نگران غزه و لبنان هستید؟اصلا خبر دارید در سیستان و بلوچستان چه خبر است؟

نگران غزه و لبنان هستید؟
برای حماس و حزب‌الله مدرسه می‌سازید؟ اصلا خبر دارید در سیستان و بلوچستان چه خبر است؟
+107
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momiji - توکیو، ژاپن

    رژیم شیعه ایران تا امروز از صدقه سر داستان‌ها و روایات و احادیث راست و دروغ هزار و چهارصد و اندی سال پیش شبه جزیره عربستان و کُلاً اعراب ارتزاق کرده و با فریب مردم ساده و زودباور و خرافاتی سواری گرفته و مملکت رو غارت کرده و خودش رو صاحب و ولینعمت مردم ( برده ) و مملکت میدونه ! همانطور که همه میدونند ، لبنان و غزه و یمن و عراق همه پس مونده همون اعراب آتش افروز مذهب ساز هستند و رژیم هم بپاس قدردانی همه جور خوشرقصی براشون میکنه !! مردم و مملکت ایران هم هر مصیبت و بلایی که سرشون بیاد، غیر عرب و در واقع اجنبی هستند و حقشونه !!
    2
    59
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    خانم ها و آقایان; فقر و گرفتاری مردم بلوچ دردیست زیر خاکستر. که ریشه درگذشته دارد. در زمان شاه هم بوده ; اکنون هم با سرعت نور ادامه دارد. نمی دانم ایستگاه بعدی خوشبختی و آرامش این ستمدیدگان در کجاست? بخود بیاییم فقر را باید بشکافیم. نه پنجره ای باشیم تاریک و پر از هیاهو و تبلیغ رو به دیروز! بلکه پنجره ای باشیم شفاف و رو به فردا. جانتان جور
    8
    60
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    سیستان و بلوچستان استان ۲۱ ایران در زمان پهلوی. گذرگاه عبور مواد مخدر به اروپا. سیستم خانی و قبیله بدتر از لرستان. سنتی وحشتناک. در ایدکس فقر جهانی‌ در رده آخر بود. سال ۱۹۶۵ میلادی. در طی‌ یک سفر فرح پهلوی. برنامه اقتصادی سیستان آغاز شد. شیوه دامداری از نگداری بز به گوسفند و گاو‌ها که.با محیط اقلیمی آنجا سازگار بودند. تغییر داده شد.و از پیشرفت کویر جلوگیری. همین آقا که می‌‌گوید. در زمان شاه هم همینجوری بود. به خیابان ریختند و گفتند. خیانت است. بز داری از کشاورز‌ها ما بگیرید. با این کار می‌‌خواهند .کشاورزی ما را وابسته به اسراهیل کنند. بیشت از ۱۵۰۰۰ اموزگار برجسته را به آنجا فرستادند. گذشت از فقر و سنت .آموزش است. عکس‌ها زنان بلوچ در کلاس‌ها کپری. امروز زینت هر دفتر NGO در جهان است،نشانه مبارزه با فقر.
