اولین مصاحبه شقایق باپیری : اگر وثیقه نمی‌گرفتند هیچ یک از اعضای تیم به ایران باز نمی‌گشت

 شقایق باپیریصدای آمریکا :شقایق باپیری در مصاحبه‌ای اختصاصی با صدای آمریکا گفت که اگر از بازیکنان تیم چک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی برای وثیقه نگرفته بودند، هیچ یک از اعضای تیم به ایران برنمی‌گشتند.

خانم باپیری در نخستین مصاحبه پس از ترک اردوی تیم ملی هندبال ایران با اشاره به این که در ایران تفاوت زیادی بین زن و مرد است، به علی عمادی، خبرنگار اعزامی بخش فارسی صدای آمریکا به مسابقات قهرمانی هندبال زنان جهان در اسپانیا، گفت: «ما واقعا محدودیم. اگر فدراسیون از ما مبلغ یک میلیارد و پانصد هزار تومان نگرفته بود، مطمئن باشید هیچ کس بر نمی‌گشت.»

خانم گل هندبال ایران با نقل یک تجربه از محدودیت‌های حین مسابقه، گفت: «بازی اول مقنعه من را کشیدند، حالا نیافتاد، اما کشیدند. نمی‌دانید سرپرست با من چطوری رفتار کرد! سر من داد می‌زد!»

او با بیان این که «منکر این نمی‌شوم که در ایران اگر هم دوست نداشته باشیم، قبول کرده‌ایم که حجاب داشته باشیم»، گفت که نمی‌تواند بپذیرد چنین رفتارهایی با او بشود.
اولین مصاحبه شقایق باپیری پس از ترک اردوی تیم ملی ایران: اگر از ما چک نگرفته بودند هیچکس برنمی‌گشتشقایق باپیری از سال ۲۰۱۵ عضو‌ تیم ملی هندبال زنان ایران و‌ باشگاه سپاهان بوده است و در رقابت‌های قهرمانی جهان در اسپانیا یکی از بازیکنان باتجربه ایران به شمار می‌رفت. او روز چهارشنبه هتل سورکوتل سورایا پلاس، محل اقامت کاروان تیم ملی هندبال دختران ایران در والنسیا، را ترک کرد.

خانم باپیری سابقه حضور در لیگ هندبال بانوان عراق و‌ کسب عنوان خانم‌گلی را نیز در کارنامه دارد.

تیم ملی هندبال زنان ایران امروز پنج‌شنبه اسپانیا را به مقصد ایران ترک می‌کند.

اعلام خبر درخواست پناهندگی شقایق باپیری و گرفتن چک ضمانتی از ورزشکاران برای خروج از کشور در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌هایی برانگیخته است.

یکی از مخاطبان صدای آمریکا، پرسیده است، چرا باید از ورزشکاران در هنگام خروج از کشور «وثیقه» بگیرند؟ «یعنی دولت معتقد است که مردم دنبال فرار از کشور هستند؟»
+185
رأی دهید
-45

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    دوصد واویلا به مملکت سرتاپا رفاه و گلشن و گل و بلبلی که برای برگشت ورزشکارانش ده جور وثیقه میگیرد که حتی بنگلادش و پاکستان و افغانستان (قبل از طالبان) چنین نمی کنند.
    31
    229
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Darknet - لندن، انگلستان

    این خبر نشون میده که ایران در فقر و فلاکت در دنیا نظیر نداره. داریم به کره شمالی شدن به شدت نزدیک میشیم. بزودی خانواده هامون رو به جای وثیقه گروگان میگیرن و یه ایه از توی قران در میارن که شرعی و توجیحش کنن.
    25
    155
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

    صغرا کبری نمیخواد بکنی خانم، همه این چرندیات شما واسه پناهندگی هست. اولین سوالی که از شما خواهند کرد این هست که چرا با اینکه به قول شما اینقدر سخت بوده در ایران ولی چند سال شما عضو تیم ملی بودید و الان فرار کردید چرا قبلا فرار نکردید چون مطمئن هستم جوابی برای این سؤال نخواهی داشت پس از همین الان بگم شما یه چند سالی رو آواره در بدر پناهندهگی در اروپا خواهی شد و در آخر مثل بقیه رفقای ورزشکار پناهنده زود از یادها محو خواهی شد.
    260
    225
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    ایرانی دبش - تهران، ایران
    اینها الان دارن وثیقه مالی میگیرن از ورزشکاران قول میدم تا سال دیگه وثیقه جانی میگیرن یعنی پدر یا مادر یا برادر که اگر بر نگردن کشته میشن زیاد دور نیست کره شمالی رو میگذاریم تو جیبمون
    138
    153
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Vartanchortan - هامبورگ، آلمان
    یه کلام بگو اینارو واسه پناهندگی گفتم ولی اینا صددرصد بعد دوسه سال دلشون واسه مامان باباشون تنگ میشه میرن سفارت واسه پاس گرفتن آدمیکه میادخارج باید روحی روانی انقدر قوی باشه که باهمه سختی هایه وقتهایی حتا یکتنه مبارزه کنه
    41
    25
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    Ashkan60 - لندن، انگلستان

