سخنگوی سپاه: برخی از مردم فیلم‌های مربوط به دوره پهلوی را باور می‌کنند

رادیو فردا :رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، گفته است ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران از فعالیت‌های روحانیت علیه حکومت پهلوی «اطلاعاتی ندارند» و «به دلیل عدم آگاهی» برخی فیلم‌های مربوط به دوره پهلوی را باور می‌کنند.

او که روز سه‌شنبه، ۷ دی‌ماه در یک مراسم نظامی سخن می‌گفت، این فیلم‌ها را «تقطیع‌شده و تحریف‌شده» خواند و گفت این فیلم‌ها برای این پخش می‌شود که «به مردم القا کند که انقلاب مردم ایران اشتباه بود».

سخنگوی سپاه پاسداران آذرماه سال ۹۸ هم اظهارنظری مشابه کرده بود و گفته بود ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران درباره دوره پهلوی را «درک و لمس نکرده‌اند» و جمهوری اسلامی نتوانسته درباره حکومت پهلوی آگاهی‌بخشی کند و نسل جوان در ایران «دچار شک شده است».

ابراز نگرانی‌های مقام‌های سپاه پاسداران در سال‌های اخیر پس از اینکه در جریان اعتراض‌های خیابانی ایران،‌مردم معترض شعارهایی در حمایت از دوره پهلوی سر داده‌اند، افزایش یافته است.

این شعارها در جریان اعتراض‌های آبان سال ۹۸ نیز شنیده شد و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در واکنش به آن گفت اعتراض‌های اخیر با تشویق خانواده پهلوی و سازمان مجاهدین خلق صورت گرفته است.
+17
رأی دهید
-109

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    حتما این بوزینه سپاهی انتظار داره که مردم حرفهایش را باور بکنند اما آثار و فیلم های مربوط به دوران با افتخار پهلوی را باور نکنند؟ این احمق‌ها چه فکری در مورد مردم دارند که اینچنین چیزهایی می گویند.
    29
    98
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک

    پاراگراف اخر این مطلب اشتباه است ، کسی حمایت و تشویقی از سازمان انگلی و خاین منافقین نکرد و نخواهد کرد. فقط طرفداری و تشویق حکومت پهلوی بود و بس.
    7
    74
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    آش با جاش - سیاهکل، ایران

    وضعیت مملکت رو میبینند و با گذشته مقایسه میکنند احمق. یعنی از 40 سال پیش مملکت عقبتره، چون شماها آخریتون سوراخه
    29
    72
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    مارشال زرد - وپرتال، آلمان

    اتفاقا برعکس! مردم ایران بعد از سرنگونی حکومت پهلوی خیلی زود پی بردند که در واقع معامله ایی باخت باخت انجام داده اند و در مورد اون حکومت اغراق های فراوانی صورت گرفته است چنانچه چندی از چهره های سرشناس حکومت فعلی نیز به آن اذغان کرده اند از جمله در باره تعداد کشته شدگان ۱۷ شهریور و بطور کلی در حین دوران مبارزه . آنزمان فعالیت سیاسی آزاد نبود ( که البته با شناخت امروزی ما از دست اندرکاران انقلاب آنزمان چندان هم بیمورد نبوده است)ولی در عوض انواع و اقسام آزادی های ریز و درشت داشتیم که البته در این دوره آنها را نیز از دست دادیم و تازه به نوع جدیدی از استبداد برخوردیم که تا به حال در تاریخ ایران تجربه نشده بود. اصلاحات به جای انقلاب در آن دوران و انقلااب بجای اصلاحات در این دوران بیشتر میتوانست مفید واقع شود و البته با هزینه جانی و مالی کمتر.
    3
    72
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Tokyo_japan - توکیو، ژاپن

    مردم ایران بخصوص نسل جوان از آگاهی بالایی برخوردار شده اند و مثل سال 57 دیگر گول و دروغ های توی ابله را باور نخواهند کرد!
    16
    73
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا

    مردم عقلشان جایه دیگری بود وقتی شاه فقید از رفاه یک ایرانی صحبت میکرد که از زمان خود جلوتر بود و مردم واحزاب مخرب پیشرفت مانند حزب توده با ایدئولوژی شکست خورده شوروی سابق و پشت کردن امریکا این انقلاب ننگین را رقم زدند این وسط مردم ایران بودند که در منگنه قرار گرفتن در این چهل واندی سال با ندانم کاری کم کاری که هنوز گریبان مملکت را در بر دارد و روز بروز بغرنجتر میشود تا نابودی این رژیم که میتوانست زودتر از این تکلیفش مشخص شود اگر این سخنگویان کمی وجدان داشتند باید مقایسه کنند که ایران چه بود والآن چه هست ودشمنی چه سود وچه منفعتی دارد گیریم اسرائیل را نابود کردید بعد چه حتما سراغ امریکا میروید این است وابستگی وشما هیچ فرقی با شاه که علیه کمونیست میجنگید را ندارید وبازیچه پوتین در مقابل امریکا هستید با این تفاوت که در زمان شاه ایران در اوج بود واکنون در قعر.
    5
    62
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    برخی از مردم؟ ٩٠ درصد مردم شدن برخی؟ شما دیگه خفه. فیلم مستند شما هست همین الان
    5
    67
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    پس باید پیروان بزرگترین دروغگوی عالم را که با شمشیر ماه را نصف کرد و با تف باز چسباندو با الاغ بالدار به اسمان هفتم رفته و به جسد متعفن مرده ها وعده ی 72 تا حوری را در بهشت دروغین داده است را باور کنند!!؟
    7
    55
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان

    بیشرف ما که با چشم خودمون دیدیم،
    8
    74
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Afshin51 - مادرید، اسپانیا

    بیشرفتر و کثافتتر از این حکومت سیاه ملاها و اراذل و اوباش حامی آن مانند این بوزینه در دنیا وجود نداشته و نخواهد داشت ، لعنت به روح خمینی و افرادخودفروخته یا فریب خورده و احمقی که موجب سقوط حکومت خدمتگذار پهلوی و آمدن این شیاطین سیاه پوش شدند
    5
    25
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    samisan - توکیو، ژاپن
    هنوز یک عده از همین مردم تو فکرشون هست عنقلاب کار مردم بوده بابا یکم فکر کنید مطالعه کنید بررسی کنید عنقلاب کار اروپا و امریکا بود بابا اون خمینی را با هواپیمای فرانسون و بادیگاردهای فرنسوای و انگلیسی و امریکایی داخل هواپیما و اسکورت جنگنده تا ایران اوردن بابا ماموران سیا امریکا و ام ای سیکس اتگلیس و ماموران امنیت فرانسه مطالعه کنید یکم کدام انقلاب مردم
    6
    14
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    حمید اندیشه - لندن، انگلستان
    فیلمهای اونا رو نمی‌بینیم؛دزدی ها و قتل و غارتها و دکون بازی‌ های شماها رو می‌بینیم؛بعدش هم،ما تو این دوره برا رفتن از این کشور به اون کشور باید از زیر سیم خاردار رد شیم نه دوره محمد رضا شاه!..
    1
    16
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momiji - توکیو، ژاپن
    این بوزینه ، بی شک از آقادایی کِیفه !
    6
    15
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.