ساخت آسمان‌خراش ۱۲۰ کیلومتری در سعودی

العربیه:محمد بن سلمان، ولیعهد پادشاهی سعودی قصد دارد بزرگترین سازه جهان را بسازد، که متشکل از دو ساختمان موازی به ارتفاع 500 متر و طول 120 کیلومتر است، و روزنامه «وال‌استریت ژورنال» به آن لقب «اهرام سعودی» داده است.

این پروژه که بخشی از طرح گسترده «نیوم» است و «خط آینه» نام دارد، یک پروژه «جامعه از قبل طراحی‌شده» است که انتظار می‌رود تا یک تریلیون دلار هزینه داشته باشد، و پس از تکمیل قرار است حدود پنج میلیون نفر را در خود جای دهد.
خط آینه برای تغذیه ساکنان خود از روش «کشاورزی عمودی» استفاده می‌کند. یک استادیوم ورزشی در ارتفاع سیصد متری از سطح زمین در آن ساخته می‌شود، زیر طاق دو ساختمان اسکله‌ای برای قطارهای تفریحی دارد، و یک قطار پرسرعت که از زیر سازه می‌گذرد، کل مجموعه را به هم متصل می‌کند.

خط آینه، که یکی از بخش‌های نیوم است، در راستای طرح آینده‌نگرانه محمد بن سلمان برای تنوع بخشیدن به اقتصاد سعودی و کاهش اتکای آن به نفت طراحی شده است. ارزیابی اولیه درباره آن که در ژانویه 2021 انجام شد، نشان می‌دهد که این پروژه باید به صورت مرحله‌ای ساخته شود، و ممکن است 50 سال طول بکشد.
هنگامی که خط آینه تکمیل شود، از خلیج عقبه آغاز شده و رشته کوهی که در امتداد ساحل امتداد دارد را به دو نیم می‌کند. از آنجا از طریق یک استراحتگاه کوهستانی و مجتمعی که دولت سعودی را در خود جای داده است، به سوی شرق تا یک «شهر هوایی» در دشت‌های بیابانی امتداد پیدا می‌کند.

بن سلمان برای اولین بار از ایده خود برای شهری بدون اتومبیل و آلودگی در ژانویه 2021 پرده‌برداری کرد. او این ایده را به عنوان «مسیر تکاملی دستاوردهای بشری»، چیزی شبیه به کشف پنیسیلین و فرود انسان روی ماه معرفی کرد، و آن را راهی برای نجات انسان‌ها از ترافیک و آلودگی هوا دانست.
+22
رأی دهید
-7

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.