انتشار ویدیوئی از رفتار خشن با معلولان در مرکز توانبخشی اهواز

 صحنه‌ای از ویدئوی رفتار خشن با معلولان در مرکز توانبخشی «احسان» اهوازرادیو فردا: در پی انتشار ویدیوئی از خشونت پرسنل یک مرکز توانبخشی در اهواز با معلولان ذهنی، کمپین معلولان روز یکشنبه دوم مرداد ماه با انتشار توئیتی از وضعیت بغرنج بهداشتی، تغذیه‌ای و درمانی این مرکز خبر داد.

در ویدیوئی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، کارمندان مرکز توانبخشی «احسان» در شهر اهواز با خشونت فیزیکی در حال برخورد با یک معلول ذهنیِ در حال فریاد و آه و ناله هستند.

در ادامه کلیپ، فردی روی تخت‌خواب تشنج کرده و به حال خود رها شده است. این ویدئو همچنین یک معلول را در حال غذا خوردن در شرایطی غیربهداشتی نشان می‌دهد و در حالی که طی روزهای جاری دمای هوا در خوزستان به ۵۰ درجه می‌رسد، در اتاق استراحت معلولان فقط یک پنکه روشن است.

کمپین معلولان نیز در توئیت خود گفته است «گزارش‌های رسیده از خشونت و بدرفتاری با معلولان در این مرکز حکایت دارد: معلولان در وضعیت بغرنج بهداشتی، تغذیه‌ای و درمانی نگهداری می‌شوند. اگر کسی تشنج کند کسی به فریادش نمی‌رسد.»

جعفر شربیانی، کارشناس اداره کل روابط عمومی بهزیستی کشور، در گفت‌وگو با سایت خبری رکنا اعلام کرد که بررسی‌ها در مورد این مرکز توانبخشی از سوی سازمان بهزیستی کشور «آغاز شده است و توضیحات به زودی اعلام می‌شود.»

هنوز مقام‌های دیگر بهزیستی و مقامات محلی اهواز واکنشی نسبت به این ویدئو نشان نداده‌اند.
+13
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.