معاون رئیس جمهور ایران: امکان بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ نیست

بی بی سی: معاون رئیس جمهور ایران و رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید امکان اجرایی کردن قانون بودجه امسال برای بازگرداندن قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ وجود ندارد و برای اجرایی کردن این بند از قانون یا مردم باید هزینه‌اش را بپردازند یا یارانه‌ها باید اضافه شود.

بر اساس یکی از بندهای لایحه بودجه دولت موظف شده است که پس از حذف ارز ترجیحی، در مورد بازگرداندن قیمت‌ کالاهای اساسی به شهریور ۱۴۰۰ اقدام کند.

به گزارش انتخاب، مسعود میرکاظمی،رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تحولات جهانی ‌از جمله تهاجم روسیه به اوکراین و جهش قیمت‌ها گفته «آنچه ملاک عمل قرار می‌گیرد، اسفند ماه و زمانی است که بودجه بسته شده؛ زیرا بودجه با کسری بسته شده است. اگر مجلس شورای اسلامی نمی‌پذیرد، باید یارانه‌اش را مشخص کنیم»

در دوم مردادماه امسال دولت در نامه‌ای به مجلس خواستار حذف مصوبه مجلس درباره بازگشت قیمت‌ها به شهریور سال گذشته شد و مجلس هنوز در این‌باره تصمیم نگرفته اما با مخالفت شماری از نمایندگان مجلس روبرو شده است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس هفته گذشته گفته بود «عملاً درباره قیمت‌ها مصوبه مجلس همان موضوع حفظ قیمت سبد خانوار و کالابرگ و قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ است و هیچ مصوبه‌ای در جلسه سران سه قوه برای لغو این موضوعات تصویب نشده است».
+19
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    این سعید لیلاز با اینکه از افکارش خوشم نمیاد حرف درستی زد. سطلی که تهش سوراخه فرقی نمیکنه اب بریزی یا نه، جمهوری اسلامی هم همینه. وقتی یه قلم رانت توی فولاد مبارکه شده ٣ میلیارد دلار، فکر میکنین اون ٧ میلیارد دلار بلوکه توی کره جنوبی دردی رو دوا میکنه؟ چهل و اندی ساله نفت و حق مردم رو فروختن و بالا کشیدن. مگه بیست سال پیش مشکل داشتیم که دلار از ٧٠٠ تومن رسید به ٣٢٠٠٠ تومن؟
    1
    4
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان
    معاون رئیس جمهور ایران: "در حکومت اسلامی امکان رفاه و آزادی وجود ندارد، فقر تمام آحاد ج.ا. را درنوردیده، نه‌تنها فقر اقتصادی بلکه فقر اجتماعی و فرهنگی و بخصوص سیاسی! چرا، چون متخصص نداریم، من از خودم میگم، بنده در هیچ مقوله‌ای تخصص ندارم اما تا دلتون بخواد، مومنم و دیندار!" 🥴😖🥴
    1
    5
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    این بخاطر جنگ اوکراینه، از دریای سیاه غلات حمل میکرده بخاطر جنگ روس بنادر رو بسته، روغن هم از اون غلاته برای همین تمام دنیا روغن چندبرابرشدوهمینطور بقیه اماکمترگرون شدن. اگه نشده اونها وامها رو باافزودن بهره کسری جلوی تورم رو رفتن.
    2
    0
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.