حمله بعضی از بریتانیایی ها به نازنین زاغری در شبکه های اجتماعی

نازنین زاغری در کنفرانس مطبوعاتی گفت: شش سال پیش باید آزاد می‌شدمبی بی سی:نازنین زاغری رتکلیف در اولین مصاحبه مطبوعاتی‌‌اش بعد از شکستن شش سال سکوت سخنانی گفت که به مذاق بسیاری از بریتانیایی‌ها خوش نیامد. در شبکه‌های اجتماعی موجی از حملات با کلیدواژه "ناسپاس" علیه او شروع شد. تا جایی که دفتر نخست‌وزیری در دفاع از او گفت نازنین حق دارد از دولت بریتانیا انتقاد کند و وزیر سابق خارجه نوشت،‌ دولت باید به خانم زاغری توضیح بدهد.

در اولین حضور مطبوعاتی بعد از رهایی از بند در ایران و رسیدن به خاک بریتانیا، ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری رتکلیف که با چهره‌ای خندان و راضی روی صندلی نشسته بود، از وزارت خارجه بریتانیا برای تلاش‌شان در جهت آزادی همسرش تشکر می‌کرد که خانم زاغری سخنان او را رد کرد و گفت چنین حسی ندارد: "من در آن حد واقعا با او [ریچارد رتکلیف] موافق نیستم. چون من در طول شش سال شاهد تغییر پنج وزیر خارجه بوده‌ام. چند وزیر خارجه لازم بود که یک نفر را به خانه برگرداند؟"

موج حملات توییتری بود که بعد از این سخنان شروع شد. آرون بنکس، تاجر و از حامیان اصلی کارزار جدایی بریتانیا از اروپا (برگزیت)، نوشت او "به طرز ابلهانه‌ای به کشور دشمن رفته که سخت تحت تحریم است". آقای بنکس حتی عکس خانم زاغری با تولیپ صدیق، نماینده حزب کارگر و کی‌یر استارمر، رهبر این حزب، را توییت و خانم زاغری را به فعالیت سیاسی در ایران متهم کرد. تولیپ صدیق نماینده حوزه انتخابی محل زندگی خانواده راتلکیف و پیگیر آزادی نازنین بوده است.

همراه با توییت آرون بنکس، هزاران توییت دیگر منتقد "ناسپاسی" خانم زاغری بودند و با کلماتی بد و توهین‌آمیز او را خطاب قرار دادند و هشتگ زدند "او را برگردانید".

دیوید کمپبل بانرمن،‌ سیاستمدار بریتانیایی محافظه‌کار و عضو سابق پارلمان اروپا نوشت: "امیدوارم او دست کسی را که نجاتش داده، گاز نگیرد. آیا او هیچ مسئولیتی برای خودش به خاطر رفتن به کشوری با چنین حکومت کثیفی قائل نیست؟"

در بسیاری از توییت‌های حمله به خانم زاغری به پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند (۵۲۰ میلیون دلار) برای آزادی او اشاره و ادعا شده بود که این پول "از مالیات شهروندان" بریتانیایی پرداخت شده و حالا خانم زاغری برای این "لطف" قدردان نیست. پولی که در واقع به تایید مقام‌های دو کشور طلب ایران از بابت خرید تانک‌های چیفتن بوده و به اعتقاد خانم زاغری که شش سال از فرزند و خانواده‌اش دور بوده، باید زودتر از اینها پرداخت می‌شد.
آرون بنکس خانم زاغری را به فعالیت سیاسی در ایران متهم کرد'او بدهکار نیست، ماییم که باید توضیح بدهیم'
موج توییت‌ها و حملات به خانم زاغری با سرعتی پیش می‌رفت که سخنگوی دفتر بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، آنها را محکوم کرد و گفت: "بدیهی است شخصی مانند نازنین زاغری رتکلیف که چنین مصیبتی را پشت سر گذاشته، نباید با هیچ آزاری از سوی شبکه‌های اجتماعی یا چیزهای دیگر مواجه شود."

در توضیح دفتر نخست‌وزیری بریتانیا تاکید شده بود: "او یک مصیبت غیرقابل تصور را پشت سر گذاشته و بسیار خوشحالیم که اکنون به خانواده‌اش پیوسته است. و به عنوان یک شهروند بریتانیا که در یک کشور آزاد و دموکراتیک زندگی می‌کند، حق دارد نظر خودش را در مورد هر موضوعی بیان کند."

