بریتانیا قوانین مهاجرت را برای کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی آسان کرد

یورونیوز :دولت بریتانیا اعلام کرد که قوانین مهاجرت را به‌طور موقت برای استخدام نیروی کار خارجی فعال در بخش مراقبت‌های اجتماعی و درمانی آسان خواهد کرد.

به این ترتیب مهاجرانی که در بخش مراقبت‌های اجتماعی، دستیار درمان و مراقبت در منزل فعالند می‌توانند برای یک دوره دست‌کم ۱۲ ماهه ویزای بهداشت و مراقبت دریافت کنند.

دولت اعلام کرد که این تصمیم را برای برطرف کردن کمبود بالای نیروی کار در این بخش گرفته است. پیش از این مقامات بهداشت بریتانیا هشدار داده بودند که پس از برکسیت برای «استخدام و نگه داشتن» نیروی کار در این بخش‌ها با مشکلات «شدید و فزاینده‌ای» روبرو هستند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت بریتانیا، آسان سازی مقررات مهاجرت در این موضوع از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی اجرا می‌شود و دست‌کم برای مدت ۱۲ ماه ادامه خواهد داشت.

از زمانی که بریتانیا اتحادیه اروپا را ترک کرده، کارکنان بخش مراقبت‌های اجتماعیِ ساکن کشورهای عضو اتحادیه، دیگر به طور خودکار واجد شرایط کار در بریتانیا نیستند و مجبورند برای ویزا درخواست دهند.

در ماه جاری میلادی نیز کمیته مشاوره مهاجرت که مشاوران رسمی دولت بریتانیا در موضوعات مرتبط با مهاجرت هستند، پیشنهاد داده بود فعالیت در بخش مراقبتهای اجتماعی و درمانی به فهرست مشاغل با کمبود نیروی کار اضافه شود که در صورت موافقت دولت با این پیشنهاد، حداقل حقوق سالانه ۲۰ هزار و ۴۸۰ پوند برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

دولت همچنین اعلام کرده آن دسته از کارکنان بخش مراقبت که با ویزای کارشان موافقت شده، می‌توانند به همراه خانواده خود به بریتانیا نقل مکان کنند.

قرار است پروسه رسیدگی به این درخواست‌ها نیز تسریع شود و هزینه‌های درخواست ویزا کاهش یابد.

دولت همچنین اعلام کرد که در صورت درخواست کارفرما، دوره این ویزا می‌تواند تا ۵ سال افزایش یابد و قابل تمدید است.

تصمیم دولت بریتانیا برای آسان سازی جذب نیروی کار خارجی در بخش مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی، در پی شیوع کرونا و سویه‌های آن از جمله اومیکرون گرفته شده که فشار قابل توجهی را به بخش درمان این کشور وارد کرده است.
+13
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    بعد از برگزیست به جای این نیروهای درمان اروپایی یک مشت خلافکار و انگل و مفت خور رومانیایی و بلغار وارد شدنند و در عجیم چرا دولت احمق انگلیس به این انگلها کمک های دولتی می دهد.
    23
    20
    شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    حق گو لندن - لندن، انگلستان

    پرستارها ی محترم ایرانی لطفا گول این تیتر را نخورید . ۲۰۰۴۸۰پوند در سال بعد از مالیات می شود ماهی ۱۳۰۰£ که در لندن یعنی گدایی . یک گارسون با انعام بیشتر از این در می آورد در لندن . این انگلیسی‌ها یک غلطی کردند که از اتحادیه خارج شدند حالا دنبال برده داری نوین از کشورهای جهان سوم هستند که خود ابنگلیسیها‌بدبختشان کردند . یک موجودات خبیثی اینها هستند که مانند دراکولا خون می مکند . فکر نکنید اینجا با ماهی ۵۲۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان مانند شاه زندگی می کنید . اجاره آپارتمان بک خوابه در منطقه ای مانند جوادیه یا انتهای خاک سفید در تهران بدون شارژهای آن ماهی ۴۰۰۰۰۰۰۰ تومان‌است در لندن البته . شهرهای دیگر ارزان‌تر است اما با این عقده ای های انگلیسی افسرده‌ی شدید می گیرید . ایرانیان یوکی لطفا اطلاع رسانی دقیق بفرمایید که فکر نکنند‌وای چه خوب می ریم انگلیس پولدار می شویم . امارات ، عمان ، قطر سگشان شرف دارد به این انگلیسی با این هوای غمزده و مردم نژادپرست منتال سیک.
    16
    64
    شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    peshawaqazi - لندن، انگلستان
    طوری داری نظر میدی که انگار پرنس چارلز هستی، به شما چه ربطی داره که کی راه دادند و کی را راه ندادند، اگر صد سال هم انگلیس زندگی کنی به قول خودت مثل همون انگل رمانیای بهت نگاه میکنند پس بهتر دم را بزاری لای پات و با همون کار رانده پیتزا کلاهت را صد بار بندازی بالا آخر شبم هم که از کار برگشتی بری پای بساط.
    14
    8
    شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.