واکنش مقامات اسرائیلی به تهدید روزنامه «تهران‌ تایمز»

العربیه :سرتیپ یارون روزن، رئیس سابق ستاد سایبری ارتش اسرائیل به تهدیدهای روزنامه «تهران تایمز» علیه کشورش واکنش نشان داد.

این مقام اسرائیلی در گفت‌وگو با «رادیو 103 اف‌ام» گفت: «ایرانی‌ها می‌خواهند جدی گرفته شوند. ما در دوره‌ای از مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای قرار داریم و طبیعی است که طرفین از کلام استفاده می‌کنند، اما اعمال از کلمات مهمتر هستند. این هم بخشی از مذاکرات است.»

سرتیپ روزن افزود: «چهل سال است درگیر کارزاری طولانی علیه حکومت ایران هستیم که صادرکننده اول تروریسم و موشک در جهان، بزرگترین تولیدکننده بی‌ثباتی در منطقه و سرکوب کننده مردم خویش است.»

او تاکید کرد که «آن‌چه در دوره مذاکره تعیین‌کننده می‌باشد، معتبر بودن تهدید است. چون حرف زدن راحت است اما معتبر بودن تهدید و قابلیت عمل تعیین‌کننده است.»

او با اشاره به آگاهی تهران از توانایی‌های اسرائیل و افزایش متحدان منطقه‌ای تل‌آویو گفت: «ایران به هر سو که نگاه کند متحدین اسرائیل را می‌بیند و این نکته‌ای خوب و مهم برای اسرائیل است.»

روزنامه «تهران تایمز»، چهارشنبه، 15 دسامبر در گزارشی با عنوان «فقط یک حرکت اشتباه»، به انتشار نقشه اهداف ایران در حمله به اسرائیل پرداخته و تل‌آویو را به جنگ تهدید کرد.

این روزنامه ایرانی انگلیسی‌زبان در نقشه خود صدها هدف را در اسرائیل نشانه‌گذاری کرده بود.

همزمان آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل پذیرفته تا شمار نیروهای هوایی و شاخه اطلاعاتی ارتش اسرائیل جهت آماده‌سازی برای حمله به ایران را افزایش دهد.

در گزارش روزنامه تهران تایمز به ماهیت اهداف تعیین شده برای حمله به اسرائیل اشاره‌ای نشده اما در ابتدای مقاله آمده که تشدید تهدیدات نظامی اسرائیل علیه ایران حاکی از آن است که تل‌آویو «فراموش کرده ایران توانایی هدف ‌قرار دادن آن‌ها از هرجایی را دارد.»

این گزارش در ادامه به سفر بنی گانتز، وزیر دفاع و داوید برنعه، رئیس سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل «موساد» به آمریکا اشاره کرد. مقامات عالی اسرائیلی در این سفر، نگرانی خود را از برنامه موشک‌های بالستیک ایران ابراز کرده بودند.

تهران تایمز در این مقاله، به بیانیه نیروهای دفاعی اسرائیل نیز اشاره کرده است. نیروهای دفاعی اسرائیل در اوایل ماه جاری اعلام کرده بودند که برای شبیه‌سازی عملیات حمله به مراکز هسته‌ای ایران، یک رزمایش بزرگ هوایی را در بهار سال آینده انجام خواهند داد.

تهران تایمز در ادامه به اظهارات محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز پرداخت. او اذعان کرده بود که ایران هیچ‌گاه تهدید دشمن را دست‌کم نمی‌گیرد.

وبسایت «مشرق‌نیوز» و خبرگزاری «مهر»، از رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران، با اشاره به واکنش‌ رسانه‌ها به مقاله تهران تایمز، ادعا کردند که مقامات اسرائیل، «پیامی را که باید؛ گرفته‌اند.»

هشدار تهران تایمز پس از آن منتشر شد که اسرائیل ضمن حمله به اهدافی در سوریه اعلام کرده بود که این حمله پیامی مستقیم به ایران است.

«جنگ سایه» مدت‌هاست بین ایران و اسرائیل جریان دارد.

تل‌آویو که از مخالفان مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» است، بارها گفته برای توقف برنامه هسته‌ای ایران به هر اقدامی متوسل خواهد شد و در صورت لزوم، علیه این کشور اقدامی نظامی نیز انجام خواهد داد.
+14
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

    متحد شما اسراییلی ها در منطقه کشورهای کوچک خلیج فارس و دولت باکو هست که اینها هم از ترس ایران هیچ کمک واقعی به شما نخواهند کرد. متحد ایران هم حزب الله لبنان هست که اگر یه اشاره کوچیک خامنه‌ای بکنه نسل شما رو از جا میکنن. شما بدون پول مالیات دهندگان اروپایی و آمریکایی یه ماه هم دوام نمیارید.
    85
    48
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    rey kasravi - لندن ، انگلستان

    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. ای انسان بی خرد اگر واقعا به حرف هایی که می زنی اعتقاد داری و از هیچ کس ترس و واهمه نداری با اسم و فامیل واقعی خودت بیا اینجا و خودتو در شرف ارزیابی قرار بده که بفهمیم به کدوم اخوند و سپاهی دزدی وصلی . زدند قاسم رمبوتون را کتلت کردند ،رفتید انتقام بزرگ بگیرید زدید دویست نفر انسان بیگناه کشتید و بعد از سه روز دروغ گفتید اشتباه از خودما بود . شماها همه مشتی انسان بی خرد کم عمق و عقده ای هستید که می گید یا مای وی یا نو وی . شرم بر شما
    7
    27
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. اینقدر خشن نباش جییییگر! اسراییل رو که کشتوندی با این کامنتت. ...! هواپیمایی که همین سه هفته پیش اومد عین تیر غیب نطنز رو زد از همین آذربایجان بلند شده بود. روی امارات یا عربستان میتونن سوخت گیری کنن. اسناد رو میدزدن میبرن باکو. یعنی اینقدر مغز فندقی و ٤٧ کوروموزومی هستی که فکر میکنی متحد یعنی اینکه بیاد با کمربند سر چهارراه وایسته برای اسراییل دعوا کنه. یعنی جمله جمله حرفهات مسخره أست. اکثر بیزینس های عمده دنیا اعم از هالیوود و مدیا و بانکها و . دست یهودی هاست. اونوقت با مالیات اروپایی های گدا که یه سیب زمینی میگیرن دستشون میگن شام خوبیه دوام اوردن؟ پولفوسور بالتازار! یه لحظه نشستی فکر کنی چرا همون اروپا و امریکا پشت اسراییل هستن؟ اونوقت یک اجماع جهانی رو با چندر غاز پول ایران به حسن خرس الله مقایسه میکنی؟ یعنی واقعا بیمارستان روانی برای شما خیلی کمه. بشین ببین چی تو غذات میریزن کن اینقدر ایکیو ات میاد پایین. فعلا قرصهات رو بخور، پنیر و ترشی رو هم کم کن ببینیم چی میشه
    6
    29
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.