بوریس جانسون، نخست‌وزیر فعلی بریتانیا، یکی از وزرای خارجه‌ای است که مورد انتقاد خانم رتکلیف قرار گرفته است. آقای جانسون زمانی که وزیر خارجه بریتانیا بود، پیش از آنکه برای مذاکره درباره خانم زاغری به ایران سفر کند، بر خلاف ادعاهای خانواده خانم زاغری که تاکید داشتند او هیچ فعالیتی در زمینه ایران نداشته، در دفاع از خانم زاغری گفته بود او کار خاصی نمی‌کرده و فقط مشغول آموزش روزنامه‌نگاران بوده است. ادعایی حساس برای نهادهای امنیتی ایران که بنیاد خیریه رویترز، کارفرمای قبلی خانم زاغری، به شدت تکذیب کرده بود.

آن زمان ریچارد رتکلیف خواستار عذرخواهی و توضیح آقای جانسون شده بود که به اعتقادش اظهارات "اشتباه" او باعث می‌شد وضعیت نازنین زاغری در ایران خطرناک‌تر شود.

جرمی هانت، یکی دیگر از وزرای خارجه سابق بریتانیا، بعد از موج حملات به او در دفاع از خانم زاغری نوشت: "او هیچ تشکری به ما بدهکار نیست. ما هستیم که به او یک توضیح بدهکاریم."

آقای هانت توییت کرد: "او کاملا درست می‌گوید که زمان زیادی طول کشید که به خانه برگردد. من تمام سعی‌ام را کردم همانطور که وزرای خارجه دیگر تلاش کردند. اما تمام سعی ما شش سال طول کشید. باید صادق باشیم و بگوییم که مساله باید زودتر از اینها حل می‌شد."

دیوید لامی، وزیر خارجه سایه در حزب کارگر، هم نوشت: "نازنین زاغری رتکلیف تشکری به دولت بدهکار نیست. دولت باید به او توضیح بدهد که چرا اینقدر طول کشید."

در ادامه این موج حملات به خانم زاغری رتکلیف، عده‌ای هم منتقدان را به "نژادپرستی" متهم کردند از جمله ژانت استریت‌پورتر، روزنامه‌نگار شناخته شده بریتانیایی که در دیلی‌میل پرسیده بود، "اگر او یک نام انگلیسی" و "موی بور" داشت آیا باز هم گروهی "کاملا نژادپرست" او را به خاطر زندانی شدن در کشوری که "به نقض حقوق بشر متهم است" مورد شماتت قرار می‌دادند؟چرا بعضی از بریتانیایی‌ها به نازنین زاغری رتلکیف حمله کردند؟
خانم زاغری در کنفرانس مطبوعاتی‌اش گفت:"خیلی‌ها که حتی نامشان را نمی‌دانیم در زندان‌های ایران رنج می‌کشند. آزادی آنها نباید به توافق‌های بین‌المللی گره بخورد."
+183
رأی دهید
-24

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۵
    بینوایان1 - دوسلدورف، آلمان

    خب بچه پرروست طرف رفته پناهنده شده بعدش یک شوهر هالو گیر آورده و پاس انگلیسی گرفته و رفته به ایران و حالا چه انتظارهایی هم دارد واقعا پررو تشریف دارند
    162
    114
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    دیارکو - قره تپه، آذربایجان

    نمک نشناس به این میگن، این خانم‌۱۰۰٪ از شوهر خارجیش جدا میشه و پر آینده نزدیک تیتر روزنامه ها خواهد بود….
    152
    57
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ab5534 - هلسینکی، فنلاند

    این خانوم نادان و احمق که نمیدونم اصلیتش کجاست با این همه هشدار‌ها از طرف اپوزیسیون چرا به ایران سفر کرد تا به این سرنوشت دچار شود ? بنده راضی‌ به آزادی او نیستم و نبودم
    145
    80
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    SydneyWater - سیدنی، استرالیا

    با احترام به خانم زاغری و خوشحالی از آزادی ایشان، همیشه برایم سوال بود، چرا به ایران برگشتید که سخت تحت تحریم غرب است؟!
    47
    158
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    رک و راست - لندن، انگلستان

