زلنسکی: باز پس گرفتن شبه جزیره کریمه از روسیه برای ما حیاتی است

زلنسکی: آزادسازی شبه جزیره کریمه از اشغال روسیه ضروری استدویچه وله:رئیس جمهوری اوکراین تاکید کرد بازپس گرفتن شبه جزیره کریمه که روسیه سال ۲۰۱۴ به خاک خود ضمیمه کرده حیاتی است. صدراعظم آلمان با حمایت از این خواست گفته جامعه جهانی هرگز اقدام مسکو در مورد کریمه را نمی‌پذیرد.

ولودیمیر زلنسکی روز  سه‌شنبه، ۲۳ اوت، در مراسم گشایش کنفرانس بین‌المللی کریمه که به صورت آنلاین برگزار می‌شود بار دیگر بر خواست و اراده اوکراین برای بازپس گرفتن شبه جزیره کریمه پافشاری کرد.

رئیس جمهوری اوکراین می‌گوید برای غلبه بر ترور کسب یک پیروزی علیه تجاوز روسیه ضرورت دارد و ضروری است شبه جزیره کریمه آزاد شود.

روسیه سال ۲۰۱۴ این شبه جزیره در دریای سیاه را اشغال و به خاک خود ضمیمه کرد. این اقدام به خصوص در کشورهای غربی با انتقاد و مخالفت شدید روبرو شد.
حمایت آلمان ار بازپس گرفتن کریمه
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در این کنفرانس با پشتیبانی از خواست اوکراین برای بازپس گرفتن شبه جزیره کریمه تاکید کرد که جامعه جهانی هرگز ضمیمه کردن آن به خاک روسیه را نمی‌پذیرد و به رسمیت نخواهد شناخت.

او اقدام روسیه در اشغال شبه جزیره کریمه و ضمیمه کردن بخشی از قلمرو اوکراین به این کشور را غیرقانونی و امپریالیستی خواند. سازمان ملل نیز اواخر سال ۲۰۲۰ از روسیه خواست به "اشغال موقت کریمه" پایان دهد.

زلنسکی می‌گوید با آزادسازی کریمه بار دیگر نظم و قانون در جهان برقرار خواهد شد. تاسیسات و انبارهای مهمات روسیه در شبه جزیره کریمه در هفته‌های گذشته هدف حمله‌های توپخانه‌ای و پهپادی متعددی قرار گرفتند.

اوکراین قصد دارد با برگزاری اجلاس یاد شده برای دومین بار حمایت‌های بین‌المللی به منظور بازگرداندن حاکمیت این کشور بر شبه جزیره کریمه را بسیج کند.

در مجموع بیش از ۵۰ شخصیت از قاره‌های آمریکا، اروپا، آسیا و آفریقا برای شرکت در اجلاس بین‌المللی کریمه اعلام آمادگی کرده‌اند.
روز استقلال همزمان با پایان ششمین ماه تجاوز روسیه
زلنسکی در آستانه ۳۱مین سالروز استقلال اوکراین که مصادف با پایان ششمین ماه از آغاز تجاوز نظامی روسیه به این کشور است، با توجه به احتمال تشدید حمله‌های روسیه در این روز نسبت به واکنش قاطعانه به این حمله‌ها اطمینان داد.

دولت اوکراین روز گذشته اعلام کرد به خاطر خطر تشدید حمله‌های روسیه در روز ۲۴ اوت هیچ تجمع و تظاهراتی برگزار نخواهد شد.

تجاوز نظامیان روسی به خاک اوکراین ۲۴ فوریه امسال به فرمان لادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه آغاز شد و همچنان در جبهه‌های مختلف ادامه دارد.

اوکراین در هفته‌های اخیر، به خصوص با افزایش کمک‌های تسلیحاتی غربموفق شده پیشروی نیروهای روسی در اغلب جبهه‌ها را کند و در مواردی متوقف کرده و ضربه‌ها سختی به آنها وارد کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان زلنسکی در جمع خبرنگاران تاکید کرد پاسخ اوکراین به حمله‌های روسیه قدرتمندانه خواهد بود و این پاسخ روز به روز افزایش می‌یابد و قوی‌تر و قوی‌تر خواهد بود.
اطمینان در مورد ادامه حمایت قاطعانه آلمان
اولاف شولتس که در حال حاضر در کانادا به سر می‌برد از طریق کنفرانس ویدئویی در اجلاس کریمه شرکت کرد و اطمینان داد که حمایت از اوکراین در مقابله با تهاجم روسیه همچنان ادامه خواهد داشت.

صدراعظم آلمان با بیان این که حامیان اوکراین متحدتر از هر زمانی هستند تصریح کرد تا زمانی که کی‌یف به حمایت نیاز داشته باشد برلین قاطعانه کنار آن خواهد ایستاد.

سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات ابراز اطمینان کرد که سایه سیاه جنگ از سر اوکراین برچیده می‌شود زیرا به گفته او این کشور در نبرد برای استقلال و حفظ تمامیت ارضی خود متحد، قدرتمند و شجاع است و در اروپا و دیگر نقاط جهان دوستان زیادی دارد.
+60
رأی دهید
-28

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    اینا جوونهای خارج نشین اوکراین بودن تحصیلات خارج سرمایه و زندگی خارج، اول از قیام میدان کیف شروع کردن انقلاب رو ، اون موقع باید بفکر کریمه بودن ، سرشون گرم بود .حالا بعد از ده سالکریمه انتخابات برگزارکرده تازه دوزاریشون افتاده، این نصیحت کنفسیوس برای اوکراین صدق کرد، ملتی که دنبال خارج رفتن باشه و همه اموال و سرمایه رو هم ببره خارج ، عاقبتش فروپاشیه اول کریمه جدا شد بعد دونباس و دونتسک..و ادامه داره مگر اینکه مثل این آقا شیفتگی به خارج و غرب رو کنار بزارن کشور رو از نو بسازن که بعید میدونم
    22
    20
    ‌چهارشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - مازندران، ایران
    درود بر زلنسکی که شرف رو برای خیلی از بی شرفهای روسو فیل معنا کرد.هر ضربه ای که به پوتین بزنی ضربه بر خامنه ای هم خواهد بود.
    22
    31
    ‌چهارشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    شبه جزیره کریمه بطور تاریخی به روسیه تعلق داشته ، ۹۰ درصد مردمش روس زبان هستند ، مدتی جزو عثمانی بود و روس ها بخاطر آن جنگیدند ، لعو‌تولستوی در جوانی در این منطقه سرباز بود و‌ در نوشتن جنگ و صلح ‌‌از تجارب همان دوران الهام گرفت ، جانشین استالین یعنی خروشچف بچه اوکراین بود و جهت دلجویی از جنایات دوران قبل بطور نمادین کریمه را جزو اوکراین کرد ، این بخش از تاریخ سانسور میشه و مردم‌فکر می‌کنند که کریمه صدها سال بخشی از اوکراین بوده ، جالب اینجاست که اوکراین هم استقلال سیاسی خودش در زیر مجموعه اتحاد جماهیر شوروی را از لنین گرفت و قبل از آن بخشی از کشور روسیه تزاری بوده
    6
    8
    ‌چهارشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    hitman01 - استوکهلم، سوئد
    به همین خیال باش. هر وقت اروپا و ناتو کوزوو رو به صربستان پس داد یا تایوان رو به چین روسیه هم کریمه رو پس میده. تو رو بادت می‌کنن که مردمت رو بیشتر به کشتن بدی.
    5
    6
    ‌چهارشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    بزبان تورکی Kırım yurti ، خانات کریمه kırım xanlığı و پایتخت آن شهر باغچه سرای ، وطن و سرزمین مادری تورکان کریمه است. خانات کریمه بمدت صدها سال مرکز دولتمداری تورکان کریمه بوده است. حصیبه سولطان(مؤسس یکی از بزرگترین مؤسسات توانبخشی روحی است که بعد از گذشت پانصد سال هنوز که هنوز است پابرجا می باشد)، ایشان مادر سلطان سلیمان قانونی، دختر گیرای خان تورک، خاقان کریمه می باشند. است. عزیز نسین شاید از مشهورترین چهره های ادبی تورکان کریمه برای مردمان ایران باشد. کم نیستند کسانی مانند من بعنوان یک تورک آذربایجانی هنوز دوستی و پیوندهای خانوادگی دیرینه خود را با تورکان کریمه حفظ کرده ایم. نان و نمک همدیگر را خورده ایم و در غم و شادی یکدیگر شریک و یار و یاور هم بوده ایم. تبعید مردمان کریمه به سیبری در دوران استالین داستانی است پر از آب چشم برای آنانیکه با تاریخ مردمان تورک کریمه آشنا هستند. استقلال تورکان کریمه و تأسیس دولتمداری تورکان مسلم وانسانی تورکان کریمه است. سپردن شبه جزیره کریمه بدست دلقکهایی امثال زلینسکی تفاوتی در سیاست آسیمیلاسیون و امحاء اتنیکی تورکان کریمه در پی نخواهد داشت.
    2
    0
