نیروی دریایی آمریکا محموله تسلیحاتی قاچاق ایران را در راه یمن توقیف کرد

 کلاشنیکف‌های ضبط شده. عکس از ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحدهصدای آمریکا :نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد محموله تسلیحاتی غیرقانونی شامل حدود هزار و ۴۰۰ کلاشنیکف و ۲۲۶ هزار گلوله مربوط به این اسلحه را از یک کشتی ماهیگیری بدون پرچم در شمال دریای عرب توقیف کرده است. منشا این محموله ایران معرفی شده و قرار بود تحویل حوثی‌ها در یمن شود.

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده روز چهارشنبه یکم دی ماه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد کشتی گشت‌زنی یو‌اس‌اس تمپست و یو‌اس‌اس تایفون در جریان بازرسی و همراه با نیروهای گارد مرزی ایالات متحده، این محموله تسلیحاتی را کشف کردند.

این کشتی بدون پرچم که بر اساس ارزیابی‌ها منشا آن ایران است، با حرکت در مسیر آب‌های بین‌المللی قرار بود این تسلیحات را به حوثی‌ها در یمن تحویل دهد.
کشتی ماهیگیری که تسلیحات قاچاق در آن کشف شداین بیانیه می‌گوید هر گونه تحویل مستقیم یا غیرمستقیم تسلیحات یا مشارکت در آن مغایر با تحریم‌های ایالات متحده و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

این کشتی ماهیگیری پنج سرنشین داشت که خود را شهروند یمن معرفی کردند؛ ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا می‌گوید آن‌ها را تحویل یمن می‌دهد.

بر اساس این بیانیه، نیروی دریایی ایالات متحده عملیات امنیت دریانوردی در آب‌های خاورمیانه را اجرا می‌کنند تا از ارسال کالاهای قاچاق که بیشتر صرف حمایت از تروریسم و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی می‌شود، جلوگیری کند.

ناوگان ایالات متحده تحت فرماندهی حوزه ناوگان پنجم در سال جاری میلادی حدود هشت هزار و ۷۰۰ سلاح غیرقانونی را توقیف کرده‌ است.
+82
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۷
    Stone44 - سوئیس، سوییس
    گور بابای همتون ملا آمریکا و.... مال ایران رو میگیرن میشه قاچاق خودشون که میفروشن میشه صادرات.
    28
    28
    ‌پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    بچه تهرون - تهران، ایران

    Stone44 - سوئیس، سوییس. فرقی که بین ملا و امریکا وجود داره اینه که امریکا هر کار بدی هم‌که انجام میده در راه منافع مردمشه ولی ملا تمام کاراش در راه منافع خودش و جیره خور هاش هست ونه مردم ایران.
    7
    30
    ‌پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Stone44 - سوئیس، سوییس
    [::بچه تهرون - تهران، ایران::] دوست عزیز خواب دیدی خیره زیاد فیل نگاه نکن اخبار صدای آمریکا و بی بی سی رو هم دنبال نکن رفاه کدومه نشستی تو تهران خبر نداری دنیا چه وضعی داره. آمریکایی داره از فشار تو آمریکا دهنش صاف میشه به قول یکی از دوستان که بعد از 30 سال از آمریکا برگشت به اروپا که اون هم دست کمی از آمریکا نداره. نگو آمریکا بگو عمری کار. نشستی فکر کردی آمریکا و اروپا منجی هستن همین آشغالها آخوند لجن رو به قدرت رسوندن تمام مردم ایران هم از بین بره کک اینها نمیگزه. در ضمن اسحله برای کشتن تولید میشه حالا هر خری که میخواد بفروشه فرقی ندارهخون مردم بدبخت همیشه ریخته میشه.
    12
    10
    ‌پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Maghshoosh - میامی، ایالات متحده امریکا
    [::بچه تهرون - تهران، ایران::]. فرق عمده ش اینه، یکنفر گوسفند میدزدید بعد میکشت و گوشتشو بین فقرا تقسیم میکرد! بهش گفتن این چه کاریه آخه؟ گفت گناه دزدی به صواب خیرات در، پوست و روده و کله پاچه ش هم منفعت من! حالا آمریکا از یمنی ها میدزده و اونو میفروشه به طرف مقابل «سعودیها»، دلارها هم منفعت آمریکا!
    1
    2
    ‌پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.