    امیدوارم بهره پول رو هم گرفته باشند، نه به اینخاطر که میره تو جیب آخون ولدزنا بلکه بخاطر جوروجفایى که در حق شاهنشاه آریامهر کردند.
    16
    136
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    خانم زاغری فردی ناسپاس است این خانم بعنوان مامور SIS باید بداند که طویله رهبری با گروگان و گروگان کشی زنده است 6 وزیر امور خارجه در بریتانیا عوض شدند دلیل براین است که بریتانیا به طویله رهبری باج نداده است خانم زاغری باید بداند که 550 میلیون دلاری که بابت آزادی ایشون به طویله رهبری باج داده شده که طویله رهبری این پولها را برای اهداف تروریستی خود در خاورمیانه استفاده میکند یعنی اینکه با آزادی یک نفر انگلیسی در ایران دهها و صدها نفر بی گناه در خاورمیانه توسط عمال تروریستی طویله رهبری کشته میشوند
    42
    142
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    سرزمین اریا - کویت ، کویت

    این هم نمونه ای از تبعیض نژادی در غرب .طرف خودش رو انگلیسی میدونه و برای جاسوسی به نفع دولت به اصطلاح فخیمه به ایران رفته و به دام افتاده .ولی ملت خودخواه انگلیس هم دارن بهش میتوپن. درس عبرتی برای خائنین به این وطن .واقعا که ننگ بر تو باد تخم ح ......
    94
    45
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    خوردی خانم زاغری، هستشو توف کون بیرون، برو بین چقدر از انگلیسی ها برات مسج گذاشتن که تو اصلا انگلیسی نیستی برگرد به همون کشور خودت، حالا بازم برو دستمال بدست اینا بشو تا جواب بازم بهتر بهت بدهن.
    82
    77
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا

    البته این خانم باید ناراحت و دلگیر از حاکمان انگلیس باشد و هم چنین از ایران که به ایشان بصورت یک طومع برای گرفتن طلبشان از اینگیس برخورد کردنند. ولی همه ایرانیانی در کشورهای دیگر زندگی می‌کنیم باید بدانیم که ما در سرزمین مادریمان جای نداریم و نه در خارج. ممکن است دارای بهترین و زیباترین خانه‌ها را داشته باشیم، ولی یک خارجی هستیم و یک آواره. نه ایران ما را میپزیرد و نه جای که در آن اقامت داریم. من اینرا از تجربه نزدیک به پنچ‌ده در امریکا زندگی کردن و کار در محیط بسیار تحصیل‌کرده میگویم. ایکاش ، ایکاش…..
    14
    108
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان

    این آرون بنکس دیگه کدوم چغندریه؟ از نظر این چغندر ایران کشور دشمن به حساب میآد! ولی رژیم ولایت فقیه دوست به حساب میآد! دولت انگلیس این پول رو دقیقاً زمانی برگرداند که حکومت ایران نیاز شدیدی به پول داشت
    13
    69
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Dermis - لندن، انگلستان

    البته همه انگلیسیها اینطور نیستند و اینحرفها رو‌نمیزنند‌چون دیدم خیلیها واقعا ابراز خوشحالی میکردند از آزاد شدندش ولی واقعیت این هست یک قشر قابل توجه اوزگل و ریسیست و از خود راضی از جمله اون سرمایه دار حامی برگزیت هم داریم که‌چشم ندارند یک خارجی رو ببینند.این کثافتها فکر میکنند دولت لطفی کرده بدهی ای که داشته میخواسته بالا بکشه رو‌ پرداخت کرده این آزاد شده و‌حالا باید متشکر باشه مثل هندی های خایه مال از اینها تعریف کنه.و این نشون‌میده هر چقدر هم کسی اینجا قانون رو رعایت کنه ،مالیات بده در آخر قسمتی از این جامعه نیست ،پس نتیجه هیچ ایرادی به هموطنانی که با کلک از اینها اقامت و تابعیت میگیرند و زیرآبی میرند از مالیات فرار میکنند،خودشون به مریضی میزنند و. نباید گرفت.نوش جونشون و پارگی ماتحت هرچی برگزیتیه.
    7
    63
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    rey kasravi - لندن ، انگلستان

    پانصد میلیون پول مالیات مردم انگلیس که باید به عنوان بدهی به یک سیستم انسان دوست و دموکرات پس داده بشه در اختیار یک مشت جانی و آدم کش که هیچ بویی از انسانیت نبرده اند قرار گرفته و با پرداخت همچنین پولی جان هزاران نفر یا شاید صد هزار نفر در خطر افتاده .
    32
    55
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    Zebelemahal - تهران، ایران