    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. زر مفت زدن حیف مالیات نمیخواد وگرنه از زحمت خواندن چرندیاتت راحت بودیم ! آخه چرا یکم به مغزت فشار نمیاری یا خودت را به خریت زدی تا بفهمی چرا یک دختر جوان حاضره مانند میلیونها نفر ایرانی دیگر دست از کشور و آینده و خانواده و دوستانش بکشه و به غربت با آینده نامعلوم پناهنده بشه ؟! آیا دلیل جز این است که مشتی احمق و تبهکار یعنی امثال مسافر و فاطی و رزمجو و دیگر اراذل در ایران بنام اسلام زندگی را بکام ملت زهر کرده اند ؟! مطمئن باشید با نابودی این حکومت بیشرف و گرفتن قدرت از ملاها و اراذل همه پناهندگان و مهاجران ایرانی به میهن باز میگردند ، و آنگاه این تبهکاران و تروریستهای اسلامی هستند که جایی در وطن ندارند.از شما بیزاریم
    108
    70
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    قورپه - بروکسل، بلژیک

    وطن فروشان مثل تو که فقط به فکر عیش و نوش هست نام دیگر ورزش کاران را خراب میکنند تو که میخواستی از ایران خارج بشی و به قول خودت ازاد باشی برمیگشتی بعد مثل سایر مردم از کشور خارج میشدی تا دیگر ورزش کاران به درد سر نیافتند از اینکه کشور بدست دیکتاتور اداره می‌شود شکی نیست اما این باعث نمیشود لکنته هایی مثل تو نام ورزش کاران را خراب کنند
    72
    51
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    newyork333 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. تا حالا فکر کردی که هیچ آغازی نبوده که بدون پایان بوده باشه. مرگ این حکومت هم روزی فرا میرسه. نفرتی تو این چهل سال تو مردم بوجود آوردین که بعید می‌دونم. حتا یکی از شما زالوها بتونه جون سالم به در ببره اون روز !
    15
    60
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۳
    جنابِ سروان - مونرآل، کانادا

    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. پروفسور جان؟دوصد واویلا؟رفاه وگلشن؟کل ادبیات رو شخم زدی هاها این ترکیبها رو هیچ جا باهم نمی نویسن آه و واویلا یا دوصدآه و افسوس یا آسایش و رفاه یابرعکس و گل و گلشن یا گلخن و گلشن شنیدم ولی اینها رو توعمرم ندیدم.
    37
    6
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۳
    جنابِ سروان - مونرآل، کانادا

    البته باز گلی به جمال خودت پروفسورجان اون Reza18 از انگلیس همین دیروز نوشته{من بالای ۱۳ سال هست در مورد دین و تاریخ ادیان تحقیق کردم و رشتم فلسفه هست باور کنید} رشتم؟هست یا است؟13سال تحقیق درتاریخ ادیان؟باورکن اینودیدم شاخ روسرم سبزشدهاهایکی نبود بهش بگه تاریخ بخوره تو سرت ادبیات بخون؟ هاهاهایه خورده حرفهاش به هارت و پورتهای گریزعلی خودمون شبیه بودگفتم ازگریزعلی هم یادی بکنم هاهاها
    53
    6
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    mitra55 - تهران ، ایران
    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. به تو چه ساندیس جو ؟ مگه تو .....؟ اگر ایران خوبه چرا تو امریکا زندگی میکنی مفت خور؟
    25
    37
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    کله شیری - آمستردام، هلند

    این حق هر انسانیه که برای زندگی شخصی خودش تصمیم بگیره،به امید موفقیت این بانو و تمامی ایرانیان
    8
    32
    جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::جنابِ سروان - مونرآل، کانادا::]. سلام. عزیز دلم من ادعا دارم که شاعرم و شاعر باید بتواند تا حد توانائی سطح محاورات را بالاتر ببرد!
    5
    20
    جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Humpy - سیدنی، استرالیا
    [::قورپه - بروکسل، بلژیک::]. آقای محترم! توهین به کسایی‌ که لکنت دارن کار درستی‌ نیست، توی همین سایت شاید کسای باشن که از خوندن این نوشته ناراحت شده باشن. ایراد گرفتن از بقیه راحته، تغییر رو باید از خودمون شروع کنیم
    0
    4
    شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.