بحران اوکراین؛ پوتین: جایی برای عقب‌نشینی نداریم

 رئیس‌جمهوری روسیه و وزیر دفاع این کشوریورونیوز :ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه همزمان با تنش‌ها بر سر اوکراین گفت که کشورش در صورت تداوم «سیاست تهدیدآمیز» کشورهای غربی واکنش «نظامی و فنی» نشان خواهد داد.

رئیس‌جمهوری روسیه اظهار داشت: «ما در یک قدمی خاکمان هستیم و جایی برای عقب‌نشینی نداریم.»

وی افزود: «در صورت تداوم خط مشی همکاران غربی‌مان که به وضوح بسیار خصمانه است تدابیر نظامی و فنی مناسبی را برای تلافی اتخاذ خواهیم کرد.»

سخنان ولادیمیر پوتین در حالی بیان می‌شود که مسکو از افزایش حضور نظامی آمریکا و متحدانش در اوکراین که با تجهیز نظامی این کشور همراه است ابراز ناخرسندی می‌کند. روسیه همچنین منتقد حمایت‌های سیاسی غرب از کی‌یف، برگزاری رزمایش و حضور نیروهای نظامی خارجی در دریای سیاه است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز واشنگتن را به زمینه‌چینی برای اقدامات «تحریک‌آمیز» در اوکراین متهم کرد. به گفته وی آمریکا ارسال «ماده شیمیایی نامشخصی» را به جبهه نبرد بین جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه و نظامیان اوکراین در شرق این کشور سازماندهی کرده است.

وزیر دفاع روسیه افزود که ۱۲۰ فرد وابسته به پیمانکاران نظامی و خصوصی در منطقه حضور دارند تا «نیروهای ویژه اوکراین و گروه‌های افراطی» را آموزش دهند.

آمریکا و متحدان اروپایی‌اش طی هفته‌های گذشته بارها روسیه را به زمینه‌چینی برای حمله نظامی به اوکراین متهم کرده‌اند.

ارتش روسیه ده‌‌ها هزار نیروی نظامی خود را در مرز با اوکراین مستقر کرده است.

روسیه پیش از این در سال ۲۰۱۴ میلادی شبه جزیره کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد. کشورهای غربی الحاق این شبه‌جزیره به خاک روسیه را به رسمیت نشناختند.
+53
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    کری کری بخوان. حقت است. دست کم ۸ میلیون پادو و غلام حلقه بگوش داری . در کنارت. از خودت.که مایه نمی‌‌گذاری.اگر این همه سید و توله سید. در نماز جمعه با نام تو صلوات می‌‌فرستند. ولی اگر صبر لبریز شود. رجب هم کوشش کرد. از پناههندگان استفاده. برا فشار.نتیجه را هم دیدیم. لهستان مقابلت ایستاده. و اجازه لاس خشگه سوسیال دمکرات‌ها اروپا را با شما نمی‌‌دهد.
    15
    45
    ‌چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا

