یادداشت اکبر اعلمی در مورد قبر مجلل خمینی

اکبر اعلمی
تصویر پایین؛ بنای یادمان #گاندی رهبر فقید استقلال هند است که نه خودش مسلمان بوده و نه نظام سیاسی کشورش چنین ادعایی داشته و دارند.

اما تصویر بالا که برخی قصرهای مجلل جهان در برابرش لنگ می‌اندازند، آرامگاه رهبر فقید نظامی است که خود پرچمدار حمایت از پابرهنگان و مستضعفان بود و اداره‌کنندگان کنونی‌اش معتقدند که جمهوری اسلامی ام‌القرای کشورهای اسلامی است و خود را پیروان و جانشینان برحق امامی می‌دانند که روایت مشهور "هیچ کاخی بر پا نمی شود، مگر آنکه کوخی کنار آن، بنا شود یا ویران گردد" منسوب به اوست.

حداکثر هزینه‌ای که صرف ساخت و نگه‌داری بنای یادمان گاندی شده و می‌شود، به پول ما از یک میلیارد تومان تجاوز نمی‌کند اما صرفنظر از هزاران میلیارد تومانی که صرف ساخت بنای مجلل بر روی مزار آیت‌الله خمینی شده، سالانه دهها میلیارد تومان هم صرف تکمیل و نگهداری‌اش می‌شود!

گفتنی است که از گوشت قربانی لایحه‌ بودجه ۱۴۰۱ هم مبلغ ۷۷.۳ میلیارد تومان به "موسسه نشر آثار امام خمینی" اختصاص یافته تا دهها میلیارد ریال از آن صرف تکمیل و نگهداری این بنای مجلل شود!
+79
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۷
    Ashkan60 - لندن، انگلستان

    مطمئناً این کاخ که در جوار گورستان قربانیان انقلاب ننگین اسلامی و جوانان مظلوم شهید در جنگ با عراق یا با ملاها توسط خمینی و حکومتش بنا شده بزودی از وجود لاشه نحس و ناپاک خمینی ملعون پاکسازی خواهد شد و بطور مثال به موزه عکس و فیلم و آثار و‌مدارک جنایات و فجایعی که حکومت ملاها بر ایران طی دهه ها حکومت روا داشتند و یا بقول برخی از دوستان گرانترین توالت عمومی جهان تبدیل خواهد شد.
    10
    72
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    این قبر که می بینید برای خیلی ها مداخل میلیاردی داشته است.
    1
    45
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا

    مطمئین باشید که تاریخ جنایت این جنایتکاران را ثبت . کرده همانور که جنایات کلیساها را ثبت کردند در طول تاریخ و مقبره این ملعون تبدیل به موزه میشود اتفاقا کار بجایی کردن که این مقرره را ساختن که آیندگان بدانند این ابلیس کجا دفن شده.
    6
    35
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    این اخوند ها که هزاران جوان را در سوزیه ببهانه حافظین حرم روانه انجا کرده و در انجا بکشتن داد ند بهتر میداند که ان زنان حرم نه قبری دارند نه جایگاهی در بین مردم . این اخوند ها میگویند مرگ خوبست اما برای همسایه. وجود چنین مقبره ای سبب میشود تا مردم و نسل اینده بهتر بدانند که انچه اخوند از حدیث و روایت و سایر مهملات میبافد همه انها یک مشت مزخرفات و دروغ هایی است که تا حالا بخورد مردم داده اند. مردم دیگر بهتر خواهند دانست که ان دو طفلان مال مسلم یک عده بچه های سرگردانی بیش نبودند چون اگر حرمتی داشتند لااقل برای انها هم جایگاه و مقبره ای درست میکردند . پس نتیجه میگیریم هر چه تا بامروز اخوند گفته یک مشت مزخرفات و خزعبلاتی بیش نیست
    1
    26
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    این بنا باید به بزرگترین دیسکو خاورمیانه تبدیل بشه و سالی دوبار توش فستیوال موسیقی برگزار بشه. روی قبر خمینی هم باید بار باشه که مردم روی قبرش مشروب بخورن و برقصن. حیفه توالت عمومی بشه وقتی اینهمه امامزاده داریم و چاه جمکران
    1
    29
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    در حضور خود من محسن رفیق دوست تمام پول چلچراغ را بالا کشید
    1
    32
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    هر غلطی کردن گذشت ، فعلا بهترین بنا و گرانترین آنهاست . توالت درست کردن و خراب کردن آن در آینده هم اشتباهی بزرگتر و احمقانه تر. از آن بنا در آینده میشود استفاده بهتری کرد و استخوانهای باقیمانده آنها را میشود با تشریفات و شادی و سرور به آتش کشید و خاکسترش را جایی ریخت تا امامزاده دیگری بوجود نیاید.
    1
    3
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.