلین و گفت اسراهیل مثل هولوکس رفتار می‌‌کند. به یک روز نکشید. از برلین تا فلسطین گفت اشتباه کردم. غلط کردم. مانده که اینجا مهجور و منزوی است ؟ حالا از کدام دسته هستی‌ ؟ خلق فلسطین تا ملت مظلوم فلسطین ؟ هر دو تا که کوتاه آمده . مجاهدین که هر روز تا امریکا می‌‌دوند تا با جولیانی عکس یادگاری بگیرند. چپی‌ها هم که می‌‌گویند دمکرات‌ها آمریکا همان سوسیالیستی است که لنین می‌‌گفت. مانده طوفانی‌ها و تروستسکی ها. این‌ها که زمان خودشان هم کسی‌ تره برا آن‌ها خورد نمی‌‌کرد.
    1
    1
    ‌پنجشنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    عزیزم مطلب را خوب نخواندی! اسراییل دهه هفتاد میلادی را گفتم نه امروز!
    0
    2
    شنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.