    این مردم بدبخت هستند که بازیچه سیاست میشوند چه سیاست غربی چه شرقی تاریخ شاهد است که این دو ابر قدرت چه بروزمردم کشورها آوردن به نظر من دموکراسی امریکا بغیر از کشور خود هیچ منفعتی برای مردم غیر امریکائی ندارد استعمار ،استعمار است چه غربی چه شرقی.
    4
    48
    ‌چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۱) اکراین حداقل از ۱۰ سال پیش، کامل به آمریکا واگذار شده. دلیل این مساله، وام‌ها و کمک‌های نقدی بسیار سنگینی‌ست که امریکا از پایان سال ۲۰۰۴ و بویژه با شروع سال ۲۰۰۵ میلادی، بخاطر تغییر شرایط سیاسی در اکراین - با نام "مایدان (میدان)"، به این کشور سرازیر ساخت، که اما صاحب‌منصبان اکراین، آنرا صرف آبادانی کشور نساختند، بلکه یا به‌جیب زدند، و یا بعنوان وام‌های اعتباری از طریق بانک‌ها بخش کردند، و سپس با درصد‌های کلانی که از مردم میگیرند، پایه اقتصاد اکراین را با مشکل مواجه ساختند. در نتیجه پس از چند سال، امریکا همانند طلبکاری که بدهکارش نمی‌تواند پول‌های قرض‌داده شده را برگرداند، شیوه‌ی پولیتیکی را به اکراین پیشنهاد داد، یعنی‌ بشو عروسک دست منه عمو سام. اکراین هم قبول کرد، چون چاره‌ی دیگری نداشت. ادامه ...
    0
    14
    ‌چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۲) یکی‌ از شیوه‌هایی‌ که امریکا بعنوان پیش‌درآمد و آماده‌سازی اذهان عمومی‌ مردم در اکراین بکار برد، این بود که از چندین سال پیش، سریالی چند فصلی و طولانی‌مدت، با نام "خادم خلق ~ خادم ملت" در اکراین ساخته و پخش میشد. بازیگر اصلی‌ این سریال، پرزیدنت فعلی‌ اکراین - آقای سبزیان بودند، که آن‌زمان هنوز وارد پولتیک نشده و بعنوان شومن و بازیگر مطرح سینما و تلویزیون فعالیت داشتند (توضیح: نام فامیل زلنسکی، از جهت دستور زبان روسی، صفت هست برای مفرد مذکر. زلن zelen، یعنی‌ سبزه - یعنی‌ گیاه و روییدنی که مثل علف و چمن سبز است، و البته نباید با واژه ی سبزه‌رو که در فارسی‌ داریم اشتباه گردد. و همچنین زلن zelen به معنای سبزی هم می‌باشد. پس نام فامیل زلنسکی در برگردن به پارسی، میشود سبزی‌یی. اما از آنجا که این ترجمه واژه‌به‌واژه و نادرست است، پس معادل به فارسی‌اش که سلیس باشد، می‌شود همان نام فامیل سبزیان، که در ایران نیز چنین نامی‌ هست). ادامه ...
    0
    4
    ‌چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۳) در سریال روی سخن، آقای سبزیان نقش یک انسان معمولی را ایفا می‌کرد، که در جریان وقایع اجتماعی، از یک شهروند معمولی، تبدیل شد به پرزیدنت کشور. از سوی دیگر، برنامه‌هایی‌ مستند نیز در اکراین نشان میدادند که چگونه ریگان در امریکا، از بازیگری به دنیای سیاست وارد و سپس شد رئیس‌جمهور کشور. باری، با چنین خوراک‌های تصویری از پیش‌تعیین‌شده‌ای، اذهان عمومی‌ در اکراین ناخوداگاه آماده شد، تا جایی‌که وقتی‌ آقای سبزیانی که بازیگر بود، ناگهان تبدیل شد به نامزد انتخاباتی برای ریاست جمهوری، مردم بویژه نسل جوانی‌ که نوجوانی‌شان پای تلویزیون و دیدن چنین فیلمها و سریال‌هایی گذشته بود، به سبزیان رای دادند، و او نیز همانند ریگان امریکایی، از جایگاه بازیگر، یک‌شبه تبدیل به پرزیدنت کشور گردید. ادامه ...
    0
    4
