رقابت «پنج میلیون نفر» برای ۱۰ هزار خودرو در ایران

رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که در طرح فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو، بیش از «پنج میلیون نفر» برای خرید ۱۰ هزار و ۵۰۰ خودرو در سایت فروش این شرکت ثبت‌نام کرده‌اند.

مراسم قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده (با موعد تحویل سه ماهه) تعدادی از محصولات شرکت ایران‌خودرو روز چهارشنبه ۲۴ آذر برگزار شد.

«شورای رقابت در صنعت خودرو ایران» پایه‌گذار روش قیمت‌گذاری دستوری و ایده فروش از طریق قرعه‌کشی است و به گفته کارشناسان، این از عواملی است که باعث التهاب بیشتر در بازار خودرو شده است.

شورای رقابت در صنعت خودرو ایران به بهانه تنظیم قیمت شکل گرفت، اما عملکرد سال‌های اخیر آن به افزایش قیمت خودرو در کشور منجر شده است.

در حالی که دولت همچنان سعی می‌کند جلو واردات خودرو را بگیرد و بازار خودرو را به‌نفع خودروسازان ایرانی و چینی مدیریت کند، با افزایش قیمت دلار در پی اعلام «یأس و نگرانی» قدرت‌های غربی از رویکرد و پیشنهادهای جدید ایران در مذاکرات هسته‌ای، قیمت خودرو هم به‌شدت افزایش یافته است.

کمتر از یک ماه پس از آن‌که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، دستور لغو افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران‌خودرو و سایپا را صادر کرد، خودروسازان ایرانی موفق شدند دوباره قیمت‌های کارخانه‌ای را افزایش دهند.

این شرکت‌ها با لابی‌های گسترده تا کنون توانسته‌اند جلوی واردات خودرو را هم بگیرند تا بازار را آن‌گونه که می‌خواهند، مدیریت کنند.

افزایش قیمت کارخانه‌ای در چند سال اخیر به گونه‌ای بوده که به عنوان مثال، قیمت پراید اکنون به ۱۸۰ میلیون تومان رسیده، ضمن این‌که کیفیت آن بهبود پیدا نکرده است.
+32
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    محمدعلی هشترودی - مادرید، اسپانیا

    در کشور غارت شده ای که ملا ابراهیم حتی بلد نیست درست و حسابی فارسی صحبت کند، چه انتظاری میتوان از حکومت آخوندی داعشی داشت؟
    1
    22
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.