    زاغری همین آزادی رو هم از پشتکار و وفاداری و اعتراضات وتحصن های همسر کم نظیر و وفادارش دارد
    11
    78
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Janhamin - تهران، ایران
    این خانم رفته بود که وطنش رو بفروشه ، اشتباهی انگلیس رو فروخت و کلی پول گیر ایران اومد.😉😉😉
    47
    44
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    حق گو لندن - لندن، انگلستان

    غلط کردین بیشرفهای نژاد پرست از خودراضی منتال سیک . شما ها انگلیسی‌های سفید آنقدر از خود راضی هستید که طا قت انتقاد ندارید و فکر می کنید هر غلطی می کنید درست است . ما اگر شاکی هستیم چون پولی که شاهمان به شما داد شما ها به اخوند که دست نشانده خیانت کرده به خودتان است پس می دهید وگرنه که خوشحالیم که خونخواران منتال. سیک مانند شما با آن بادی لنگوییج تحوع اورتان پولمان را نخورده اید و عدو سبب شد که پول از حلقومتان در اید . مالیات مردم انگلیس ؟ مردم انگلیس یک مشت مفتخور منتال سیک هستند که از پول مالیات ما محاجران که مملکتهایمان بدست شماها نابود شده با تنبلی وتحقیر امرار معاش می‌کنند . زنده باد ایران .
    20
    61
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    بگو ما ایرانی ها عادت داریم نمک نشناس باشیم نسل پیش هم بعد از اون همه خدمت پهلوی ها حق نشناس بود
    35
    54
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج مهدی مین روب - تهران، ایران

    انشالله شرایط مناسب فراهم بشه و تمام عزیزان برگردن به سرزمین مادری خودشون ، هیچ جای دنیا وطن ادم نمیشه ، امیدوارم ایران رو دوباره بسازیم و تمام خواهران و برادرامون برگردن به سرزمین و خاک خودشون ،
    8
    56
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    دولت انگلیس می بایست ان پول را سه الی چهار دهه پیش به ایران بر میگردن تا اینطور گندش بالا نمی امد و نظام پست اخوندی بخاطر پس گرفتنش دست به گروگان گیری زنی بی گناه نمیکرد.
    7
    42
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شیرمردان - سیدنی، استرالیا
    پفیوزها پولی که چهل و پنج سال استفاده کردید با سودش باید برمیگردوندید در همان چند روز اول که نازنین رو گروگان گرفتند. اگر شما دزد نبودید اونها هم گروگان نمی‌گرفتند.
    13
    30
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    Lincoln - کورنوال، انگلستان

    به جای پرداخت بدهی 5 میلیارد پوندی به ارزش امروز،معامله ای که پولش تمام از قبل گرفتن و در کمال وقاحت وسط کار جا زدن، و دقیقا همون ۴۰۰ میلیون (بدون سود) که 50 سال پیش بالا کشیده بودن الان مثل سگ انداختن جلو جمهوری اسلامی البته به عنوان باج.این خانم هم ۶ سال وارد سناریو از پیش تایین شده کردند،و یه عالمه تو اخبار براش هزینه و تبلیغ شد.اینها خیلی پرو تشریف دارند،اینها باید سپاسگزار باشند که این مبلغ ۵۰ سال مجانی در اقتصادشون چرخید.
    5
    33
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momiji - توکیو، ژاپن