    ‌چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۴) و اما چندین سال قبل از ب روی کار آمدن سبزیان که امضاع رسمی‌ گردید بر حضور امریکا بعنوان صاحب جدید این کشور، از زمانی‌ که زمزمه‌ی بدست گرفتن شرایط سیاسی اکراین توسط امریکا آغاز شد، پرزیدنت پوتین، دریافت که همسایه‌اش اکراین، که سالهای متمادی باهم روابط مشترک فرهنگی‌، تجاری و غیره همانند دو برادر همخون داشتند، به‌ناگاه شخص غریبه‌ای آمده(یعنی‌ غرب) و شده همه‌کاره اصلی‌ اکراین. اینجا بود که ایشان اقدام به تصرف شرق اکراین (که موفقیت ناقص و در اصل شکست برایش داشت)، و تصرف کریم (که برایش موفقیت‌آمیز بود) نمود. شعارش هم این بود که بخش‌های یادشده، روسیه‌ای‌الاصل هستند و نه اکراینی‌الاصل، که این دلیل او درست میباشد. از طرف دیگر، آمریکا با حمایت نظامی و همچنین هموار ساختن راه برای ورود اکراین به ناتو، در اصل زنگ خطر دیگری‌ست برای روسیه، که منافع خود را به این دلیل نیز در خطر می‌بیند، در نتیجه، کارزاری که پیش روست ایجاد شده. من به شخصه، ارق‌ملی‌ پوتین برای حفظ زمین روس خودش و همسایه مهم‌اش اکراین را تحسین می‌کنم، اما ارق‌ملی‌ یک چیز است، و تصمیمات نادرست سیاسی مساله‌ای دیگر.
    0
    4
    ‌چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    من یک پیشنهاد آسانتر دارم. چطور است. اگر پرزیدنت پوتین بگوید. امت اکراین .شما به خیر .ما را به سلامت. بروید خودتان تصمیم بگیرید. دوست دارید با عمو سام باشید. دوست ندارید. با چینی‌ ها. نخواستید هم. با شیخ علی‌. به من ربطی ندارد. شما یک کشور مستقل هستید. ناتو دوست دارید و اروپا .میل خودتان. من پرزیدنت پوتین. نه سر پیاز هستم. نه ته پیاز. قلدر سر گردنه هم نیستم. به من ربطی ندارد. که سبزی را رهیس خود کردید. اگر دوست دارید.کلم یا هویج را هم بکنید وزیر خارجه. یک زمانی‌ بردار خونی بودیم. حالا دیگر نیستیم. برید هر کی‌ دوست دارید . برادر خونی. چطور است؟ موافقی ؟ ولی یک چیزی را خدا وکیلی درک نکردم. پرزیدنت پوتین ؟ مثل این می‌‌ماند. که کسی‌ بگوید. صدر اعظم شیخ علی‌. حالا هدف سیاسی چی‌ بود؟ نام سبزی را به ما یاد دهید؟ چپ و راست. بیراهه. کله ملق زدن. تا اون وسط چند تا پرزیدنت پوتین بیاد؟ راحت تر نیست. "اهدنا الصراط المستقیم" بگیم. ؟
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    [::zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان::]. با درود. برای هرکدام از ما، زبان کشور محل اقامت، شده زبان دوم، انگار که دو زبان مادری داریم (بویژه اینکه از جهت تحصیلات هم زبانشناس هستم - روسی و آلمانی، که البته آلمانیم الان خوب نیست، چون سالهات که پراکتیک ندارم) پس وقتی‌ به زبان اول صحبت می‌کنیم، خواه‌ناخواه واژگانی را در گفتار خویش از زبان دوم‌ بکار می‌بریم./ در زبان روسی، کلمه‌ی رییس‌جمهور، با واژه‌ی"پرزیدنت" بکار می‌رود. همچنین وقتی‌ صحبت بر سر یک کمپانی بزرگ هست نیز، از رئیس آن شرکت، با نام پرزیدنت یاد می‌شود (امیدوارم که دلیل بکار بردن این واژه را مفهوم توضیح داده باشم)./ اهل سیاست نیستم، بلکه تحصیلات و کار و علاقه‌هایم در زمینه‌های ادبی‌ و هنری می‌باشند. چهار کامنت دیشب را نوشتم، چون اینجا مقیم هستم و حق بیان واقعیت را دارم./ در حین جنگ جهانی‌ دوم، هیتلر گفت که بدون اکراین، روسیه‌ای هم دیگر در کار نخواهد بود!. حرف او درست است، چراکه در طول تاریخ، روسیه و اوکراین برای یکدیگر حکم دو دست از یک بدن را داشته‌ا‌ند، پس این جدایی‌‌ها که ایجاد شده، به ضرر هر دوی ایشان می‌باشد.
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.