ابراهیم رئیسی: به هر گونه اقدام خصمانه «قاطعانه» پاسخ خواهیم داد

ابراهیم رئیسی، رئیس‌‌جمهوری ایران در اظهاراتی «سپاه پاسداران» را حافظ «امنیت ملت‌های منطقه» دانست و گفت، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به هر گونه «تحرک خصمانه» علیه این کشور، پاسخی «فراگیر و قاطع» خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری «ایسنا»، ابراهیم رئیسی، شنبه، 25 دسامبر، با اشاره به رزمایش اخیر ایران موسوم به «پیامبر اعظم» که در آب‌های جنوبی این کشور برگزار شده است، هشدار داد که پاسخ ایران به هر گونه‌ حمله‌ احتمالی علیه این کشور، «معادلات راهبردی را به صورت معناداری» تغییر خواهد داد.

این رزمایش نظامی ایران همزمان با تهدید ضمنی اسرائیل به حمله علیه تاسیسات هسته‌ای این کشور و تنها دو روز پس از شکست دور هفتم مذاکرات هسته‌ای وین آغاز شد.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز شلیک موشک‌های بالستیک و کروز در رزمایش مذکور را هشداری به تل‌آویو دانست.

به گفته مقامات ایران، برگزارکنندگان این رزمایش، 16 فروند موشک‌ بالستیک در رده‌های مختلف را به طور همزمان شلیک و اهدافی از پیش‌تعیین شده را منهدم کردند.

سلامی همچنین از شبیه‌سازی تأسیسات اتمی دیمونا در اسرائیل، و حمله فرضی به آن در رزمایش موشکی خبر داد.

محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز در این زمینه گفته بود: «مانورهای از پیش برنامه‌ریزی شده، پاسخی به تهدیدات اخیر اسرائیل علیه ایران است.»

از سویی بریتانیا در واکنش به این تحرکات نظامی ایران، ضمن انتشار بیانیه‌ای، استفاد از موشک‌های بالستیک در این رزمایش را محکوم و آن را برخلاف قطعنامه 2231 سازمان ملل متحد دانست.

بر اساس این قطعنامه، تهران از هر گونه فعالیت مربوط به موشک‌های قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای منع شده است.

به گفته کشورهای غربی، موشک‌های بالستیک ایران، قابلیت حمل تسلیحات هسته‌ای را دارد.
«تهدید نظامی جدی» بین گزینه‌های روی میز
این در حالی است که یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، جمعه 24 دسامبر، در مصاحبه‌ با روزنامه «تلگراف» هشدار داده بود، اگر مذاکرات هسته‌ای با ایران به بن‌بست برسد، کشورهای غربی می‌باید «تهدید نظامی جدی» را به عنوان یک گزینه روی میز در‌نظر بگیرند.

او در ادامه، ضمن تأکید بر «انزوای دیپلماتیک و سیاسی» ایران، به طرح خود برای مقابله با تهران اشاره کرد و گفت، در این طرح تحریم‌های شدیدتری علیه ایران درنظر گرفته شده است.

لاپید در مصاحبه‌ای دیگر با روزنامه آلمانی «دی‌ولت» تصریح کرد، زمان آن رسیده که یک «جایگزین نظامی باورپذیر» برای مواجهه با ایران روی میز قرار گیرد.

او در ادامه از «چهار اهرم» در طرح خود علیه ایران پرده برداشت. به گفته او، جمهوری اسلامی در مواجهه با این طرح، راهی جز کنار‌گذاشتن «اهداف غیر‌قانونی هسته‌ای» خود ندارد.

او این چهار اهرم را، «تشدید تحریم‌ها و فشار اقتصادی، انزوای کامل سیاسی ایران، ایجاد یک اتحاد جدید منطقه‌ای علیه این کشور و گزینه نظامی» عنوان کرد.

به گفته لاپید، اگر مقامات ایران تصور کنند دنیا قصد جدی برای مقابله با آن‌ها را ندارد، سران جمهوری اسلامی به سمت بمب خواهند رفت.

لاپید در مصاحبه با این روزنامه آلمانی، ضمن اشاره به حضور آلمان به عنوان یکی از کشورهای عضو توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» در مذاکرات وین، گفت، «توافق خوب» با ایران، توافقی است که علاوه بر تهدیدهای هسته‌ای، برنامه موشک‌های بالستیک، ارسال تسلیحات نظامی به سازمان‌های تروریستی و فعالیت‌های خرابکارانه این کشور در منطقه را متوقف کند.

دور هشتم مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، دوشنبه 27 دسامبر آغاز خواهد شد. آمریکا نیز از سوی دیگر اعلام کرده که تنها چند هفته تا پایان فرصت احیای برجام زمان باقی مانده است.
+4
رأی دهید
-50

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۱
    گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه
    خارجی ابله ده میلیارد دلار هزینه کرده که عمق ظلمت کیهانی را با تلسکوپ جیمز وب ببیند، در صورتی که فقط با نگاه به این حیوانات میتوانید عمق ظلمت کیهانی ، انسانی و الهی را یکجا ببینید!
    2
    19
    یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Reza18 - لندن، انگلستان
    قرار نیست هیچ جنگی اتفاق بیفته فقط تبلیغات هست اسرائیل و ایران فقط زر میزنن الان وضعیت ایران ۱۰ برابر بدتر از جنگ هست پس اگر جنگی هم باشه به نفع حکومت میشه
    3
    19
    یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    ابراهیم رئیسی: به هر گونه اقدام خصمانه «قاطعانه» پاسخ خواهیم داد. اینمهه پاسخ قاطع شما همه ءعلمای اسلامی صفوی را تبدیل به قاطر واقعی کرد ،کمی رحم کنید داقل پاسخ نیمه قاطع بدید.
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.