    اون منتقدین احمق اگر هر کدوم ، نه شش سال فقط شش ماه تو اوین با آزارهای روحی ، آب خنک میخورند ، شاید نظرشون عوض میشد و ابلهانه انتقاد نمیکردند !! سیاست چیز کثیفیست که دولتها هیچوقت بخاطر حفظ آزادی و جان و مال شهرونداشون حاضر نیستند که از مشی و تصمیماتی که میگیرند قصور کنند و منصرف شوند! اون احمقی که میگه آزادی زاغری با پرداخت از مالیات مردم بوده ، چشماش کور و عقلش مثل عقل فاطی خودمونه که پول پرداختی از طرف شاه بابت تانک‌ها چیفتن و سود اون طی چهل و سه سال ، به انگلیس رو نادیده میگیره و زِر مفت که از مالیات شهروندان پرداخت شده !! البته زاغری هم مقصر بوده ، با اون شغلی که داشته ریسک کرده و به ایران رفته و در دام افعی عمامه بسر افتاده !!
    6
    41
    شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    majiddk - کپنهاک، دانمارک
    خانم پناهنده شما بیجا کردی رفتی ایران عید دیدنی و تفریح تا خسارت نیم میلیارد دلاری ش برای ازادی تو را مردم ایران بپردازند.
    16
    9
    یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    ساده بینی مسائل از خواص اندیشه های عمومی است. علت حل مسئله اصلا خانم زاغری نبوده است. ایشان در روابط بین المللی حتی یک مهره ی سوخته ی شطرنج هم نیستند. ایشان را برای تعویض با دو مامور جمهوری اسلامی گرفتند و اگر موضوع فقط این بود خیلی زودتر از این تعویض شده بود. با بد شانسی خانم زاغری، فقط یک صفحه از پرونده ی قطور خرید تانک چیفتن از انگلستان و چانه زنی برای دریافت اصل پول و بهره ی آن شد و هیاهوهای جانبی هم بی اهمیت هستند. حالا این خانم سطحی نگر و بسیاری از انگلیسی های ساده لوح (در انگلستان هم مثل هر کشوری ساده لوح و بهتر بگویم "افراد بی اطلاع" بسیاران هستند) تصور میکنند که این پول کلان برای آزادی ایشان پرداخت شده است.
    1
    19
    یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    بینوایان1 - دوسلدورف، آلمان
    دوستان علت منفی دادند به کامنت من را توضیح ندادند، حقیقت تلخ است و نمیخواهید راست و درست زندگی کنید همیشه دروغ گفتند را دوست داشتید، نه؟؟
    6
    2
    یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. تو تحلیل ات تا اندازه ای درست است ولی چرا در بکار گیری واژه ها مثل آخوندها هستی.بکار گیری این واژه ها سیگنال‌های غلط در مورد تربیت ات میدهد
    9
    11
    یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    این حیوانات انگلیسی به خوک سور زدند. آخه نژاد پرستی و هرزه گی هم مرز دارد. این نژاد کثیف که مسبب هشتاد درصد جنایت‌ها در پانصد سال اخیر است نشان داد که هیچوقت آدم نمی‌شود. جالب این است که نشخوارکنندگان طویله رهبری و ازگل هایی که ادای مخالفت با آخوند دارند به هم خوابگی با نژاد پرستان انگلیسی رو آوردند. یکی انگ جاسوسی به این خانم می‌زند. دومی که پیداست زندگی اش به انگلی گذشته، فکر می‌کند همه ایرانی ها در اروپا پناهنده هستند.میگوید این خانم پناهنده شده بعد شوهر پیدا کرده. چرا ما یک ذره شرافت و ادب ایرانی نداریم
    7
    8
    یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    رها از جهل - اوین، ایران
    چه ساده لوح اند کسانی که باور میکنند نازنین زاغری در ازای پول آزاد شد!! اگر قرار بود با پول آزاد شود هفت ماه پیش آزاد میشد یا میتوانست سالها پیش آزاد شود. تحقیق کنید ببینید که شرط خانم کاترین پرز شکدم برای انتشار ندادن آرشیو عکس هایش چه بود و چرا برای اولین بار آیت الله بی بی سی از او مصاحبه ای به نفع حکومت ملایان گرفت و بعدش هم سکوت کرد!!؟؟ .
    5
    8
    یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش::]. عزیزم واژه ی آخوندی یعنی چی؟ من شاعرم و درست می نویسم و واژه آخوندی نمی شناسم. البته کتابت را بلدم چون تاکنون ده ها کتاب نوشته امم. اما بگذار خیالت را راحت کنم. من اصلا مسلمان نیستم. نه اینکه اول مسلمان بوده و حال عوض شده ام. من از نظر نژادی حتی یک رگ ااسلامی عربی ندارم. چپول هم نیستم تا برای مفتخوری دور اخوند بچرخم. انسانی تقریبا به مسائل پنهان اگاه و با هیچ فرقه ای هم نیستم. نه حزب اللهی. نه منافق و نه چپول. برای حق و حقیقت می نویسم. زیر خودم هم حقیقت را گم کرده ام