    17
    19
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    کاشت خشخاش را دولتی کردند. و انسیستیتو پاستربا زدن یک شعبه.از خشخاش مرفین و به اروپا صادر. در زاهدان با زدن تولید انسولین و صادر کردن به کشور‌ها عربی‌. یک شاخه دیگر اقتصادی تولید کردند. شاهکار ولی. کارخانه تولید تانک در زهدان بود. که بزرگترین کارفرما منطقه شد. و در عرض ۵ سال آنقدر مالیات به این استان صادر کرد. که از رده اخر اقتصادی به رده ۱۰۰ رسیدند. ۹۰ درصد سمیه دانشگاه‌ها .فقط و فقط بر افراد بومی.و با نداشتن پول برا تحصیل بود.تنه استان در ایران.که مثل مریکا بود.اگر یک بومی و غیر بومی متقاضی یک شوق بودند. و هر دو کاملا مساوی. به بومی می‌‌دادند شرط اول دانشگاه پزشگی تهران. خدمت دو ساله در آ استان بود. در عرض ۵ سال چنان رشد اقتصادی داشتند. که این منطقه شب و روز از سازمان ها NGO در سراسر دنیا دیدار.تا ببینند.چگونه در عرض ۵ سال می‌‌شود. ایندکس فقر رده آخر را ۱۰۰ رده به بالا برد.بعد هم ازپنجره شفاف و رو به فردا سخن.چه کسی‌ در اینجا شعار می‌‌دهد ؟ ما یا حامیان راه .جای خالی‌ سلوچ یا کلیدر ؟ نتیجه را که دیدیم. پای سفره افطار آقا نشسته
    18
    14
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Persiangulf2535 - لند‌ن، انگلستان

    این فیلم رو باید نشون اون جنتی ملعون بیشرف داد که تو نماز جمعه برایه کودکان فلسطین گریه میکرد.
    1
    36
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
    اول باید از شر این حکومت ویرانگر راحت شد و بعد با پیدا کردن راه حل های اقتصادی که مناسب وضعیت آب و هوایی خشک این استانه برای مردم شریف بلوچ کشورمون ایجاد اشتغال کرد. صنعت توریسم به دلیل داشتن زمستانهای گرم, ایجاد تاسیسات آب شیرین کن, تولید محصولات کشاورزی گلخانه یی, کلنی های خورشیدی و مولدهای بادی که احتیاج به سرویس و نگهداری دارن وخیلی طرحهای دیگه که در این استان قابل اجرا هستن. باید سرمایه گذاری های زیادی در این استان انجام بشه تا هموطنانمون به سطحی از رفاه که لیاقتش رو دارن برسن.
    1
    16
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    1) خانمها و آقایان; انکار فقر ما را همگام با زورگویان میکند. کوته فکری و تعصب فراری است رو به جلو و انکار واقعیت ها. از تعصب و خشک فکری گروهایی چون مجاهدین و بقیه جریانات باید یاد گرفت. همانطور که مجاهدین در فرقه شیدایی به مریم و مسعود گرفتار آمده اند ; کوچکترین انتقاد را بر نمی تابند و همه را مهره حکومتی میدانند. این دوستمان هم عادت دارد فرقه ای برخورد بکند به همه بهتان بزند. بیم از آن است اگر این دوستان بر مرام و مسلکی برسند; با این تندروی ها همردیف مجاهدین خواهند شد. زیرا تحمل مخالفین خود را ندارد. در همان زمان طلایی بلوچها آواره کشورهای عربی بودند. این دوست پرآوازه بیاید بگوید از ساخت کدام کارخانه تانک سازی و دیگر آبادانی ها سخن می گوید. بیشترین نفع آبادانی به مهره های خود شاه می رسید. خوانین صاحب بلوچستان بودند. فقر بیداد میکرد. نمایندگان مجلس فقط خوانین بودند. شغلهای حساس دست آنها بود. زمینهای حاصل خیز بصورت شهرک در دست سرداران طوایف بود. سیستم غلام و اربابی بیداد می کرد. بنده با پوست و گوشت محرومیت را لمس کرده ام.
    2
    29
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    ادامه) همان موقع که جشن های ۲۵۰۰ ساله برگزار میشد شخص بنده و بسیاری از همکلاسان کفش و لباس سالم برای تحصیل نداشتیم. در همان ایام جشنها پنیرهای اضافی را از کامیونها توی خیابانها به بیرون پرت میکردند ما دنبال کامیونها می دویدیم. این دوستی که فقط ارزش های سیاسی و اخلاقی خود را به بهتان و دگران می بیند ; شهامت پذیرش هیچ گونه نقدی بر دوران سابق را ندارد . چرا همه باید به ایشان حساب پس بدهند.اگر این عمل دیکتاتوری نیست پس چه برآن اسم نهاد? هرکس کوچکترین نقدی و نظری راجع به گذشته داشته باشد فوراً ایشان متخاصم می شود. به خشکی و دریا تهمت میزند. تاکید دارم در عصر پهلوی سیستان و بلوچستان محروم ترین منطقه بود ; اکنون هم در عصر خامنه ای فقر بمراتب بدتراز گذشته ادامه دارد.
