تهدید سوداگر مواد مخدر مرتبط با حزب‌الله به ربودن فرزندان افسران ارتش لبنان

العربیه: در صحنه‌ای که هرج و مرج و ناامنی در منطقه «البقاع» در شرق لبنان و قدرت‌نمایی سوداگران مواد مخدر و قاچاقچیان اسلحه در برابر دولت و سرویس‌های امنیتی را کاملا به تصویر می‌کشد، «رمزی زعیتر» معروف به «ابو فیصل»، یکی از خطرناک‌ترین سوداگران مواد مخدر در بعلبک منطقه تحت کنترل حزب‌الله، افسران ارتش لبنان و اعضای خانواده‌ آنها و برخی از سران قبایل این کشور را به ربودن و کشتن فرزندان‌شان تهدید کرد.

این تاجر مواد مخدر که در منطقه تحت نفوذ حزب الله لبنان زندگی می‌کند، فایل صوتی تهدید‌آمیز خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی در سراسر لبنان پخش کرده است. تهدیدهای این تاجر مواد مخدر پس آن است که ارتش لبنان به کمک برخی قبایل لبنانی در منطقه البقاع برخی مناطق و گذرگاه‌های قاچاق مواد مخدر از جمله خانه «رمزی زعیتر» در منطقه «الشراونه»، را تفتیش و بازرسی کرده است.
افتخار به تجارت مواد مخدر
نکته قابل توجه در فایل صوتی انتشار یافته از سوی «ابو فیصل»، تاجر مواد مخدر این است که او «تا حد مرگ» به تجارت مواد مخدر افتخار و مباهات می‌کند. او خود را «تأمین کننده مالی لبنان» معرفی می‌کند و با به چالش کشیدن آشکار دولت و نهادهای امنیتی می‌گوید که دولت با نیروهایش نمی‌تواند او را بازداشت کند.

این سوداگر مواد مخدر افسران ارتش لبنان را تهدید کرد که اگر به بازداشت او اقدام کنند به خانواده و فرزندان آنها آسیب خواهد رساند.

منزل این تاجر برجسته مواد مخدر در مجاورت منزل یک تاجر فراری دیگری به نام «ابوسله» است که پیشتر نیروهای امنیتی برای دستگیری او بیش از دو ماه با وی درگیر بودند اما در نهایت او به مقصد نامعلومی متواری شد.

پرسشی که در اینجا برای خیلی از لبنانی‌ها مطرح می‌شود این است که ارتش لبنان که بی‌وقفه علیه فروشندگان مواد مخدر اعلان جنگ کرده و آنها را در همه مناطق این کشور تحت تعقیب قرار می‌دهد، چگونه است که این تاجر مواد مخدر و با چه جرأت و جسارتی از منطقه تحت نفوذ حزب‌الله کل دولت لبنان و نهادهای نظامی آن را اینگونه تهدید کرده و علیه آنها خط و نشان می‌کشد؟

در این راستا یک منبع امنیتی به «العربیه» گفت که «رمزی زعیتر» یکی از بزرگترین واردکنندگان مواد مخدر از خارج و توزیع‌کنندگان آن در داخل لبنان است. او همچنین در ایجاد مشکلات برای مردم لبنان کارنامه‌ سیاهی دارد.

طبق گفته این منبع، زعیتر و برادرش دو روز پیش برای برق گرفتن از بیمارستان ابن سینا در منطقه «بعلبک» به کارکنان شاغل در این بیمارستان حمله کردند.

این منبع امنیتی خاطرنشان کرد: «ابوفیصل» به دلیل تیراندازی مکرر به سمت منازل نیروهای امنیتی، افراد و شلیک به سمت بیمارستان ابن سینا، تحت تعقیب است».
ارتش لبنانتهدید به کشتن فرزندان افسران ارتشزعیتر در فایل صوتی خود با افتخار کردن به تجارت کالای قاچاق و مواد مخدر فرزندان افسرانی از ارتش که به گفته او در جریان یورش به خانه‌اش نقاب زده و به زنان داخل آن خانه توهین کرده‌اند، را به مرگ تهدید کرد. زعیتر در تهدیدهای خود علیه نیروهای ارتش گفته بود که صدها هزار دلار را برای کشف هویت آن افسران نقاب‌زده‌ای که در تفتیش خانه او مشارکت داشته‌اند، خواهد پرداخت.

این منبع امنیتی تاکید کرد: «به جنگ خود علیه فروشندگان مواد مخدر از جمله «رمزی زعیتر» که بیش از یک بار خانه او را بازرسی کردیم و اکنون از عدالت فراری است، ادامه خواهیم داد».
استقرار ارتش لبنانارتش لبنان نیازی به پوشش سیاسی ندارد
در همین حال بشیر خدر، فرماندار بعلبک به «العربیه» گفت که «ارتش لبنان برای انجام وظایف امنیتی خود به پوشش هیچ حزب سیاسی نیاز ندارد، ارتش با ایجاد یک طرح امنیتی در منطقه که با طرح‌های امنیتی گذشته متفاوت است، به عملیات امنیتی پراکنده و بدون حضور آشکار ادامه می‌دهد».

این منبع امنیتی لبنانی گفت: «رمزی زعیتر یا ابو فیصل، تحت تعقیب ما است و بدون اهمیت دادن به تهدیدات او علیه ارتش و افسران، پرونده او را دنبال می‌کنیم».

او افزود که فشارهای پی در پی نیروهای امنیتی و تحت تعقیب قرار گرفتن «رمزی زعیتر» از سوی دولت و نیروهای امنیتی باعث عصبانیت و اقدام او به تهدید شده است».

لبنانی‌ها می‌گویند، تهدیدهای رمزی زعیتر «ابو فیصل»، اوضاع هرج و مرج و ناامنی در منطقه البقاع به ویژه در استان بعلبک-الهرمل را آشکار و نشان می‌دهد این منطقه که تحت نفوذ حزب الله لبنان است به جولانگاهی برای باندهای بزهکار، سوداگران مواد مخدر و قاچاقچیان اسلحه تبدیل شده است.

این وضعیت ناامن باعث شده که مقامات و سران احزاب مخالف دولت لبنان مستقیماً انگشت اتهام را به سمت شبه‌نظامیان حزب‌الله نشانه کنند، زیرا استان بعلبک-الهرمل یکی از بارزترین پایگاه‌های محل نفوذ حزب‌الله لبنان است که چنین افرادی را تحت الحمایه خود دارد.
تعقیب «ابوسله»
ارتش لبنان دو ماه پیش خانه علی منذر زعیتر معروف به «ابوسله»، یکی دیگر از برجسته‌ترین «بارون‌های مواد مخدر» را در منطقه «الشراونه» در استان بعلبک-الهرمل تفتیش کرد».

در حالی که ارتش تقریباً به «اردوگاه» افراد تحت تعقیب «ابوسله» نزدیک شده بود، محمد یزبک، نماینده علی خامنه‌ای، رهبر ایران در لبنان، با صدور بیانیه‌ای یک ساعت به ارتش لبنان فرصت داد تا از پیگرد افراد تحت تعقیب خودداری کند.
+1
رأی دهید
-11

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.