بریتانیا «نژادپرستان» را به مدت ۱۰ سال از ورود به ورزشگاه‌ها منع می‌کند

العربیه :دولت بریتانیا قانون جدیدی را تصویب کرده که طبق آن توهین‌کنندگان در فضای مجازی نیز مثل متخلفان داخل ورزشگاه‌ها شناسایی و مجازات می‌شوند.

پریتی پتل، وزیر امور داخلی کشور بریتانیا تایید کرد، بر اساس قوانین جدید وضع شده، افرادی که به صورت آنلاین در فضای مجازی به توهین نژادپرستانه علیه ورزشکاران محکوم می‌شوند، تا 10 سال از حضور در هر مسابقه‌ ورزشی محروم خواهند شد.

وزیر امور داخلی بریتانیا در مورد قانون جدید، عنوان کرد: «نژادپرستی و توهین غیرقابل قبول است و برای مدت طولانی فوتبال با این تعصب شرم‌آور خدشه‌دار شده است. کسانی که مسئول توهین نژادپرستانه آنلاین هستند باید مجازات شوند. تغییرات قانونی که من اعلام می‌کنم باعث می‌شود که آن‌ها از حضور در مسابقات فوتبال منع شوند. نژادپرستی و توهین‌های آنلاین مرتبط با فوتبال باعث می‌شود مجرمان تا 10 سال از حضور در مسابقات در انگلیس و ولز محروم شوند.»

وی افزود: «در تابستان امسال شاهد بازی‌هایی زیبا بودیم که با نژادپرستی شرم‌آور و توهین‌های آنلاین افرادی که پشت صفحه موبایل پنهان شده بودند و به فوتبالیست‌های ما توهین می‌کردند، خدشه‌دار شد.»

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، در ژوئیه سال جاری رفتارهای نژادپرستانه علیه بازیکنان سیاه‌پوست تیم ملی انگلیس در شبکه‌های اجتماعی را «شرم‌آور» خواند.

جانسون گفت که «تیم ملی پس از رویارویی با ایتالیا شایسته ستایش به عنوان «قهرمان» است، و افزود نژادپرستان «باید از خودشان خجالت بکشند.»

قوانین فعلی که به منظور جلوگیری از خشونت و هرج و مرج در مسابقات ورزشی وضع شده است، عاملان این تخلفات با محرومیت از حضور در مسابقات برای مدت حداقل سه سال و حداکثر 10 سال محروم می‌کند.

رسانه‌های بریتانیایی اعلام کردند که این قوانین و اصلاحات از اوایل سال آینده اجرایی خواهد شد.
+36
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    حق گو لندن - لندن، انگلستان
    پس باید ۹۹٪ سفید پوستهای منتال سیک‌انگلیسی را از ورود به استادیوم ها منع کند . مسخره است ! فقط شو‌اف که ما خوبیم . شما ها سر دم دار نژادپرستی هستید با آن بادی لنگوییج تهوع اور تان .
    3
    13
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.