    3
    14
    یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. من شاعرم و درست مینویسم؟؟؟؟ 😂😂😂کتاب هم نوشته ای؟؟؟ 😂😂😂 اگر کتاب‌هایت را با همین اندیشه و ادبیات نوشته ای بخاطر احترام به فرهنگ ایرانی آنها را جمع کن. دقیقا همین ها که نوشتی ادبیات آخوندی است. چون چند جمله با قافیه مینویسم پس شاعرم و درست مینویسم. چون چند کتاب نوشتم پس حق هستم. این یعنی ادبیات آخوندی. تنها جمله درستت این است که نوشتی حقیقت را گم کرده ای. آدمی که بنویسد از نظر نژادی ربطی به اسلام ندارد و آگاه به مسائل پنهان است خیلی مشکل دارد. ما نژاد بنام نژاد اسلامی نداریم و کسی که به مسائل پنهان آگاهی دارد یک آدم مالیخولیایی یا وابسته به یک جریان است
    15
    4
    دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش::]. گرامی. نه اینکه تصور کنی من از ادبیات شما خشمگین شدم. هرگز! هر کس عقیده ای دارد و عقاید شما هم برایم محترم است. ضمنا هرکس تبحری دارد و حتما شما هم در کاری متبحر هستید. برو به سایت "کامرانفرزان.کام" و کتاب "قباد و قمری" را بخوان و می بینی در زمینه ی شاعری تبحر دارم. اما چرا سئوال دوستانه ی من را با خشم پاسخ میدهی؟ بلد نبودم و نیستم و با کمال ادب پرسیدم که "ادبیات آخوندی یعنی چی؟" به من یاد بده. می خواهم یاد بگیرم کوچکترین مجادله ای هم با شما ندارم. معلم ترشرو نباش. معلم خندان باش و روی پلک من بنشین
    0
    14
    دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش::]. ضمنا عزیز دلم جملات را درست بخوان و معنی کن تا دچار استنباط غلط نشوی. صد در صد من فرق نژاد و عقیده را میدانم و حتما میدانم اسلام عقیده است و هر مسلمانی الزاما عرب نیست. همانطوریکه نوشتی ممکن است در بسیاری از مسائل مشکل داشته باشم چون انسان کامل و بی مشکل وجود ندارد و هرکس خودش را کامل ببیند حتما خبط دماغ دارد. ضمنا به بسیاری از مسائل پنهان آگاهم. به یقین شما هم در رشته ای به بسیاری از مسائل پنهان آگاه هستید. تمام ابناء بشر آگاهی ها و نادانی هائی دارند. همه چیز را همگان دانند. موفق و پیروز باشید. عید شما هم مبارک. بدون خشم و مثل یک نفر معلم به من بیاموز که "ادبیات آخوندی" یعنی چی؟ اگر یادم بدهی متشکر میشوم.
    0
    12
    دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    نیایش - تهران، ایران
    اولا که اونا ....خوردن گفتن مالیات انگلیسی ها بوده پول مردم ایران بود که این همه سال سودش رو بردند هر چند حالا افتاد دست سپاه ....تر از انگلیس که دشمن بدتر از انکلیس و روسیه برای ایران هستند
    1
    3
    دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    شاید اگه انگلیسیها خودشون نازنین رو لو نمیدادند بهتر میشد براش. جانسون اشتباهی که کرد این بود که اعلام کرد نازنین یک خبرنگار بی بی سی بود مطبوعات انگلیس هم گفتن همینو، در حالیکه نازنین خبرنگار نیست فقط یکسال توی۲۰۰۹ برای بی بی سی کار کرده بود. و همین بهانه شد برای جرم نازنین زاغری چون کاردر بی بی سی جرمه،بخاطر اینکه بی بی سی یه ردیف بودجه کمک از دولت امریکاداره که مقامات ایران رو تروریست اعلام کرده بود. جانسون باافشای اون یکسال سابقه کار بضرر نازنین عمل کردشوهرانگلیسیش هم گفت جانسون کارنازنین رو مشکل کرد
    3
    6
    دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Dermis - لندن، انگلستان
    [::rey kasravi - لندن ، انگلستان::]. آخه کم سواد ۵۰۰ میلیون پول مردم ایران بود که شاه به انگلیس برای خرید تانک داده بود و بعد انقلاب انگلیس نه تانک ها را داد و نه‌پول رو.مالیات مردم انگلیس کجا بود که چرت و‌پرت میگی؟
    0
    8
    دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.