    2
    30
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ

    [::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. برو از پدرت بپرس چرا کفش نداشتی
    31
    2
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    باید از این دوست شریف سوال بشود ; تا کی قصد دارند کاسه و کوزه ها را بر سر دیگران بشکند? آقای محترم! بنده از فقر آمده ام. بنده با درد و رنج بزرگ شده ام. شما نمیتوانید خوشبختی تخیلی خود را به من تحمیل بکنید! شما هر چه دل تنگت خواست از زمان پهلوی دفاع بکن. ولی به بقیه مثل بنده اجازه بده از دردم بگویم. لطف بفرمایید از اخلاق دیکتاتور مابانه خودتان دست بردارید. طرفداری بدون نقض شما از گذشته برایتان محفوظ. ولی انتظار نداشته باشید همه تابع دیدگاه جنابعالی باشند. بنده مخالف نظام پهلوی نیستم ; ولی چون جنابعالی مثل یک فرقه خطرناک در دفاع از گذشته پافشاری و حساسیت به خرج نمی دهم .آیا عجیب نیست اگرکسی کوچکترین نامی از پهلوی ببرد ; شما بهش هزاران افترا بزنید? مگر همه محکومند چون شما بیندیشند? اگر کسی چون شما فکر نکند باید ظرف و ظروف چپ و راست را بر سرش بکوبید? اصلا فرمایشات همیشگی اتان چون سلوچ , کلیدر ; فرخ نگهدار ; ریش آقا ; لیس آقا ; سفره آقا به بنده چه ربطی دارد? باور بفرمایید اینگونه تهمت ورزی و خشک اندیشی شما مرا همیشه به یاد فرقه مجاهدین می اندازد. خواهشاً ملایم باشید
    1
    26
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. کسی منکر فقر و عقب ماندن سیستان و بلوچستان در سالهای گذشته نیست. اما متهم کردن پهلوی به ایجاد این کمبودها هم نهایت بی انصافیست. جناب زرتشت از این بی انصافی انتقاد میکنند. ایراد گرفتن مداوم شما، دوست محترم، به مخارج جشن های ۲۵۰۰ ساله هم گرچه در نظر عده ای شاید مناسب جلوه کند، اما در مجموع و با در نظر گرفتن منافعی که برگزاری آن جشن ها برای ملت ایران در بر داشت انتقاد نا مناسبیست. بخصوص در این مرحله از تاریخ کشور ما که احدی واجد شرایط نجات ایران بغیر از یک پهلوی سوم نداریم. هر ایرانیِ دلسوز مملکت و در آرزوی اعتلای دوباره ایران، اگر هم کمبودی از دوران گذشته به نظرش میرسد نباید آنرا به شکل تیشه به ریشه درخت آزادی ایران بکوبد.
    13
    11
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. از اینکه ترجیح میدهید با من وارد صحبت نشوید متعجبم. هر بار که ایرادی به نوشته ای از من داشتید و یا سؤ تفاهمی رخ داده بود، تلاش کردم با توضیحی رفع شبهه نمایم. اما متاسفانه برخورد من با هانی را بهانه قرار داده اید و چون در برخی موارد سیاسی با هم در یک مسیر نیستیم، من را لایق صحبت نمیبینید. فقط همین را عرض کنم که اگر هانی باز هم بدون علت من را مورد سوال قرار داد، به همان شدت سابق با وی رفتار خواهم کرد. باز هم امیدوارم که اگر این کامنت من را مشاهده کردید، گمان نکنید که در پی یارگیری هستم چون بهیچوجه نیازی به آن نمیبینم. جانتان بیشتر جور.
    0
    0
    ‌سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.