    ‌چهارشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    در حال حاضر شکست دادن و بیرون راندن روسیه از اوکراین برای روسیه غیر قابل تحمل خواهد شد و نمی تواند شکست را قبول کند و افکار عمومی خودش را راضی کند و در صورت شکست دست به حمله هسته ای یا حمله به دیگر کشورهای خواهد کرد تا بتواند جنگ سوم جهانی را آغاز کند. بهترین کار نگه داشتن روسیه در اوکراین برای سالها است تا بتواند در نتیجه تحرمیها دیگر توان نگه داری خاکهای اشغالی را نداشته باشد چون خواهند فهمید تا زمانی که در اوکراین است تحریمها هم ادامه پیدا خواهد کرد . اما بعدش خودش مجبور به ترک اوکراین خواهد شد و حتی خودش با اورکران صلح خواهد کرد. 6 ماه نگذشته دیگر زمین گیر شد و اقتصادش از حرکت ایستاد . تا چقدر می تواند به این وضعیت ادامه دهد. تحریمها تاثیرات بلند مدت دارند. شکست خوردن روسیه آینده خوبی در کوتاه مدت به دنبال ندارد.
    1
    1
    ‌چهارشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    با سلام و ادب، چند نکته. ۱. برای آشنایان بزبان روسی بنظرم کتاب Тарас .ульба تاراس بولبا نوشته نیکولای گوگول اطلاعات بهتری در زمینه کشمکش های بین روسها و مردمان غیر روس اوکراین بر سر این نواحی بدست می دهد. ۲. مرقوم داشته اید« «شبه جزیره کریمه بطور تاریخی به روسیه تعلق داشته ، ۹۰ درصد مردمش روس زبان هستند»پایان نقل قول. قدر مسلم آنکه خود روسیه ، روسها (گذشته دولتمداری چندان تاریخی ندارند که ادعای مشروعیت تاریخی تملک کریمه را داشته باشند. چیز پنهانی نیست و بر همگان آشکار است که دعوا بر سر لحاف ملا است(مجرای تنفس سیاسی و چانه زنی بر سر حق سهم کیک در سوریه. برای روسیه . ۳ . مستند فاجعه کوچ اجباری تورکهای کریمه و کوچ دادن و اسکان روسها و تغییر تنوع اتنیکی این جغرافیا( شبیه آنچه ج.ا با عربهای خوزستان کرد) ( سیل کوچ دادن اعراب به حلبی آبادهای مشهد و نواحی خراسان از یکسو ، و عدم بازسازی خوزستان و سرزمیهای اعراب ایران بعد از خاتمه جنگ با هدف ایجاد مانع برای بازگشت اعراب به سرزمیهای مادری خود). و اسناد ، موجود در زمینه کوچ تورکان کریمه می تواند برای علاقمندان به اینگونه مباحث مفید باشد
    2
    1
    ‌پنجشنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. مرسی از کامنت. قصد دفاع از روسیه را ندارم‌و با توجه به چاپیدن ایران توسط روسیه دل خوشی از این کشور و رهبرانش ندارم‌، اما روسیه یکی از مقتدرترین کشور های اروپا در طی صدها سال گذشته بوده‌، لذا واژه امپراطوری روسیه از این رو مورد قبول حتی دشمنانش است ، جنوب اسپانیا ۸۰۰ سال زیر سلطه مسلمانان بوده و بعد از شکست ، مسلمانان یا کوچ اجباری کردند و یا مسیحی شدند ، در کریمه هم همین داستان بود ، اما اگه جنوب اسپانیا را اسپانیایی قبول کنیم ، پس انصافا کریمه را هم باید متعلق به روسیه دانست ، و حتی اگه روسیه نباید آن را داشته باشد ، دلیل بیاور که از لحاظ تاریخی ، قومی ، فرهنگی ، چرا باید به اوکراین تعلق داشته باشد ، حاتم بخشی یک کمونیست عرق خور به نام خروشچف معیار شماست و یا استدلال بهتر دارید
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    با تشکر کورش گرامی،‌ شاید روسیه ای را بتوان غول بی شاخ و دمی تصور کرد که دراز کشیده و شاخهایش را در ولادیوستوک به ژاپن می ساید و پاهایش را که تا همین چند سال پدر مرزهای امریکا و کانادا و در آبهای سرد آلاسکا بود بیرون کشیده است. این غول بیابانی بی شاخ و دم یک چیز کم دارد، یک چیز حیاتی. و آن حلق است. حلقی که بتواند با آن نفس بکشد(تنفس سیاسی) و با آن غذا بخورد(حیات اقتصادی). بدون این حلق این دیو خواهد مرد!. موضوع اوکراین بر سر داش همین حلق است. موضوع دسترسی به آبهای آزاد موضوع( یا مرگ یا زندگی) برای روسیه است. من در گذشته به جنگهای آزوف،‌ پشتیبانی تمام و کمال اروپا و ایستادن شانه به شانه با امپراطوری تورکهای عثمانی بقصد جلوگیری از اکسپانسیونیسم روسها در آنزمان. من قبلا به سیاست کشورهای فرانسه انگلیس، ساردینی آنزمان که دقیقا مشابه جبهه گیری اروپای امروز در مقابل روسیه کنونی است، اشاره کرده بودم و تکرار آنرا در اینجا لازم نمی بینم. اینجا نیمه های شب است و اگر مایل باشید می توانیم برای رسیدن به فهم بهتر در این زمینه در فرصت مناسبتری به این موضوع بپردازیم. برایتان اوقات خوبی آرزو دارم
    1
    0
    ‌پنجشنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.