افزایش چشمگیر رد درخواست پناهندگان ایرانی با پرونده نوکیش مسیحی در آلمان

العربیه: سازمان‌ها و کنش‌گران مدافع حقوق بشر می‌گویند که دولت فدرال آلمان به‌طرز فزاینده‌ای پرونده‌های ایرانیان مسلمانی که بر مبنای گرویدن خود به مسیحیت درخواست پناهندگی داده‌اند را رد می‌کند، و عموما نیز بلافاصله آنها را از کشور اخراج می‌کند.

خبرگزاری آلمانی «سی‌ان‌ای» در این باره با کشیش گوتفرید مارتنز از جماعت انجیلی لوتری برلین-اشتگلیتز، که یکی از مراکز اصلی نوکیشان مسیحی ایرانی است، گفت‌وگو کرده است. به گفته مارتنز، جماعت وی 800 ایرانی و 400 افغان نوکیش دارد.

او می‌گوید: «ما بارها و بارها شاهد چنین مواردی بوده‌ایم. از آنجایی که من با بسیاری از کلیساهای دیگر در آلمان در تماس هستم، می‌دانم مشکلاتی وجود دارد که بیش از 1000 نفر را در سراسر آلمان به شیوه‌ای مشابه تحت تاثیر قرار می‌دهد، و افراد مسیحی‌شده متعهد را اخراج می‌کند و به ایران پس می‌فرستد.»

مارتنز در مصاحبه خود «دفتر فدرال برای مهاجرت و پناهندگان» را یک «مرجع سیاسی» خواند که به پرونده افراد به عنوان مورد انفرادی نگاه نمی‌کند. کار این دفتر این است که «دستورالعمل‌های بالا» را اجرا کند، مبنی بر اینکه پرونده پناهندگی نوکیشان مسیحی باید به‌طور مداوم رد شود.

این کشیش آلمانی به عنوان نمونه جملات نهایی قاضی یکی از پرونده‌های پناهجویی خطاب به نوکیش مسیحی ایرانی را نقل می‌کند. بر مبنای متن موجود از این گفت‌وگو، قاضی می‌گوید: «شما ادعا می‌کنید که به زندگی ابدی اعتقاد دارید. پس اگر به ایران برگردید و واقعاً به اعدام محکوم شوید، نباید برای شما مشکلی باشد، چون در آن صورت به زندگی ابدی که دوست دارید، خواهید رسید.»

به گفته «سی‌ان‌ای»، نرخ پذیرش نوکیشان مسیحی ایرانی حدود 100 درصد کاهش داشته است، و اکنون تنها پرونده تعداد انگشت‌شماری از این پناهندگان پذیرفته می‌شود. حتی اگر این افراد پس از رد شدن پرونده خود به دادگاه استیناف مراجعه کنند، به گفته کشیش مارتنز به احتمال زیاد با یک رای «خودسرانه» مواجه می‌شوند.
+37
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان

    ننگت باد ج.ا. با قوانین ضد بشریت، ایرانیان را الاخون‌والاخون تو کشورهای دگر کردی، که مجبور شوند دلیلی برای ماندن در انجا پیدا کنند. با امید هر چه زودتر فروپاشی حکومت ننگین اسلامی! ✌️
    5
    39
    جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    به نظر من آلمان نه تنها این گله را بلکه قبلیهایی که به اسم مسیحی شدن امودن و پناهندگی گرفتن را گله وار اخراج کنه ،من چند رای از این هلوهای خوش شانس را میشناسم اوم دن پنانهنده شدن با این نصیحت بعد از اخذ پناهندگی حالا هر یالتو ییرک مخروچم تو صف اول کسانی هستند که تو لانه های فساد و تبلیغ مردار پرستی رژیم سینه میزنند
    5
    14
    جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.