قاآنی خطاب به گروه‌های نیابتی در عراق: رفتارهایتان به ضرر منافع ایران است

العربیه :اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس از شبه‌نظامیان وابسته به ایران در عراق خواست که نیروهای خود را مدیریت کنند چراکه رفتار و اقدامات آنها به منافع تهران آسیب می‌زند.

برخی فرماندهان شبه‌نظامی و بعضی دیپلمات‌های غربی در بغداد، چهارشنبه، 22 دسامبر، به خبرگزاری «رویترز» گفتند که قاآنی از هادی العامری و قیس الخزعلی، از رهبران گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران درباره سو مدیریت پیامدهای انتخابات پارلمانی اخیر عراق انتقاد کرده است.

قاآنی که به همراه تیمی از فرماندهان سپاه قدس در دفتر سیاسی یکی از گروه‌های شبه‌نظامی در بغداد با رهبران این گروه‌ها دیدار کرد، از آنها خواست نتایج انتخابات پارلمانی 10 اکتبر گذشته را بپذیرند.

در انتخابات پارلمانی اخیر عراق، جریان صدری به رهبری مقتدی صدر بیشترین کرسی‌ها را کسب کرد و ائتلافی از گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران از جمله ائتلاف فتح شکست سنگینی متحمل شدند.

قاآنی در این دیدار اذعان کرد که رفتار گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران به ضرر منافع کشورش بوده است.

به گفته فرمانده سپاه قدس، رفتارهای «بیهوده» شبه‌نظامیان، جایگاه و نفوذ عناصر وابسته به ایران در نهادها و سازمان‌های دولتی عراق را تضعیف می‌کند.

رویترز همچنین گزارش داد که افزایش تنش‌ها در عراق توسط گروه‌های شبه‌نظامی شیعه وابسته به ایران همزمان با مذاکرات اتمی وین برای احیای برجام، باعث نگرانی و خشم مقامات تهران شده است.
حمله پهپادی به منزل نخست‌وزیر عراقحمله به الکاظمی
ایران پیشتر حمله پهپادی گروه‌های شبه‌نظامی به اقامتگاه مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق که در پی شکست این گروه‌ها در انتخابات انجام گرفت را محکوم کرده بود.

رهبران گروه‌های شبه‌نظامی «عصائب اهل حق»، «حزب‌الله» و «سید الشهداء» الکاظمی را به تقلب در انتخابات و سپس سرکوب معترضان به نتایج انتخابات متهم کردند.

این گروه‌ها در واکنش به شکست در انتخابات به اعتراضات خیابانی در اطراف منطقه سبز بغداد روی آوردند که در نتیجه آن یک عضو وابسته به این گروه‌ها کشته شد.
+8
رأی دهید
-76

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران
    دوران این تروریستها و اخوندها رو به پایان است و فشار بر آنها روز به روز بیشتر می شود. روز انتقام از حکومت آخوندی نزدیک است
    4
    22
    ‌پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    این مطلب کامل دروغه و ساختگی هستش. با اخلاقیات و‌خوی اینا چنین چیزی نمیخوره و مشخصه دروغ هستش. اینا اصلا خودشون رو ایرانی نمیدونند که منافع ایران براشون مهم باشه. عوامل عربی و اسرائیلی بهتر چرت و‌پرت سرهم نکنید.
    6
    8
    ‌پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.